1 073 416 läst · 12 913 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ja, huva. Jag har haft ljus nu i december men bara när jag suttit precis bredvid. Katten har luktat på dem varje gång och sen gått ner och inte varit i närheten av dem mer, men nu vet jag inte riktigt om jag överhuvudtaget vågar ha levande ljus mer. Jag har batteridrivna ljus på landet. Kanske är bäst att bara ha det.Karlia skrev:Jag är överhuvudtaget rädd för levande ljus, även utan katt. Låter det bara brinna när jag sitter bredvid.
Ett hus brann upp på landet när jag var liten på grund av ljus, som ung jobbade jag på restaurang där en kollega glömde ett ljus, lyckligtvis bara bordet som brann upp.
Vilken tur att du var så snabb @Microkatten!
Medlem
· Sverige
· 5 363 inlägg
Innan jag lämnar denna tråd så ska jag givetvis tillägga att det även finns gott om riktigt korkade katter, såväl som det finns korkade hundar inklusive ägare till dessa. Detta är inget jag har tid eller lust att befatta mig med eller dividera om och har ingen plats i denna tråd heller som jag ser det.H Harald Blåtumme skrev:
Jag ser vad denna tråd handlar om och vad de aktiva i tråden vill ha: gulliga kattfoton och kommentarer på dessa. Frågor kring att hålla katter på ett sätt som accepteras av omgivningen, inte uppskattat alls. En öm tå. Det är helt ok och jag önskar alla lycka till i de fortsatta delningarna av kattbilder.
Det finns redan flera trådar där lättkränkta män ondgör sig över katter. Anslut dig till dem.H Harald Blåtumme skrev:Innan jag lämnar denna tråd så ska jag givetvis tillägga att det även finns gott om riktigt korkade katter, såväl som det finns korkade hundar inklusive ägare till dessa. Detta är inget jag har tid eller lust att befatta mig med eller dividera om och har ingen plats i denna tråd heller som jag ser det.
Jag ser vad denna tråd handlar om och vad de aktiva i tråden vill ha: gulliga kattfoton och kommentarer på dessa. Frågor kring att hålla katter på ett sätt som accepteras av omgivningen, inte uppskattat alls. En öm tå. Det är helt ok och jag önskar alla lycka till i de fortsatta delningarna av kattbilder.
Staffan
Medlem
· Sverige
· 5 363 inlägg
Precis som du själv skrev, är detta tråden för gullipluttinuttandet av våra katter. Därför är dina inlägg felpostade, på samma sätt som det skulle vara att diskutera piskstraff för bilbrännande förortslegister i tråden "Min lilla ängel"!H Harald Blåtumme skrev:
Staffan
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkten"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Medlem
· Sverige
· 5 363 inlägg
Nja... felpostade skulle jag inte säga.Staffan2000 skrev:
Vad mina inägg handlar om är hur man får sina älskade gullepluttnosar att kunna accepteras i det vidare sammanhanget av ett grannskap och omgivande samhälle.
Men om detta är av noll och intet intresse så fortsätter jag med att inte posta mer i denna tråd, det verkar vara bäst så.
Tråden heter ju "alla som gillar katter - räck upp en hand". Nog har vi tagit upp en del problem men med utgångspunkt att vi faktiskt tycker om katter och deras beteende.
Slakt på oskyldiga fåglar känns inte som ett problem från kisses synpunkt. Själv är jag mer orolig över oetisk kycklinguppfödning, jag äter mer fågel än mina katter.
Slakt på oskyldiga fåglar känns inte som ett problem från kisses synpunkt. Själv är jag mer orolig över oetisk kycklinguppfödning, jag äter mer fågel än mina katter.
Medlem
· Sverige
· 5 363 inlägg
Jag gillar katter och räcker upp en hand.
Enda anledningen att jag engagerade mig i denna tråd.
Enda anledningen att jag engagerade mig i denna tråd.
Tidigt i morse la sig en katt - som normalt ligger på andra sidan sängen - på mitt bröst/arm. Strax därefter kom katt nr två - som normalt ligger på mig - och upptäckte att hennes plats var upptagen. Hon la sig då bredvid katt nr ett. På min hals. Efter lite boxning katterna emellan började de tvätta sig.
Att vara kattmadrass är inte lätt alla gånger...
Att vara kattmadrass är inte lätt alla gånger...