Hur tänker du rensa hängrännan? :thinking:
 
  • Haha
Destrier och 2 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Hur tänker du rensa hängrännan? :thinking:
Finns robotar för sånt
 
Tack, skulle jag kunna få be om en bild på dörrarna som jag skymtar?
Jag vill bygga någon slags pergola/uteplats/kattgård på landet och har funderat på hur dörren ska konstrueras. Jag tror att din lösning skulle bli perfekt.
 
Jiji Jiji skrev:
Tack, skulle jag kunna få be om en bild på dörrarna som jag skymtar?
Jag vill bygga någon slags pergola/uteplats/kattgård på landet och har funderat på hur dörren ska konstrueras. Jag tror att din lösning skulle bli perfekt.
Dubbla träportar med självstängande gångjärn ej fällda i karmen, omgivna av ljusslingor, mot en bakgrund med lätt snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är självstängande (fjäderbelastade) dubbla gångjärn. Gångjärnen ska "fällas in" i karmen sen men prioriterade att få upp dem nu så det är lite tight att stänga just nu... :)
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
[bild]

Det är självstängande (fjäderbelastade) dubbla gångjärn. Gångjärnen ska "fällas in" i karmen sen men prioriterade att få upp dem nu så det är lite tight att stänga just nu... :)
Tack! Den typen av dörrar blir perfekt. Jättefint!
Dessutom snyggt med ljusslingan:D.
Vi har hägn runt hela trädgården i huset i stan och förra året hade jag ljusslinga så där, men den blåste sönder så i år skippade jag det.
Hur tänker du med snöbelastningen på takdelen?
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Tack! Den typen av dörrar blir perfekt. Jättefint!
Dessutom snyggt med ljusslingan:D.
Vi har hägn runt hela trädgården i huset i stan och förra året hade jag ljusslinga så där, men den blåste sönder så i år skippade jag det.
Hur tänker du med snöbelastningen på takdelen?
Det har förvisso fastnat lite snö i gallret men tanken är väl att "slå ner" det med kvastskaftet nerifrån... Nätet i "taket" är lite lösare satt så det ska gå att röra lite mer på för att få loss snö men i värsta fall får jag väl ta stegen och skotta... :)
 
Jiji Jiji skrev:
Tack! Den typen av dörrar blir perfekt. Jättefint!
Kan ju tillägga att tvärslåarna på yttre sidan går ända ut i hörnen och alla hörn och tvärslåar är "kexade" i varandra.
Det är hyvlat virke 95x16 mm som jag limmat och skruvat utifrån.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
[bild]

Det är självstängande (fjäderbelastade) dubbla gångjärn. Gångjärnen ska "fällas in" i karmen sen men prioriterade att få upp dem nu så det är lite tight att stänga just nu... :)
Jag skulle byta plats på dörrarna när gångjärnen fälls in - tryckande stötta brukar vara bättre än dragande. (Stötta från nedre gångjärn upp mot övre hörnet)
 
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Det har förvisso fastnat lite snö i gallret men tanken är väl att "slå ner" det med kvastskaftet nerifrån... Nätet i "taket" är lite lösare satt så det ska gå att röra lite mer på för att få loss snö men i värsta fall får jag väl ta stegen och skotta... :)
Ok, eftersom jag planerar för landet är jag inne på nät i taket som går att plocka ner vintertid. Devon rex kan inte vara ute på vintern så långa stunder ändå. Blir nog viltnät i taket men gillar nätet i dina väggar. Ser prydligt ut.
 
Skulle sätta lite målarfog i taket i evighetsprojektet sovrum. Katten klättrar på stegen, vidare upp på min rygg och pekar bekäftigt med tassen. Funkade dåligt att jobba med en sådan förman. Så jag fick distrahera honom med det han gillar mest.
Vatten. Svart katt som leker med vatten i ett vitt badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Fadai och 17 till
  • Laddar…
Katten hemma gör inte många knop.... En katt ligger upp och ner på en grå soffa med en fluffig filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 13 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Hur tänker du rensa hängrännan? :thinking:
Sittandes på taket?:thinking:
 
Microkatten
För kallt ute för de små tassarna. Vinden rufsar för mycket i pälsen. Regnet blöter ner pälsen, som mest är för syns skull tydligen.

Vid den här årstiden är det bättre att sitta inomhus och titta på TV*:
Svart katt sitter inomhus och tittar genom en öppen kattlucka, likt att se på TV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att kattluckan är öppen eller att dörren öppnas spelar ingen roll. Nu är det TV som gäller, punkt. Däremot går de gärna ut om vi går ut och rastar dem som hundar... :thinking:

Gott nytt år, alla katter och kattmänniskor!

*utsikten genom kattluckan benämner vi katt-tv
 
  • Gilla
  • Älska
znitz och 15 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja vår frasse är halvbjörn.

Dvs går halvt i ide såhär under vintern. Jag har hört att en katt kan sova 19 timmar om dygnet, och jag inser att det nog är sant.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.