G gostathd skrev:
Vem administerar drevet mot Bauhaus? Är det en konkurrent i gestalt av amatörmässig "köpare"?
Då skulle "konkurrenten" ha behövt starta en mängd byggahuskonton. Det handlar om kunder som på ett eller annat sätt är missnöjda och ger uttryck för det här istället för att kontakta Bauhaus direkt. Om du är ansvarig för Bauhaus skulle du troligen ha nytta av tråden i förbättringssyfte.
Men det kunde lika gärna vara en tråd om Biltema, Hornbach eller någon annan. ;)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Då skulle "konkurrenten" ha behövt starta en mängd byggahuskonton. Det handlar om kunder som på ett eller annat sätt är missnöjda och ger uttryck för det här istället för att kontakta Bauhaus direkt. Om du är ansvarig för Bauhaus skulle du troligen ha nytta av tråden i förbättringssyfte.
Men det kunde lika gärna vara en tråd om Biltema, Hornbach eller någon annan. ;)
Helt rätt, jag är en missnöjd kund som undviker just den butiken jag nämnde om möjligt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
G gostathd skrev:
Vem administerar drevet mot Bauhaus? Är det en konkurrent i gestalt av amatörmässig "köpare"?
Nej, det är @Markarbetaren. Han skickar pm till oss andra när aktiviteten i tråden går ner. Jag har hört från osäker källa att han blivit erbjuden spons av både Hornbach och K-Rauta, men att han tackat nej då han tycker att Bauhaus är så jävla dåliga att han gärna styr konspirationen pro bono.

Jag har dock aldrig hört honom bekräfta dessa rykten.
 
  • Haha
  • Wow
Fairlane och 8 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det är @Markarbetaren. Han skickar pm till oss andra när aktiviteten i tråden går ner.
Till mig har han börjat med SMS sedan jag blockade hans PM/DM. :crysmile:
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det är @Markarbetaren. Han skickar pm till oss andra när aktiviteten i tråden går ner. Jag har hört från osäker källa att han blivit erbjuden spons av både Hornbach och K-Rauta, men att han tackat nej då han tycker att Bauhaus är så jävla dåliga att han gärna styr konspirationen pro bono.

Jag har dock aldrig hört honom bekräfta dessa rykten.
Att du aldrig hört honom bekräfta ryktena bevisar ju bara enligt sann konspirationsteori att ryktena är sanna men att de i princip inte går att bevisa eftersom kunskapen är förbehållen ett fåtal insvurna.:crysmile::rofl:.
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
M
Hallå, jag skrev ju i senaste sms-utskicket att vi skulle hålla en låg profil gällande agendan:cool:
 
  • Haha
  • Älska
Fairlane och 12 till
  • Laddar…
Har en Bauhaus i närheten där jag bor och jobbar i Upplands Väsby . I många fall då jag handlar där är priserna fel då jag kommer till kassan mot hyllan och reklamblad. Man får verkligen hålla koll. Och man måste ofta tjafsa för att det ska bli rätt. Känns verkligen som de satt det i system.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
P PP2019 skrev:
Har en Bauhaus i närheten där jag bor och jobbar i Upplands Väsby . I många fall då jag handlar där är priserna fel då jag kommer till kassan mot hyllan och reklamblad. Man får verkligen hålla koll. Och man måste ofta tjafsa för att det ska bli rätt. Känns verkligen som de satt det i system.
Jag tror de satsat på lågutbildad personal och då blir det ju fel.
Det kan ibland vara billigare att köpa skruv styckevis istället för storpack och det säger en del... :)
 
Jag tycker faktiskt att Bauhaus har skärpt sig liiite. Det blir inte lika ofta kassakö genom hela varuhuset med en enda öppen kassa, Och det är inte lika vanligt att priset är fel när man kommer till kassan.

Förr hände det rätt ofta att jag blev så iriterad på deras usla köhantering att jag demonstrativt bara släppte varorna på golvet i kassakön och gick ut, utan att handla. Det har jag inte gjort på ett par år nu.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Gjorde det väl senast i höstas på Bauhaus i Linköping, sen försöker jag åka dit när det är lite folk, efter 18 vardagar.
 
G gostathd skrev:
Vem administerar drevet mot Bauhaus? Är det en konkurrent i gestalt av amatörmässig "köpare"?
Jag kan med god säkerhet säga att detta inte rör sig om något administrerat drev. Men jag kan ha fel. Om jag har fel så är det nog troligast att en konkurrent har tillbringat 15+ år på att ska användare här med upp till 50.000 inlägg styck för att sen kunna hitta på saker om och smutskasta Bauhaus.

Men det kan också vara så att Bauhaus helt enkelt är så här dåliga.
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Skulle köpa termostater och element till nytt vattenburen värme. Termostaterna var felmärkte och kassan skulle priset vara 150 Kr under priset på deras hemsida. Frågade om priset stämde och fick svaret att det var priset i deras kassa system som stämde och att det var jag som tjänade 150 kr styck.
Vid ett annat tillfälle skulle jag köpa ett vattenburet element och när jag kom hem upptäckte jag att en gaffeltruck hade kört gaffeln rakt igenom gallret som satt på översidan och fick då svaret att det var bara att knacka till gallret och acceptera att gallret vfar sönderkört. Vägrade att gå med på köpet och efter mycket tjat om att jag ville häva köpet hämtad personalen i reklamationen ett nytt element.
Tidigare hade man ett bra sortiment med ek lister och plankor men en expedit påstod att man bytt leverantör och hyllan med ek lister och plank är tämligen tom. .
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Ärligt. Nog har du varit tillbaka en hel del gånger sen dess?😂
 
  • Haha
  • Gilla
Roffe_riff och 8 till
  • Laddar…
Sen Hornbach öppnade i min närhet har jag bara handlat på Bauhaus en enda gång, och då var det ett beslag som inte gick att hitta någon annanstans...
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Frågan är väl hur lång en "Aldrig meta Bauhaus period" varar?
1 år är mitt bud.
Tid för att åter skaffa Bauhaus kort kan ta betydligt längre tid.

Sen blir man ju ofta rätt less på personalen, men ibland, som nu senast när vi returerade en tillkapad vara, så frågade de vem som hjälpte oss...och lät inte förvånad...

Andra gånger kan personalen vara jätteduktiga.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.