215 209 läst · 764 svar
215k läst
764 svar
Aldrig mera Bauhaus!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Tycker att Bauhaus är grymt. Förr var frakten ofta gratis, men nu kostar det lite, å andra sidan så har de snabba hemleveranser. Vi råkade göra en felbeställning av en ganska stor kvantité och det var inga problem med returen.
Det senaste året har det blivit mer Byggmax än Bauhaus för mig vad gäller att köpa virke och sådant i Löddeköpinge.
Men idag var jag på nya Byggmax -de har flyttat närmare Bauhaus- och jag blev inte jätteglad.
Jag storhandlar aldrig. Oftast blir det en låda skruv, några stolpskor. Kanske ett par dörrfoder och det jag för ögonblicket behöver för att pyssla hemma. Ofta har jag promenerat eller tagit cykeln.
Men idag blev det foderlister på Bauhaus. Byggmax har placerat sådana grejer bakom en port som öppnar sig för bil, inte för fotgängare. Jag försökte verkligen komma in och plocka ett par lister men gav upp och gick till Bauhaus istället.
En struntsak kan man tycka så klart, jag förstår det. Men hela systemet har blivit ännu mer anpassat för att man skall ha bil.
Men idag var jag på nya Byggmax -de har flyttat närmare Bauhaus- och jag blev inte jätteglad.
Jag storhandlar aldrig. Oftast blir det en låda skruv, några stolpskor. Kanske ett par dörrfoder och det jag för ögonblicket behöver för att pyssla hemma. Ofta har jag promenerat eller tagit cykeln.
Men idag blev det foderlister på Bauhaus. Byggmax har placerat sådana grejer bakom en port som öppnar sig för bil, inte för fotgängare. Jag försökte verkligen komma in och plocka ett par lister men gav upp och gick till Bauhaus istället.
En struntsak kan man tycka så klart, jag förstår det. Men hela systemet har blivit ännu mer anpassat för att man skall ha bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 051 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 051 inlägg
Nu har jag inte varit på den just omnämnda varuhuset men alla andra jag har varit på och det är 6-7st så har de alla haft en gångdörr utefrån in till hallen. Brukar finnas i markplan under "övervåningen där isolering förvaras.Fario skrev:Det senaste året har det blivit mer Byggmax än Bauhaus för mig vad gäller att köpa virke och sådant i Löddeköpinge.
Men idag var jag på nya Byggmax -de har flyttat närmare Bauhaus- och jag blev inte jätteglad.
Jag storhandlar aldrig. Oftast blir det en låda skruv, några stolpskor. Kanske ett par dörrfoder och det jag för ögonblicket behöver för att pyssla hemma. Ofta har jag promenerat eller tagit cykeln.
Men idag blev det foderlister på Bauhaus. Byggmax har placerat sådana grejer bakom en port som öppnar sig för bil, inte för fotgängare. Jag försökte verkligen komma in och plocka ett par lister men gav upp och gick till Bauhaus istället.
En struntsak kan man tycka så klart, jag förstår det. Men hela systemet har blivit ännu mer anpassat för att man skall ha bil.
[bild]
Så du gick helt enkelt fel.
På Bauhaus handlar jag inte om jag måste
Samma problem. har ingen bil men jag har en lådcykel som klarar av 125 kilo. Släpkärran klarar av 250 kilo om jag ska köpa kakel och klinker. Kommer inte in genom grinden på Byggmax. Tydligen ska man också ha ett registreringsnummer. Så Byggmax är skit. Har gått över till Bauhouse. Kassapersonalen vinkar bara förbi mej och inte behöver man ett registreringsnummer heller.Fario skrev:Det senaste året har det blivit mer Byggmax än Bauhaus för mig vad gäller att köpa virke och sådant i Löddeköpinge.
Men idag var jag på nya Byggmax -de har flyttat närmare Bauhaus- och jag blev inte jätteglad.
Jag storhandlar aldrig. Oftast blir det en låda skruv, några stolpskor. Kanske ett par dörrfoder och det jag för ögonblicket behöver för att pyssla hemma. Ofta har jag promenerat eller tagit cykeln.
Men idag blev det foderlister på Bauhaus. Byggmax har placerat sådana grejer bakom en port som öppnar sig för bil, inte för fotgängare. Jag försökte verkligen komma in och plocka ett par lister men gav upp och gick till Bauhaus istället.
En struntsak kan man tycka så klart, jag förstår det. Men hela systemet har blivit ännu mer anpassat för att man skall ha bil.
[bild]
Märkligt ändå.N nallepu skrev:Samma problem. har ingen bil men jag har en lådcykel som klarar av 125 kilo. Släpkärran klarar av 250 kilo om jag ska köpa kakel och klinker. Kommer inte in genom grinden på Byggmax. Tydligen ska man också ha ett registreringsnummer. Så Byggmax är skit. Har gått över till Bauhouse. Kassapersonalen vinkar bara förbi mej och inte behöver man ett registreringsnummer heller.
Vi har en i byn som brukar cykla in till stan, byggmax, jem fix och lite överallt.
Han har inga problem att komma in, sett han lasta virke.
Har du varit in och frågat de ?
Medlem
· Halland
· 4 168 inlägg
Det handlar om att spara personal, därför har man automatisk läsning av reg skylt för att släppa in fordon. Ofta är det bara en eller två personal på plats och kassan är inte bemannad 100% för kassapersonen är ute och registrerar vad folk har köpt så de kan betala.
Medlem
· Västernorrland
· 10 961 inlägg
Som sagt, det finns väl oftast en dörr från butiken för fotgängare? Jag brukar ta den vägen iallafall för en port/grind eller vad det nu brukar vara öppnar sig sällan för gående.
???????? Är det för att du saknar en dörr?P PappasHammare skrev:
Vilket skämt deras kundtjänst är! Jag fick ett reklammail från Bauhaus i går fredag att i helgen är det grillfest i varuhusen "Vi bjuder på grillat och rykande kampanjpriser i helgen". Problemet var bara att en del av texten hade fallit bort i mailet så man fick inte veta när i helgen och var de skulle bjuda på grillat.
Så jag ringde Bauhaus kundtjänst eftersom jag hade ändå tänkt köpa en ny grill och då kanske ge Bauhaus en chans och samtidigt smaka på grillat. Jag förklarade att det blivit något fel i deras reklamutskick och undrade vilka tider och vilka varuhus de skulle bjuda på grillat.
Kundtjänstmedarbetaren insisterade på att han behövde ett ärendenummer, jag förklarade flera gånger att det var ett reklamutskick, ett massutskick, att det inte finns något ärendenummer. Han gick iväg flera gånger och bad mig vänta, jag trodde givetvis att han skulle komma tillbaks med infon.
Men nej! Då kommer han tillbaks och vill ha mitt personnummer så att de kan hitta mailet. Han fick mitt personnummer och ber mig vänta igen! Ah, men nu skulle jag kanske få info om när och var de bjuder på grillat i helgen i varuhusen.
Åh men nej! Nu sa han då att de ska starta ett ärende om detta och frågar om min e-postadress de har stämmer. Javisst, säger jag. Då skulle jag snart få ett svar på min fråga per e-post sa han.
Då hade jag alltså suttit i telefon i femton minuter med kundtjänsten, jag skulle givetvis slängt på luren redan när han höll på att insistera om ett ärendenummer. Men nu skulle jag få ett svar i alla fall lovade han.
Döm om min förvåning när då ett mail dyker upp en timme senare där han vill att jag ska ta en skärmdump på reklammailet de har skickat ut!
Jag skrev att jag ville bara ha svar på vilka tider och i vilka varuhus de bjuder på grillat i helgen.
Jag fick sedan inget svar under fredagen - i dag är det lördag - så det blev vare sig något grillat och inget grillköp heller.
Sämsta kundtjänst någonsin!
Så jag ringde Bauhaus kundtjänst eftersom jag hade ändå tänkt köpa en ny grill och då kanske ge Bauhaus en chans och samtidigt smaka på grillat. Jag förklarade att det blivit något fel i deras reklamutskick och undrade vilka tider och vilka varuhus de skulle bjuda på grillat.
Kundtjänstmedarbetaren insisterade på att han behövde ett ärendenummer, jag förklarade flera gånger att det var ett reklamutskick, ett massutskick, att det inte finns något ärendenummer. Han gick iväg flera gånger och bad mig vänta, jag trodde givetvis att han skulle komma tillbaks med infon.
Men nej! Då kommer han tillbaks och vill ha mitt personnummer så att de kan hitta mailet. Han fick mitt personnummer och ber mig vänta igen! Ah, men nu skulle jag kanske få info om när och var de bjuder på grillat i helgen i varuhusen.
Åh men nej! Nu sa han då att de ska starta ett ärende om detta och frågar om min e-postadress de har stämmer. Javisst, säger jag. Då skulle jag snart få ett svar på min fråga per e-post sa han.
Då hade jag alltså suttit i telefon i femton minuter med kundtjänsten, jag skulle givetvis slängt på luren redan när han höll på att insistera om ett ärendenummer. Men nu skulle jag få ett svar i alla fall lovade han.
Döm om min förvåning när då ett mail dyker upp en timme senare där han vill att jag ska ta en skärmdump på reklammailet de har skickat ut!
Jag skrev att jag ville bara ha svar på vilka tider och i vilka varuhus de bjuder på grillat i helgen.
Jag fick sedan inget svar under fredagen - i dag är det lördag - så det blev vare sig något grillat och inget grillköp heller.
Sämsta kundtjänst någonsin!
OT men Biltema är inte mycket bättre. Skickade ett mail till deras officiella kundtjänstadress:H Husbuset skrev:
Och frågade om de visste när en viss artikel förväntades levereras till en viss butik. Fick svaret att den var slut i det varuhuset och att jag behövde fråga varuhuset om när den skulle komma in.
Frågade om det var för besvärligt för dom själva att kolla med varuhuset och som svar fick jag mailadress och telefonnummer till det aktuella varuhuset.
Det var ju iaf en lösning..Alfredo skrev:OT men Biltema är inte mycket bättre. Skickade ett mail till deras officiella kundtjänstadress:
[bild]
Och frågade om de visste när en viss artikel förväntades levereras till en viss butik. Fick svaret att den var slut i det varuhuset och att jag behövde fråga varuhuset om när den skulle komma in.
Frågade om det var för besvärligt för dom själva att kolla med varuhuset och som svar fick jag mailadress och telefonnummer till det aktuella varuhuset.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Jag beställde en Garageport utav dom för några veckor sedan.
Den skickades snabbt so far so good, men när ja väl fick den så saknades karmen till den.
På pallen stod det med ett stort klistermärke.. Plockas i flera delar, Del 1 av 2!
Pratade direkt med chatten förra fredagen och påpekade att del 2 saknades.
Dom skulle skicka vidare det till orderavdelningen som skulle kontakta mig.
På Måndag morgon hade jag fått svar att dom skulle se över det internt om hur de skulle lösa det och höra av sig så snart som möjligt, tiden gick och jag mailade tillbaka på Torsdag och frågade hur det gick.
Fick svar igår att han höll på och förde en dialog med lagret att skicka ut en ny karm åt mig???
Måste man föra en dialog med sitt lager för att skicka en karm/ett kolli som saknas?
Eller måste jag *hota* med att ångra köpet?
Den skickades snabbt so far so good, men när ja väl fick den så saknades karmen till den.
På pallen stod det med ett stort klistermärke.. Plockas i flera delar, Del 1 av 2!
Pratade direkt med chatten förra fredagen och påpekade att del 2 saknades.
Dom skulle skicka vidare det till orderavdelningen som skulle kontakta mig.
På Måndag morgon hade jag fått svar att dom skulle se över det internt om hur de skulle lösa det och höra av sig så snart som möjligt, tiden gick och jag mailade tillbaka på Torsdag och frågade hur det gick.
Fick svar igår att han höll på och förde en dialog med lagret att skicka ut en ny karm åt mig???
Måste man föra en dialog med sitt lager för att skicka en karm/ett kolli som saknas?
Eller måste jag *hota* med att ångra köpet?