1 072 084 läst · 12 907 svar
1072k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Vill inte vara den som är den, men din historia summerar rätt bra varför utekatt inte är en bra idéKeiller skrev:Lite bilder på en numera avliden och saknad katt. Han hade mycket hyss för sig.
[bild]
Mycket söt redan som liten pojke.
[bild]
Slogs med igelkottar...
[bild]
Fångade fåglar...
[bild]
Snattade torrfoder direkt ur paketet i skafferiet...
[bild]
Fick en tratt av veterinären...
[bild]
Han hade blivit biten av något djur och fick ett otäckt sår men det läkte ihop bra.
[bild]
Jimmie blev ett år och tre månader.
Hans dagar slutade ute på riksvägen.
Så har jag alltid hört också, att pälsen isolerar mot både kyla och värme.L Lucif3r skrev:Under normala förutsättningar, dvs med pälsen intakt, så blir dom inte det. Pälsen isolerar både mot värme och kyla.
Rakar man däremot av pälsen, eller katten är av en ras med väldigt tunn päls, så blir dom lätt solbrända. Vill påstå lättare än oss t om.
Öronen är dock utsatta på nästan alla raser, så dom bör man alltid hålla koll på om katten är en riktig solbadare
Jämför med lejon och tigrar i Afrika och andra varma ställen...
Administrator
· Skåne
· 7 892 inlägg
Hade precis läst det tråkiga om @Keiller s katt, så skickar Ludvig en bild till mig. Doris rullar runt på gatan utanför vårt hus (för fem minuter sedan var hon hos mig på övervåningen). Hon är en busig tonåring just nu, men det här tar priset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gick inte många knop idag.. var varmt.. men där han e på väg ur bild.. ja det var en fågel som landade 2 m bort och hoppade omkring (måste vara ungar.. under flygträning.. de är så kaxiga!) o oavsett hur trött/slö liten katt e.. så måste man ju smyga lite på de fladdrande, retsamma dunbollarna!
Tack o lov spanar han mest.
BeklagarKeiller skrev:Lite bilder på en numera avliden och saknad katt. Han hade mycket hyss för sig.
[bild]
Mycket söt redan som liten pojke.
[bild]
Slogs med igelkottar...
[bild]
Fångade fåglar...
[bild]
Snattade torrfoder direkt ur paketet i skafferiet...
[bild]
Fick en tratt av veterinären...
[bild]
Han hade blivit biten av något djur och fick ett otäckt sår men det läkte ihop bra.
[bild]
Jimmie blev ett år och tre månader.
Hans dagar slutade ute på riksvägen.
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
PAPPA! Du vet ju om att jag ska vara med när vi ska fixa dina mackor för morgondagen! Trodde du verkligen att jag inte skulle vakna av ljudet från skärbrädans duns på bänken när mackorna görs. Och MESSMÖR!!! Hur ens vågar du utmana att jag skulle gå miste om detta smask!!!
nomnom
Logga in
Skapa konto
nomnom
Logga in
Skapa konto
Det gjorde du ju precis! Du tog det längre.. (varför? )AndersMalmgren skrev:
Första inlägget om saken var redan okänsligt och onödigt men sa inget då. Men nu fortsatte du pressa.. en diskussion om saken kan vara både viktig och relevant., men det finns en tid och plats för allt! Det är varken här (i denna tråd) eller nu..
Hur kul skulle du tycka det var om din katt nyss dött och någon satt och tyckte att det var ditt eget fel???
Jag vet att det inte var det du sa.. ordagrant.. men det är så det ser ut som du säger! Vi har lite olika ståndpunkter i frågan, jag vill inte stänga in varken barn, människor eller katter - trots att livet utanför är farligt.
Jag tycker du var riktigt otrevligt iaf - och det var inte emot mig!
Tycker du ska be om ursäkt (än en gång - inte till mig)
Eftersom det är hennes gata är det ju självklart. Naturligtvis måste bilar och andra fordon vänta.Marlen Eskilsson skrev:
Det bor en stor, röd (vacker) katt en bit från oss och den ligger gärna mitt i gatan och håller koll. Hittills har det gått bra. Men jag förstår att det är lite nervöst när man upptäcker att katten är på gatan. Det är ju därför vi har kattgård i stället. Jag skulle inte klara av att oroa mig hela tiden för att katten kan bli påkörd.