Karlia Karlia skrev:
Jag är överhuvudtaget rädd för levande ljus, även utan katt. Låter det bara brinna när jag sitter bredvid.

Ett hus brann upp på landet när jag var liten på grund av ljus, som ung jobbade jag på restaurang där en kollega glömde ett ljus, lyckligtvis bara bordet som brann upp.

Vilken tur att du var så snabb @Microkatten!
Ja, huva. Jag har haft ljus nu i december men bara när jag suttit precis bredvid. Katten har luktat på dem varje gång och sen gått ner och inte varit i närheten av dem mer, men nu vet jag inte riktigt om jag överhuvudtaget vågar ha levande ljus mer. Jag har batteridrivna ljus på landet. Kanske är bäst att bara ha det.
 
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Om du hade bemödat dig att läsa vad jag faktiskt skrev så skulle du förstått att jag älskar både hundar och katter, och att min hund (Rottweiler btw) delade dessa varma känslor för intelligenta, coola katter.

Så rivaliteten du talar om är inget jag kan ses som att ha exemplifierat.
Innan jag lämnar denna tråd så ska jag givetvis tillägga att det även finns gott om riktigt korkade katter, såväl som det finns korkade hundar inklusive ägare till dessa. Detta är inget jag har tid eller lust att befatta mig med eller dividera om och har ingen plats i denna tråd heller som jag ser det.

Jag ser vad denna tråd handlar om och vad de aktiva i tråden vill ha: gulliga kattfoton och kommentarer på dessa. Frågor kring att hålla katter på ett sätt som accepteras av omgivningen, inte uppskattat alls. En öm tå. Det är helt ok och jag önskar alla lycka till i de fortsatta delningarna av kattbilder.
 
Staffans2000
H Harald Blåtumme skrev:
Innan jag lämnar denna tråd så ska jag givetvis tillägga att det även finns gott om riktigt korkade katter, såväl som det finns korkade hundar inklusive ägare till dessa. Detta är inget jag har tid eller lust att befatta mig med eller dividera om och har ingen plats i denna tråd heller som jag ser det.

Jag ser vad denna tråd handlar om och vad de aktiva i tråden vill ha: gulliga kattfoton och kommentarer på dessa. Frågor kring att hålla katter på ett sätt som accepteras av omgivningen, inte uppskattat alls. En öm tå. Det är helt ok och jag önskar alla lycka till i de fortsatta delningarna av kattbilder.
Det finns redan flera trådar där lättkränkta män ondgör sig över katter. Anslut dig till dem.

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det finns redan flera trådar där lättkränkta män ondgör sig över katter. Anslut dig till dem.

Staffan
Jag tror du kommer att få riktigt många gillningar på detta inlägg som i likhet med tidigare baseras på att man inte förstått vad som skrivits...

Men lycka till som sagt.
 
Staffans2000
H Harald Blåtumme skrev:
Jag tror du kommer att få riktigt många gillningar på detta inlägg som i likhet med tidigare baseras på att man inte förstått vad som skrivits...

Men lycka till som sagt.
Precis som du själv skrev, är detta tråden för gullipluttinuttandet av våra katter. Därför är dina inlägg felpostade, på samma sätt som det skulle vara att diskutera piskstraff för bilbrännande förortslegister i tråden "Min lilla ängel"!

Staffan
 
  • Gilla
Anna_H och 12 till
  • Laddar…
Brunstrimmig katt ligger och njuter av solljuset nära ett fönster med vit gardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Tittut!
Två katter, en gömd under blå plast och en som tittar åt sidan, i ett fönster med växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Paulina123 och 10 till
  • Laddar…
J
Noterade tidigare idag att Yoda var intresserad av badrumsfläkten... lyfte upp honom för att låta honom titta närmare. Ångrar det nu då det uppenbarligen väckte mersmak...
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
znitz och 10 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis som du själv skrev, är detta tråden för gullipluttinuttandet av våra katter. Därför är dina inlägg felpostade, på samma sätt som det skulle vara att diskutera piskstraff för bilbrännande förortslegister i tråden "Min lilla ängel"!

Staffan
Nja... felpostade skulle jag inte säga.

Vad mina inägg handlar om är hur man får sina älskade gullepluttnosar att kunna accepteras i det vidare sammanhanget av ett grannskap och omgivande samhälle.

Men om detta är av noll och intet intresse så fortsätter jag med att inte posta mer i denna tråd, det verkar vara bäst så.
 
Karlia
Tråden heter ju "alla som gillar katter - räck upp en hand". Nog har vi tagit upp en del problem men med utgångspunkt att vi faktiskt tycker om katter och deras beteende.

Slakt på oskyldiga fåglar känns inte som ett problem från kisses synpunkt. Själv är jag mer orolig över oetisk kycklinguppfödning, jag äter mer fågel än mina katter.
 
  • Gilla
4integration och 2 till
  • Laddar…
Jag gillar katter och räcker upp en hand.

Enda anledningen att jag engagerade mig i denna tråd.
 
J Jonobe skrev:
Noterade tidigare idag att Yoda var intresserad av badrumsfläkten... lyfte upp honom för att låta honom titta närmare. Ångrar det nu då det uppenbarligen väckte mersmak...
[video]
Han ser väldigt beslutsam ut. :love:
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Svart katt sitter och ser alert ut på en säng framför ett fönster med skymning utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Om jag sitter på husse kanske han vaknar?"
 
  • Gilla
Sona2012 och 7 till
  • Laddar…
Microkatten
Tidigt i morse la sig en katt - som normalt ligger på andra sidan sängen - på mitt bröst/arm. Strax därefter kom katt nr två - som normalt ligger på mig - och upptäckte att hennes plats var upptagen. Hon la sig då bredvid katt nr ett. På min hals. Efter lite boxning katterna emellan började de tvätta sig.

Att vara kattmadrass är inte lätt alla gånger...:rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 10 till
  • Laddar…
J
Jiji Jiji skrev:
Han ser väldigt beslutsam ut. :love:
Kan man lugnt säga. Möttes precis av detta... Katt sitter på toppen av en duschhylla i ett modernt badrum med kakelväggar och dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Talskog och 29 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.