Skohorn i plåt finns billigare på Ikea. 10-pack snickers är billigast på dollarstore.
 
  • Gilla
remrag
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skohorn i plåt finns billigare på Ikea. 10-pack snickers är billigast på dollarstore.
Ikeas böjs... klarar inte en tonåring
Rusta's är outstanding
 
Sist jag handlade bauhaus var jag bäldigt nöjd. Aluminiumspett hultsfors 109kr. Fanns två i näthandeln köpte det. Kollade och när det kom 17 fler på lager köpte jag 8 till och några vänner några och dagen efter var de slut. Nästa gång de kom i lager kostade de 1090 kr
 
  • Gilla
  • Haha
Mnbvcxz och 2 till
  • Laddar…
A
M molndal skrev:
Måste kommentera... när du berömmer Beijer....
Enda poitiva med Beijer är att man får vara ensam med många expediter och sortimentet.
Men priserna är hutlösa1,5 till 2ggr i en vanlig affär. Jag förstår att de anlitas av "branchen" som vi stackars kunder får sedan surt betala. Men aldrig handla som privatperson.
K- rauta likadant. Exempel: skumlist med klisterremsa vilket används vid flytspackling av golv 79:-
Hornbach 39:-
Bauhaus: nä, jag vet inte om den är slut... kolla drive-in'en.
På dive-in'en: näe.. om de inte ligger där... men vi har en annan model för 500:-...

En POSITIV sak med K-rauta är deras priser på Swedoor's dörrar (och hälften mot Beijer..).

Rusta har en viktig funktion!!! SKOHORN i plåt!
Guldvärda
Beijer har lite högre priser på byggmaterial har jag märkt, men det är inte så stor skillnad som 1,5 gånger. Kanske 10-20% Har köpt för altan material på Beijer. Cyklade dit och beställde och de körde hem det någon dag senare 100% perfekta grejer. Har varit någon gång på Byggmax också och kompletterat Där var man tvungen att själv kolla noga på varenda regel och bräda för att se att de är raka, inga kantbitar, inga kvisthål m.m. Men visst de är billigare också och förvarar byggmateral utomhus. Hos Beijer är allt inomhus. De har olika typer av elektriska sågar som man gratis kan såga till. På Byggmax har de en fogsvans som nan kan låna
Köper inget på IKEA förutom för barnens rum. Är så trött på spånskivor och grejer som glappar och skevar efter ett tag Väntar hellre lite och sparar samt köper på MIO. Sist köpte jag där ett stort skåp i MDF, superstabilt och bra.
 
Mio. Mest samma skit som Ikea.
 
  • Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
A
raveper raveper skrev:
Mio. Mest samma skit som Ikea.
Inte vad jag har märkt. Tycker det är rätt stor skillnad.
 
Gillar Hornbach!
De har inte allt, men de som de skall ha - har de hemma.
Inte alla varumärken, men ändå kvalite på grejorna.
Bara att titta på kundkretsen. De flesta ha jobbarkläder.

VVS-prylar blir från Barkabys rör. Klockrent
 
  • Gilla
remrag
  • Laddar…
M molndal skrev:
Gillar Hornbach!
De har inte allt, men de som de skall ha - har de hemma.
Inte alla varumärken, men ändå kvalite på grejorna.
Bara att titta på kundkretsen. De flesta ha jobbarkläder.

VVS-prylar blir från Barkabys rör. Klockrent
Många av oss andra väljer Rinkabyrör
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Music Man Music Man skrev:
Idag hade de en kampanj på Bauhaus.
Gillade man dem på Google så fick man en powerbank!

Var lite småsur då de inte hade en Fresh 86 Hålsåg så jag fick åka till Hornbach.

Visade upp 5 stjärnor, och fick powerbank. Men hade inte bekräftat så tog bort omdömmet.

tycker Bauhaus varken har bra ordning eller kompetent och serviceinriktat personal.
Ofasen, det här låter ju som att det skulle kunna förklara varför samtliga Bauhausvaruhus har fått så extremt många positiva betyg de sista 2-3 månaderna av konton som aldrig recenserat något tidigare. Tittade igenom betygshistoriken för 3 olika varuhus, och samtliga hade 10-20 betyg bara inom de senaste 24 timmarna... Det här känns ju som något man förväntar sig från Ebaysäljare XiaoPenXoxoxo209202, men från en stor butikskedja... Jag är ju dock inte förvånad i ärlighetens namn. Kan man inte arbeta sig till ett bra betyg så kan man alltid fuska sig till det.
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
S Sp1ken skrev:
Ofasen, det här låter ju som att det skulle kunna förklara varför samtliga Bauhausvaruhus har fått så extremt många positiva betyg de sista 2-3 månaderna av konton som aldrig recenserat något tidigare. Tittade igenom betygshistoriken för 3 olika varuhus, och samtliga hade 10-20 betyg bara inom de senaste 24 timmarna... Det här känns ju som något man förväntar sig från Ebaysäljare XiaoPenXoxoxo209202, men från en stor butikskedja... Jag är ju dock inte förvånad i ärlighetens namn. Kan man inte arbeta sig till ett bra betyg så kan man alltid fuska sig till det.
Det är sanslöst fult av dem och säger väl en del om Bauhaus. Jag skrev en beskrivning och omdöme om min upplevelse på Bauhaus Sickla på Google. De svarade glatt att jag skulle höra av mig för att hitta en lösning. Jag hörde av mig men fick aldrig något svar. De kommenterade uppenbarligen mitt omdöme endast för att det skulle "se bra ut".
 
M
V Vardon skrev:
Sist jag handlade bauhaus var jag bäldigt nöjd. Aluminiumspett hultsfors 109kr. Fanns två i näthandeln köpte det. Kollade och när det kom 17 fler på lager köpte jag 8 till och några vänner några och dagen efter var de slut. Nästa gång de kom i lager kostade de 1090 kr
Sånt gillar vi! Råkade ut för samma med tapeter på K-rauta. Kostade 369/rulle, köpte 13 rullar...för 69kr/st. Jag sa till hustrun på vägen ut ”titta inte bakåt, snabbt in i bilen bara”:crysmile:
 
M molndal skrev:
Måste kommentera... när du berömmer Beijer....
Enda poitiva med Beijer är att man får vara ensam med många expediter och sortimentet.
Men priserna är hutlösa1,5 till 2ggr i en vanlig affär. Jag förstår att de anlitas av "branchen" som vi stackars kunder får sedan surt betala. Men aldrig handla som privatperson.
K- rauta likadant. Exempel: skumlist med klisterremsa vilket används vid flytspackling av golv 79:-
Hornbach 39:-
Bauhaus: nä, jag vet inte om den är slut... kolla drive-in'en.
På dive-in'en: näe.. om de inte ligger där... men vi har en annan model för 500:-...

En POSITIV sak med K-rauta är deras priser på Swedoor's dörrar (och hälften mot Beijer..).

Rusta har en viktig funktion!!! SKOHORN i plåt!
Guldvärda
Vi har faktiskt ikeas långa skohorn i plåt, så slipper man böja sig ner också :cool:
 
hsd
Julas långa är numera bra men tidigare var det tunnplåt som vek sig
 
Står det på en sida som XL-Bygg sponsrar. Lätt hur folk kan bli styrda av några forumvärdar samt ägare av sidan. Nej tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.