1 072 469 läst · 12 907 svar
1072k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Den fula kattinhägnaden tar form.
Jag försöker se det som ett utkast, en mockup till den riktiga. Det går nästan men inte helt. Jag tröstar mig med hur mycket Katten kommer att uppskatta att inte behöva släppa runt på ett snöre när han är ute.
Oops, borde skurit bort vår märkliga elkonstallation från bilden. Nu sätter väl alla elektriker kaffet i vrångstrupen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag försöker se det som ett utkast, en mockup till den riktiga. Det går nästan men inte helt. Jag tröstar mig med hur mycket Katten kommer att uppskatta att inte behöva släppa runt på ett snöre när han är ute.
Logga in
Skapa konto
Oops, borde skurit bort vår märkliga elkonstallation från bilden. Nu sätter väl alla elektriker kaffet i vrångstrupen.
Så länge Katten är jordad så..Jiji skrev:Den fula kattinhägnaden tar form. [bild]
Jag försöker se det som ett utkast, en mockup till den riktiga. Det går nästan men inte helt. Jag tröstar mig med hur mycket Katten kommer att uppskatta att inte behöva släppa runt på ett snöre när han är ute. [bild]
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Ja man kan undra vad det är för avklippta sladdar som syns där längst till vänster...Jiji skrev:
Men det är kanske tele eller något sådant. Men längst åt höger verkar det vara teleledning.
Vi har balkongtränat lite.
Senare hörde jag nåt från hallen..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Senare hörde jag nåt från hallen..
Logga in
Skapa konto
Till vänster är faktiskt spikar som är målade. Till höger är nog tele. Jag tänkte att den där dosan vi, eller jag menar Någon har satt upp med hjälp av några spikar kanske inte känns helt korrekt.Mikael_L skrev:
Nä den är inga problem. Det finns ett trefasuttag där som av allt att döma verkar helt korrekt.Jiji skrev:
Sen sitter det en förlängningssladd där, också helt korrekt. Sen är grendosan upphängd på en spik för att slippa ligga på marken och bli skadad eller vattendränkt vid regn, och det är väl utmärkt.
Jag har en anings problem med produkten ifråga, som delar upp trefas till 3 skilda enfas, men det är bara en pytteanings problem, mest i teorin.
Och det är hursomhelst inte ditt fel.
Nä, nu tycker jag vi återgår till katter, de är charmigare än elinstallationer.
Edit:
Kollade bilden igen, den når iofs inte alls till marken, men med det arrangemanget så riskerar man inte att överbelasta dragavlastningen.
Då vår ena katt nyligen gick bort då han hade problem med hjärta/njurar och det inte fanns något att göra så kände sig den kvarvarande katten lite ensam. Har därför haft ögonen öppna i närheten och idag hittade vi vår nya familjemedlem Wille. Dock får vi vänta till den 1 augusti innan han får flytta in.
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 441 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 441 inlägg
En vän hade en siames som spenderade timmar på balkongen, sov gärna i solen och eftersom katten var en frusen sort så lät min vän katten ligga kvar där i solen...och katten fick en solskada på ena örat inte malign, men en sån skrovlig fläck som vi (soldyrkande) människor gärna får på handryggar, bröstkorg och rygg.Karlia skrev:
Detta är inte hitte-på utan konstaterades av veterinär.