1 091 467 läst · 13 162 svar
1091k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag inser att mitt inlägg var öppet för tolkning. Jag tänkte på katter som är omhändertagna av en lydig familj. Jag förstår inte hur man förväntar sig att kunna hålla en utekatt på en strikt diet.4774 skrev:Inte många men samtidigt allt för många här i Sverige iaf tyvärr och till ett liv i fruktansvärd misär för de stackars katterna . Vet inte hur det är i Finland? Har ni lika många sk vildkatter/sommarkatter. För just fenomenet sommarkatt verkar aldrig ta slut. Själv skulle jag se till att plåga dem på samma sätt som de gör när de lämnar den vind för våg när semestern är slut om jag fick . Är inte mycket för våld men djurplågare kan jag bara inte med. Finns ingen ursäkt i världen att plåga ihjäl ett oskyldigt litet djur.
Ja dom som har sommarkatter borde hängas upp i tårna o pryglas.
Jag tror att katter klarar sig tills vintern kommer.
Jag tycker att det är så mycket upplysning om sommarkatter varje år så att om man inte lever helt avstängd från världen så har man nog fått information om att dom inte klarar sig.D dicliff skrev:
Jag har inte heller varit så mycket för nakenkatter då det mysigaste i världen är att trycka ner näsan i nacken på kissar som älskar när jag gör det och stryker med hakan över huvud och nacke och kinder 😃 MYYYYYSSS på hög nivå 😂😽. Men oh vad jag har fallit för dessa sedan hussar och mattar lagt upp sina i den här tråden. Tycker att de är de sötaste, förutom mina 😉😸, katterna som finns och de verkar ha en skön attityd.Mikael_L skrev:Jag försökte ringa in mina känslor genom att använda både "fula" och "snygging" i samma mening.
Jag har ärligt talat lite svårt för utseendet på de nakna och nästan nakna katterna.
Men jag har också rejält begränsad erfarenhet av sådana.
Men denna var väldigt social, gosig, energisk, ja full av riktigt fina kvalitéer, och så hade jag ju tid att kika lite extra också denna gång, och inser ju att vissa drag blir väldigt fint framhävda när de inte döljs i päls, mest huvudet och tassarna blev jag imponerad av hur fint frammejslade de är.
Han här var bara på "besök" hos denna familj, de är kattvakt en tid. Och han fick tydligen inte ligga i deras sängar, och verkade bli riktigt lycklig av att han "hittade mig" som det var OK att krypa ner tillsammans med.
In under täcket och böka omkring rätt ordentligt ett tag tills han bestämt sig för att det var bäst att ligga nere vid mina fötter.
Förövrigt vad rejält varm en sån här katt är, jag tänkte direkt när jag kände det ordet "feber".
Tja, frasse kanske är lika varm, bara att det inte känns utanpå pälsen.
Vad elakt av kattvakterna att inte låta kissen sova hos dem. För jag antar att med deras osynliga päls så krävs det väl lite extra värme när de sover för att må bra 😻.
Liknande trådar
-
Byta av avlopp i källare, gjuta betong
Byggmaterial & Byggteknik -
Grön teknik skattereduktion vid installation av laddbox, stämmer fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur håller jag borta alla katter från tomten?
Övrigt Off Topic -
Glöm inte ansökan om skattereduktion för miljöförbättrande installationer!!
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hålla bort katter från gräsmattan
Trädgård allmänt