Jag tror Bärra är så lurig att han försöker sig på konster för att få nåt gott..:cool:
Fluffig vit katt ligger på rygg på ett mörkt köksgolv och tittar upp i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter att fotot togs gick han och åt lite torrfoder..

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Mikael_L
S skydiver skrev:
Vi adopterade två bröder från katthjälpen, och de var oerhört skygga när vi tog hem dem. Första dagarna satt de och gömde sig bakom subwoofern i vardagsrummet.
Jag måste bara säga att just sånt måste ju vara en fantastisk resa.
Att märka hur tillit och vänskap hela tiden växer till, det måste ju kännas väldigt fint hela tiden.
Man märker att man gör rätt, att ett par katter får ett nytt bättre liv.

• Gilla
skydiver och 5 till
  • Laddar…
Långhårig katt i sele sitter utomhus bredvid en sten, med en rosa koppel och ser åt sidan.
Skapa konto
Fluffig katt sitter utomhus och ser uppåt, nära en träpelare och på en stenplatta, med koppel.
Skapa konto

En liten promenad fick dom ut på när sambon är hemma om dagarna. :D

• Gilla
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
kisumisu
D dicliff skrev:
Gustav är ganska lik i det avseendet också. När okända kommer in så går han ut.
Han har varit hos mig två år nu.
Hunden på ena bilden är också adopterad. Hela kullen hittades under en lastbil i Spanien. Hon har varit hos mig snart fem år. Jag älskar de flesta djur.
Sorry märkte jag glömt svara.

Ja hunden är också fin.

Själv har jag dock aldrig haft hund och Börje är verkligen annorlunda där. Hundar är verkligen inte välkommna hit :crysmile:

Nalle min andra katt har tom sovit ihop med en hund som kom på besök.
Men mina föräldrars katt får på käften av honom. Medans Börje är kompis med henne.

Så ja, kan nog varken skaffa hund eller en till katt nu :thinking:

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Maria T
@FredrikR - det är inte en katt på ditt golv men ett lågt flygande moln...

@jonjoh - fina foton! Gissar de är Skogisar :love:

Många tankar nu i coronaviruskristider - jag läser på Byggahus flera gånger i veckan, med nyfikenhet och redo på tips och annat, men den senaste månaden (hemmajobbare) så har min tröst och glädje blivit att kika på fina foton på bl a Instagram så det är roligt med denna tråd som är vid liv oavsett. Jag har haft katter i mitt liv under så många år, 32 för att vara exakt, men efter den senaste kissens frånfälle så har jag (familjen) funderat, dels om våra resevanor funkar med katt och sen för att vi sörjt så mycket. Kanske detta världsomfattande virus ändrar både våra planer på resor och tanke kring katt. Ser i framtiden både katt och hund i vår familj, har aldrig haft en vovve så det blir nytt om det blir av, men definitivt katt. Katter!

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
kisumisu
Maria T Maria T skrev:
@FredrikR - det är inte en katt på ditt golv men ett lågt flygande moln...

@jonjoh - fina foton! Gissar de är Skogisar :love:

Många tankar nu i coronaviruskristider - jag läser på Byggahus flera gånger i veckan, med nyfikenhet och redo på tips och annat, men den senaste månaden (hemmajobbare) så har min tröst och glädje blivit att kika på fina foton på bl a Instagram så det är roligt med denna tråd som är vid liv oavsett. Jag har haft katter i mitt liv under så många år, 32 för att vara exakt, men efter den senaste kissens frånfälle så har jag (familjen) funderat, dels om våra resevanor funkar med katt och sen för att vi sörjt så mycket. Kanske detta världsomfattande virus ändrar både våra planer på resor och tanke kring katt. Ser i framtiden både katt och hund i vår familj, har aldrig haft en vovve så det blir nytt om det blir av, men definitivt katt. Katter!
Ja det är väl den största nackdelen, just när man reser.
Vi har ju också lite det problemet. Släkten bor tom i ett annat land så kan inte ens ta med kissarna :cry:
Det som dock lättare med katterna är att dem klarar sig hemma. Tycker det är lite djurplågeri ha en hund inomhus utan att den kan göra sina behov när man själv på jobbet.

Dock har vi haft en del kattvakter både bra och dåliga. Just nu har vi en granne som är verkligen riktigt bra med katterna. Dem har själva en katt också så litar på dem ;)
Men man har ju haft en och annan förut som inte förstått sig på katter och gnällt på småsaker som kattlådorna att hur illa dem luktar osv osv :thinking:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Gemensam morgongymnastik innan det är dags att gå och lägga sig igen.
Två katter sträcker upp tassarna i en synkroniserad sträckning på en säng.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Varsin korg är bäst...
Två katter som sover i varsin korg, en svart katt ihopkrupen och en bengal tittar bort.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
dmuqIKH.png

Lite svårt att få en bra bild med bara en hand på en smartphone

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Lite sällskap på jobbet idag! ❤️
Svartbrun katt sitter bakom en datorskärm på ett skrivbord fyllt med kontorsmaterial.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Alltså, katter anses vara renliga av sig. Så varför väljer Lia att rulla sig i dyngan istället för gräset? Hon lämnar ett dammoln efter sig när hon går. Det är ingen enstaka händelse.

Katt ligger på rygg i en jordhög bredvid grönt gräs och ser ut att rulla sig i jorden.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Alltså, katter anses vara renliga av sig. Så varför väljer Lia att rulla sig i dyngan istället för gräset? Hon lämnar ett dammoln efter sig när hon går. Det är ingen enstaka händelse.

[bild]
För att dölja sin doft när hon går på jakt?

Hmm, hon är ingen storjägare men har kanske lärt sig av framlidne Lava. Det blir inge gos i sängen så länge hon ser ut så där...

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Men dynga är det väl inte? Ser ut som vanlig jord tycker jag.

Bärra har tagit på sig sommarkostymen ;)
En röd tabbykatt med lejonklippning går intill vit köksinredning.
Skapa konto
Ljust katt med klippt päls ligger på bord, ser in i kameran, med "lejonklippning".
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.