1 073 295 läst · 12 912 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Det är precis som med husägare som ska skriva om hur förträffligt det är med hus i lägenhetstråden.Staffan2000 skrev:
Eller hur sopigt det är att sörpla i sig tryffelindränkta molusker med Portugisiskt lådvin vid en tättrafikerad gata, när man kan bo i spenaten, i tråden "Du vet att du bor i centrum när..."AndersMalmgren skrev:
Staffan
Jag hörde det där lilla välbekanta mraou'et från Frasse, halvvägs mot ytterdörren. Väluppfostrad och ordentligt upplärd som jag är så studsade jag direkt upp för att gå och släppa ut han, det är ju hans sätt att säga till.
Sen väl framme vid dörren så kom jag på ...
Så jag sa till Frasse "Du, märker du vad jag är observant på vad du säger, skulle inte du kunna träna något lite på att lyssna när jag ropar på dig, att komma när jag kallar .. eller så ...?"
En jättegäspning fick jag till svar och att han gick bort och tryckte sig mot dörren, och verkade mena att nu var jag väl rätt knäpp va ...
Sen väl framme vid dörren så kom jag på ...
Så jag sa till Frasse "Du, märker du vad jag är observant på vad du säger, skulle inte du kunna träna något lite på att lyssna när jag ropar på dig, att komma när jag kallar .. eller så ...?"
En jättegäspning fick jag till svar och att han gick bort och tryckte sig mot dörren, och verkade mena att nu var jag väl rätt knäpp va ...
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Dubbelsidig tejp, de gillar inte att fastna hela tiden.....vet inte om kardborreband kan fungeraAndersMalmgren skrev:Någon som har tips på bra produkt för att hålla kattungen v borta från gardiner och andra känsliga textilier?
Tänkte köra med blomspruta om man ser katten på soffa osv, fungerade bra när vi uppfostra vår förra katt han var exemplarisk . Men på känsliga gardiner räcker det med en gång för de ska vara förstörda så där vill man ha extra skydd
Om inte gardinerna måste släpa i backen hissa upp dem några cm. Sätt en skål/ plåt/ med citronvatten under eller billiga bordstabletter med kökshanddukar indränkta i citronvatten på golvet under. Tanken är att de ska bil blöta om tassarna när de försöker nå gardinerna. Slickar de sig torra brukar inte citron vara populärt så de undviker att gå dit igenS Sona2012 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Peppar, peppar har gardinerna klarat sig. Ibland överraskar vildpannan. Tex har granen fått vara ifred