J Jonobe skrev:
Kan man lugnt säga. Möttes precis av detta...[bild]
Där fick du lära dig en läxa också att katter inte ska hjälpas alltför mycket i sin nyfikenhet;)
Gått på den minan själv också.
Nu är det bara att sätta upp ett snyggt hönsanät :crysmile:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis som du själv skrev, är detta tråden för gullipluttinuttandet av våra katter. Därför är dina inlägg felpostade, på samma sätt som det skulle vara att diskutera piskstraff för bilbrännande förortslegister i tråden "Min lilla ängel"!

Staffan
Det är precis som med husägare som ska skriva om hur förträffligt det är med hus i lägenhetstråden.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är precis som med husägare som ska skriva om hur förträffligt det är med hus i lägenhetstråden.
Eller hur sopigt det är att sörpla i sig tryffelindränkta molusker med Portugisiskt lådvin vid en tättrafikerad gata, när man kan bo i spenaten, i tråden "Du vet att du bor i centrum när...":D

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
EMEL och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag hörde det där lilla välbekanta mraou'et från Frasse, halvvägs mot ytterdörren. Väluppfostrad och ordentligt upplärd som jag är så studsade jag direkt upp för att gå och släppa ut han, det är ju hans sätt att säga till.

Sen väl framme vid dörren så kom jag på ...
Så jag sa till Frasse "Du, märker du vad jag är observant på vad du säger, skulle inte du kunna träna något lite på att lyssna när jag ropar på dig, att komma när jag kallar .. eller så ...?"
En jättegäspning fick jag till svar och att han gick bort och tryckte sig mot dörren, och verkade mena att nu var jag väl rätt knäpp va ...
:rofl: :crysmile: :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Jo, det där har vi också diskuterat :D Insåg redan innan jag öppnade munnen att vår överenskommelse inte ser ut så. En och annan mus som tack, så långt kan kisse gå.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller hur sopigt det är att sörpla i sig tryffelindränkta molusker med Portugisiskt lådvin vid en tättrafikerad gata, när man kan bo i spenaten, i tråden "Du vet att du bor i centrum när...":D

Staffan
Fyfan lådvin, vad tror du om oss egentligen. Hundägare dricker lådvin
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
Två katter i ett vardagsrum med tänd braskamin som värmer rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varmt och skönt säger Sally och Rocco
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan lådvin, vad tror du om oss egentligen. Hundägare dricker lådvin
Anders, om du kommer till Skåne så lovar jag vin från flaska och kanske grillat
Grillat kött på en gasolgrill och en hand som håller ett glas vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Z znitz skrev:
Anders, om du kommer till Skåne så lovar jag vin från flaska och kanske grillat
[bild]
Om du lovar att be om ursäkt för 1520 och förkasta Kristian Tyrann!
 
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du lovar att be om ursäkt för 1520 och förkasta Kristian Tyrann!
Hahaha, jag är inte född i Skåne, men trivs bra, så jag ber om er förlåtelse.
Svartvit katt sitter i en grå blomkruka med vissna växter på en solig balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Någon som har tips på bra produkt för att hålla kattungen v borta från gardiner och andra känsliga textilier?

Tänkte köra med blomspruta om man ser katten på soffa osv, fungerade bra när vi uppfostra vår förra katt han var exemplarisk . Men på känsliga gardiner räcker det med en gång för de ska vara förstörda så där vill man ha extra skydd
Dubbelsidig tejp, de gillar inte att fastna hela tiden.....vet inte om kardborreband kan fungera
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan lådvin, vad tror du om oss egentligen. Hundägare dricker lådvin
Jag köper allt mitt vin i lådor och har ingen hund. Gör jag fel? :thinking:

Två flaskor vin förpackade i en elegant träpresentförpackning, öppnad och visad från ovan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 7 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Dubbelsidig tejp, de gillar inte att fastna hela tiden.....vet inte om kardborreband kan fungera
Om inte gardinerna måste släpa i backen hissa upp dem några cm. Sätt en skål/ plåt/ med citronvatten under eller billiga bordstabletter med kökshanddukar indränkta i citronvatten på golvet under. Tanken är att de ska bil blöta om tassarna när de försöker nå gardinerna. Slickar de sig torra brukar inte citron vara populärt så de undviker att gå dit igen
 
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Jag köper allt mitt vin i lådor och har ingen hund. Gör jag fel? :thinking:

[bild]
Vilken lyxkartong för katten ... (y) :geek:
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Peppar, peppar har gardinerna klarat sig. Ibland överraskar vildpannan. Tex har granen fått vara ifred :)
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.