Karlia
Skulle nog säga att med kattunge behöver du inte oroa dig, du får inte sova. Med vuxen bengal vet jag inte. Mina katter försöker väcka mig i omgångar säger dottern. Men jag sover gott!

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Skulle nog säga att med kattunge behöver du inte oroa dig, du får inte sova. Med vuxen bengal vet jag inte. Mina katter försöker väcka mig i omgångar säger dottern. Men jag sover gott!
Så är det ju, gäller att lära dem vad som gäller. Min Molle insåg snabbt som bäbis att det var kört med mig, sov som en stock :p

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Ymer var som kattunge hela tiden nattetid och slickade mig i öronen, eller så gnagde och klöste han mig på tårna. Xena däremot hoppade bara runt i sängen lite.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Hej husse...

Vad har du i hinken? Jordärtskockor med lervatten? Min favorit!

En katt som kikar ner i en hink på en gräsmatta, omgiven av vårblommor och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Dvs Bengalen kanske kräver en del jobb - ingen liten knäkatt som bara sover ...
Dom är väldigt aktiva och sociala, vill inte va själva en sekund så dom är inte så lämpliga om man inte är hemma om dagarna.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det som oroar mig är nätterna, att man inte ska få sova, annars är det nog ingen fara
Mina sover mellan mina ben från det att jag lägger mig tills runt 6 på morgonen.

Stefan N Stefan N skrev:
Dom är väldigt aktiva och sociala, vill inte va själva en sekund så dom är inte så lämpliga om man inte är hemma om dagarna.

Mina sover mellan mina ben från det att jag lägger mig tills runt 6 på morgonen.
Det är bra, så gjorde även min katt, det är lugnt det är det eviga springat på natten man vill undvika :p

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 17 till
  • Laddar…
elektronikfreak elektronikfreak skrev:
Jag har sex katter. Här är en av dom. :heart:

STÖRRE BILD

[bild]
Läcker!

Söt tjej!

MultiMan
Svartvit katt tittar över kanten på en snacksförpackning framför en datorskärm.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Samtliga mina katter är sk "omplaceringskatter" där den förra ägaren av någon (oförklarlig) anledning inte kunnat haft katten kvar. Utom min äldsta katt som kom till mig veckan efter Skördefesten 2005 och var både hungrig och törstig. Troligen någon som bara dumpat katten på Öland när skola och jobb väntade i hemkommunen. Han fick i vart fall ett nytt hem hos mig. Till hösten har han varit 15 år som "min" huskatt. Tänk vad åren går och han är lika frisk som sin husse. :D

STÖRRE BILD

elektronikfreak-katt-cat-01.jpg

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 15 till
  • Laddar…
Någon som har tips på bra produkt för att hålla kattungen v borta från gardiner och andra känsliga textilier?

Tänkte köra med blomspruta om man ser katten på soffa osv, fungerade bra när vi uppfostra vår förra katt han var exemplarisk . Men på känsliga gardiner räcker det med en gång för de ska vara förstörda så där vill man ha extra skydd

Är på djursjukhus med sonen och deras Dolly, hon har fått en skada på ögat.
Långhårig grå katt sitter på trägolv bredvid leksaker, ser uppmärksam ut.
Skapa konto

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
elektronikfreak elektronikfreak skrev:
Jag har sex katter. Här är en av dom. :heart:

STÖRRE BILD

[bild]
Vilken rävsvans

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Någon som har tips på bra produkt för att hålla kattungen v borta från gardiner och andra känsliga textilier?

Tänkte köra med blomspruta om man ser katten på soffa osv, fungerade bra när vi uppfostra vår förra katt han var exemplarisk . Men på känsliga gardiner räcker det med en gång för de ska vara förstörda så där vill man ha extra skydd
Varför inte sätta upp några slit- och slänggardiner tills han har lärt sig?
Det blir väl bara några månader...

• Gilla
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.