1 073 416 läst · 12 913 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Harsyra. Men ganska bra gissat ändå tycker jag.Noramasen skrev:Men nu åter till våra telningar, och jag får väl passa på att skicka ett par bilder på en respektingivande Maine Coon som jag tog i våras....
Pappa! Titta vad jag hittat föj vitsippoj. Konstigt att de är oppe i tjädet baja.
[bild]
ÄJ det vitsippoj?? Jag måste lukta på dom...
[bild]
PAPPA!! Du måste lyssna på mej!!!
Äj det vitsippoj fjågaj jag ju...
[bild]
Nej fäjdinand. Det äj inga vitsippoj. Kanske får vi fråga i trädgårdstråden istället. DOM vet säkert.
Fast vet ni vad, det är nog en vitsippa på marken ändå.
Är detta fotat nu?
OJOJ! Vi låter inga ljus brinna där vi har katterna. Jag misstänker att många "oförklarade bränder kan finna sin orsak där. Katterna är nyfikna och inte alltid medvetna om att det är tända ljus i närheten, och rätt vad det är så ta det eld i svansen, och de blåser inte ut elden utan rusar i panik och kan sprida elden i exempelvis gardiner..Jiji skrev:
Då ska jag berätta för fajbjoj på bums.Jiji skrev:
Och som tur är är det inte fotat nu utan tidigare i försomras.
Så resonerade vi också. Tills en dag...Jiji skrev:
Katten är en devon rex, inte så mycket päls iof men det var ju hemska historier jag läser här.Handyman 1 skrev:
I år är första året jag har tända ljus och katt, har inte vågat när han var yngre, men kanske blir det sista året också.
Medlem
· Sverige
· 5 363 inlägg
Om du hade bemödat dig att läsa vad jag faktiskt skrev så skulle du förstått att jag älskar både hundar och katter, och att min hund (Rottweiler btw) delade dessa varma känslor för intelligenta, coola katter.Noramasen skrev:
Så rivaliteten du talar om är inget jag kan ses som att ha exemplifierat.
Jag är överhuvudtaget rädd för levande ljus, även utan katt. Låter det bara brinna när jag sitter bredvid.
Ett hus brann upp på landet när jag var liten på grund av ljus, som ung jobbade jag på restaurang där en kollega glömde ett ljus, lyckligtvis bara bordet som brann upp.
Vilken tur att du var så snabb @Microkatten!
Ett hus brann upp på landet när jag var liten på grund av ljus, som ung jobbade jag på restaurang där en kollega glömde ett ljus, lyckligtvis bara bordet som brann upp.
Vilken tur att du var så snabb @Microkatten!
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Är det en hund vi fått
Nej fy, ljus är hemska saker i närheten av katter. Speciellt svansar
Mina damer är så bortskämda att dom får gå istortsett vart dom vill(inkl. bord), men är det ljus tända åker dom ner omedelbart. Hellre att dom blir förnärmade och sura på mig än att dom ska bränna sig.
Har haft en katt som brände tassen på spisen för många år sedan. Så även där är det strängt förbjudet att vistas när den används eller en tid därefter. Nu för tiden har jag dock induktionshäll, som svalnar "lite" fortare än gamla klassiska plattor, så behöver inte vara fullt lika strikt efter användandet av spisen.
Jag vet inte hur era hällar/spisar är, men min svalnar på typ 5min, till skillnad mot gamla spisar som kunde ta bortåt en halvtimme innan dom ens gick att ta på.
Var rädd om tassar, morrhår och svansar!
Mina damer är så bortskämda att dom får gå istortsett vart dom vill(inkl. bord), men är det ljus tända åker dom ner omedelbart. Hellre att dom blir förnärmade och sura på mig än att dom ska bränna sig.
Har haft en katt som brände tassen på spisen för många år sedan. Så även där är det strängt förbjudet att vistas när den används eller en tid därefter. Nu för tiden har jag dock induktionshäll, som svalnar "lite" fortare än gamla klassiska plattor, så behöver inte vara fullt lika strikt efter användandet av spisen.
Jag vet inte hur era hällar/spisar är, men min svalnar på typ 5min, till skillnad mot gamla spisar som kunde ta bortåt en halvtimme innan dom ens gick att ta på.
Var rädd om tassar, morrhår och svansar!