1 073 295 läst · 12 913 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Det är underbart att se alla katter - dom ger så mycket och kräver ganska lite <3 <3 <3
Drar ner stämningen lite då....för allt är ju inte bara positivt med katter
För att också ge lite bilder på vår katt som uppenbarligen inte är helt i bra skick men mår bra som man märker.
Äter ungefärligt som vanligt - kräsen och variation är till stor del nyckeln men inte ens det ibland.
Går inte på lådan (max 1 gång/mån) men är ute flera ggr per dag så hon går nog till grannens uppluckrade rabatter och odlingar
Dessvärre tappar hon päls. Har varit hos vetrinär 2 ggr och hon har fått kortison-sprutor båda gångerna.
Verkar tyvärr inte hjälpa.
Drar ner stämningen lite då....för allt är ju inte bara positivt med katter
För att också ge lite bilder på vår katt som uppenbarligen inte är helt i bra skick men mår bra som man märker.
Äter ungefärligt som vanligt - kräsen och variation är till stor del nyckeln men inte ens det ibland.
Går inte på lådan (max 1 gång/mån) men är ute flera ggr per dag så hon går nog till grannens uppluckrade rabatter och odlingar
Dessvärre tappar hon päls. Har varit hos vetrinär 2 ggr och hon har fått kortison-sprutor båda gångerna.
Verkar tyvärr inte hjälpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 2 323 inlägg
Det ser ut som om katten inte alls tappar pälsen. Istället tror jag att katten slickar bort pälsen för att det kliar. Kortison är då en vanlig behandling, men som tydligen inte fungerar i detta fall. Byt veterinär och välj en med stor erfarenhet. Alltså inte Blå stjärnan t.ex, som huserar en stor mängd nybakade veterinärer. Ge dig inte, för något fel är det.
Staffan
Staffan
Ja ni kanske minns att vår yngre förmåga Bärra blev rakad inför den annalkande vårvärmen...?!
Ja nu har ju dagarna med värme varit lätträknade sedan rakningen så... Min kära fru tror han fryser.. Och vad vet jag ..
Och ja han verkar helt tillfreds
Utan att säga för mycket eller lägga nån värdering i det så.. -han valde oss!!
Ja nu har ju dagarna med värme varit lätträknade sedan rakningen så... Min kära fru tror han fryser.. Och vad vet jag ..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och ja han verkar helt tillfreds
Utan att säga för mycket eller lägga nån värdering i det så.. -han valde oss!!
Husägare
· Borgholm, Öland
· 146 inlägg
Som liten och ny i naturen är det viktigt att träna upp sina jaktegenskaper. Då är det bra att börja på en liten mus storlek mindre.
STÖRRE BILD
STÖRRE BILD