Alfredo Alfredo skrev:
OT men Biltema är inte mycket bättre. Skickade ett mail till deras officiella kundtjänstadress:

[bild]

Och frågade om de visste när en viss artikel förväntades levereras till en viss butik. Fick svaret att den var slut i det varuhuset och att jag behövde fråga varuhuset om när den skulle komma in. :rolleyes::thumbdown:

Frågade om det var för besvärligt för dom själva att kolla med varuhuset och som svar fick jag mailadress och telefonnummer till det aktuella varuhuset. :mad::mad::mad:

Var svaret konstigt? Just de varuhuset kanske inte har just den grejen på lager eller tänker ha den så man får fråga dom själv.
eller tänker jag fel?
 
P pleqtiz skrev:
Jag beställde en Garageport utav dom för några veckor sedan.
Den skickades snabbt so far so good, men när ja väl fick den så saknades karmen till den.
På pallen stod det med ett stort klistermärke.. Plockas i flera delar, Del 1 av 2!

Pratade direkt med chatten förra fredagen och påpekade att del 2 saknades.
Dom skulle skicka vidare det till orderavdelningen som skulle kontakta mig.

På Måndag morgon hade jag fått svar att dom skulle se över det internt om hur de skulle lösa det och höra av sig så snart som möjligt, tiden gick och jag mailade tillbaka på Torsdag och frågade hur det gick.
Fick svar igår att han höll på och förde en dialog med lagret att skicka ut en ny karm åt mig???

Måste man föra en dialog med sitt lager för att skicka en karm/ett kolli som saknas?
Eller måste jag *hota* med att ångra köpet?
Jag hade en liknande situation när bakväggen i min duschkabin var skadad. De kunde dessutom inte bara ge mig den skadade kabinen utan skulle skicka en helt ny och hela den gamla skulle returneras. Så det blev i slutänden att jag fick stanna hemma från jobbet och demontera kabinen igen för att kunna passa upp på budet från Bauhaus...

Det löste sig, men de kunde inte lösa det lokalt utan det tog nästan två veckor och massor av samtal med kundtjänst centralt. Detta då jag hade beställt hemkörning och denna gjordes via webbshoppen eftersom de den dagen jag beställde inte hade den i lager i butiken (bara just den dagen).
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Måste man föra en dialog med sitt lager för att skicka en karm/ett kolli som saknas?
Det är så man säger när man har glömt att göra det.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Som kund ska man ju förvänta sig att företag alltid funkar och levererar, men att ett kundtjänstärende strular under sommarmånaderna känns ändå som att man får ha lite överseende med, det beror högst troligt på låg bemanning/sommarjobbare.
 
  • Gilla
mickewest och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag hade en liknande situation när bakväggen i min duschkabin var skadad. De kunde dessutom inte bara ge mig den skadade kabinen utan skulle skicka en helt ny och hela den gamla skulle returneras. Så det blev i slutänden att jag fick stanna hemma från jobbet och demontera kabinen igen för att kunna passa upp på budet från Bauhaus...

Det löste sig, men de kunde inte lösa det lokalt utan det tog nästan två veckor och massor av samtal med kundtjänst centralt. Detta då jag hade beställt hemkörning och denna gjordes via webbshoppen eftersom de den dagen jag beställde inte hade den i lager i butiken (bara just den dagen).
Gäller att kolla upp att varorna är oskadda om man köper något från Bauhouse. Köpte vid ett tillfälle ett värmeelement för vattenburen värme. Missade att kolla paketet så först när jag kom hem upptäckte jag att någon truck som lyft paketet hade kört in gafflarna mellan dubbelelementet så att täckplåten och det räfflade gallret mellan elementet var skadad. Man menade att den räfflade plåten inte påverkade funktionen men jag ville byta eftersom jag inte ville riskera ett läckage. Och så menade man att täckplåten som ska sitta över elementet var bara att bocka till och så skulle jag måla över skadan. Jag stod på mej och fick byte elementet.
Problemet med Bauhouse är att dom köper in grejer från underleverantörer och att det blir dyrt att skicka tillbaks varor till tillverkaren så det blir billigare att skrota returerna.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Gäller att kolla upp att varorna är oskadda om man köper något från Bauhouse. Köpte vid ett tillfälle ett värmeelement för vattenburen värme. Missade att kolla paketet så först när jag kom hem upptäckte jag att någon truck som lyft paketet hade kört in gafflarna mellan dubbelelementet så att täckplåten och det räfflade gallret mellan elementet var skadad. Man menade att den räfflade plåten inte påverkade funktionen men jag ville byta eftersom jag inte ville riskera ett läckage. Och så menade man att täckplåten som ska sitta över elementet var bara att bocka till och så skulle jag måla över skadan. Jag stod på mej och fick byte elementet.
Problemet med Bauhouse är att dom köper in grejer från underleverantörer och att det blir dyrt att skicka tillbaks varor till tillverkaren så det blir billigare att skrota returerna.
Du skulle alltså reparera deras skadade varor?
 
Nu är jag ju ingen expert, men jag har då inte märkt nån större skillnad mellan BM, Bauhouse, XL, Beijer osv.

Beror kanske mer på vilken personal de har i lokala butiken för tillfället? Jämför med en restaurang, kan vara kanon men sedan slutar kocken och den nye är inte lika vass?
 
1 10_tummar skrev:
Nu är jag ju ingen expert, men jag har då inte märkt nån större skillnad mellan BM, Bauhouse, XL, Beijer osv.

Beror kanske mer på vilken personal de har i lokala butiken för tillfället? Jämför med en restaurang, kan vara kanon men sedan slutar kocken och den nye är inte lika vass?
Håller med, vem man pratar med på Bauhaus är helt avgörande. Haft en dialog med Bauhaus om ett trägolv där kvalitén var lite så där med många kvistar, fick höra från en i personalen att det är så golvet ska vara och nästa sa att kom bara in med dom så får du nya. Vilket jag gjorde och fick 2 nya paket. Tyvärr är det fler som inte vetat hur dom ska hantera frågan.
 
  • Gilla
10_tummar
  • Laddar…
Düsseldorff
Jag: Var har ni fogsvansarna?
Bauhaus-man: Öhh... Bland färgen... Måleri.
J: Säker?
B: Jaee...
 
  • Haha
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Var svaret konstigt? Just det varuhuset kanske inte har just den grejen på lager eller tänker ha den så man får fråga dom själv. eller tänker jag fel?
Det konstiga är att de inte kontaktar det aktuella varuhuset själva och besvarar min fråga. Direkt oförskämt att överlåta det arbetet på mig! Kallar man sig en "kunnig kundserviceavdelning" ska man väl för f-n erbjuda lite service! Deras agerande tycker jag tyder på en extrem lathet och absolut ingen servicevilja! :mad:
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Det konstiga är att de inte kontaktar det aktuella varuhuset själva och besvarar min fråga. Direkt oförskämt att överlåta det arbetet på mig! Kallar man sig en "kunnig kundserviceavdelning" ska man väl för f-n erbjuda lite service! Deras agerande tycker jag tyder på en extrem lathet och absolut ingen servicevilja! :mad:
Försöker du att vinna något pris i överreaktion?
 
  • Haha
  • Arg
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Försöker du att vinna något pris i överreaktion?
Är nog lite less på att det gått så långt att man numera blir direkt förvånad om någon organisations kundservice faktiskt ger den service och hjälp som den borde. Det händer, men tyvärr tycker jag det är ganska sällsynt. Ofta tyder svaret man får på att de inte ens läst frågan, eller i alla fall inte alls förstått den...
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Är nog lite less på att det gått så långt att man numera blir direkt förvånad om någon organisations kundservice faktiskt ger den service och hjälp som den borde. Det händer, men tyvärr tycker jag det är ganska sällsynt. Ofta tyder svaret man får på att de inte ens läst frågan, eller i alla fall inte alls förstått den...
Du har valt att kontakta Biltema men förväntar dig något annat än minimal support? :)
 
R RoAd skrev:
Du har valt att kontakta Biltema men förväntar dig något annat än minimal support? :)
Japp, jag förväntade mig ett svar innehållande det datum de beräknade att varan skulle finnas till försäljning i aktuell butik. Uppenbarligen för höga förväntningar. :thumbdown:
 
M
Då var det dags igen för Bauhaus och deras förmåga att "missa" ändra priset i kassasystemet. Man har just nu en kampanj på gräsklippare med batteri och trimmer för 1995kr för medlemmar och 3295kr som reapris för kunder som inte är medlemmar.
Webbsida för Bauhaus, kampanjer på spabad och trädgårdsutrustning, erbjudanden för medlemmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har funderat på att byta ut min gamla Bosch 36V mot en Ryobi 18V och denna klippare brukar kosta runt 2000kr så jag har inte haft bråttom. Nu fick man batteri på köpet, något som jag ändå tänkt köpa ytterligare snart, trimmer har jag dock redan.. men men, Bauhaus, ni vet vad jag tycker, så jag skickar frugan. Hon är dessutom medlem i deras kundklubb eller vad det heter.

Sagt och gjort, hon åker dit, köper lite annat också, ställer sig i kassan.
-Är du medlem?
-Ja( rabblar upp telefonnummer eller visar körkortet, jag vet inte)
Blippar kortet, får kvittot och går mot utgången.
-Men va fan!
Går tillbaka till kassörskan.
-Du tog betalt 3295 för denna som bara kostar 1995?
-Oj, då har dom missat ändra det i systemet, du får gå bort till kundtjänst så hjälper dom dig.

Alltså, HUR I HEL-ETE FÅR DETTA FORTGÅ???
Det är ju självklart upplagt att man kör detta med flit, hur många kunder blir blåsta? Hur många struntar i det när dom väl upptäcker det? Det är så jä-la pissigt lågt tycker jag av ett företag att hålla på så här!
 
  • Gilla
  • Arg
oobum och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.