T TrosaNils skrev:
Bauhaus suger
Köpte ett kommod med tvättställ Camden 90, satte ihop underskåpet, kopplade vatten och avlopp med diverse extra utrustning för extra pengar. Som final skulle jag placera tvättstället ovanpå underskåpet, men det gick inte, tvättstället var inte 90 cm, det var 91,5 centimeter brett. Kollade igen specifikationerna på nätet, kollade den bifogade dokumentationen, överallt står det 90 cm. Men förbannat så är tvättstället fortfarande 15 mm för stort. Får bygga om badrummet eller gå till ett företag som är pålitligt.
Jag skrev till kundtjänst och klagade som lämnade över till någon tjomme på Bauhaus i Bromma, fick svar:
"Tyvärr så är det så att det inte är något fel på tvättstället utan det är 91,5cm,
alla kommodpaket har en kant på sig som är mellan 0.5-0.75 cm djup. "
Svaret är tydligt.. De har inge koll alls, borde inte ett byggvaruhus ha kunniga medarbetare, skicka tillbaka personalen till LIDEL där kan de göra nytta att sälja korv.
Är fortfarande så j-a upprörd att jag kommer aldrig besöka ett Bauhaus butik mer.
Till och med Byggmax är outstanding
vet inte om de har hunnit ändra men det står på både ritning och hemsidan att bredden är 91cm. Och 90cm har bara en värdesiffra så allt mellan 85-94,9 är formellt sett korrekt. Att kommoden tillverkas på mm när är inte svårt och kan förväntas. Att ett tvättställ däremot varierar ganska mycket i storlek är dock vanligt och ju sämre kvalitet desto mer variationer.

Jag skulle tro att många av problemen som uppstår på byggvaruhus kan härledas till ovanstående. Konsumenter som köper byggvaror och som inte har riktigt koll på vad toleranser är, att ex en 4” regel inte är 4” utan 5mm hyvlats bort, att kommoder på 90cm likaväl kan vara 89 och tvättstället 91 osv osv. Finns många liknande exempel där man dock mer riktat sig på konsumenter och informerar lite tydligare, IKEAs kontorsbokhyllor på 80cm var exempelvis förr 80cm invändigt, numera utvändigt. (Eller tvärt om)
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
T TrosaNils skrev:
Bauhaus suger
Köpte ett kommod med tvättställ Camden 90, satte ihop underskåpet, kopplade vatten och avlopp med diverse extra utrustning för extra pengar. Som final skulle jag placera tvättstället ovanpå underskåpet, men det gick inte, tvättstället var inte 90 cm, det var 91,5 centimeter brett. Kollade igen specifikationerna på nätet, kollade den bifogade dokumentationen, överallt står det 90 cm. Men förbannat så är tvättstället fortfarande 15 mm för stort. Får bygga om badrummet eller gå till ett företag som är pålitligt.
Jag skrev till kundtjänst och klagade som lämnade över till någon tjomme på Bauhaus i Bromma, fick svar:
"Tyvärr så är det så att det inte är något fel på tvättstället utan det är 91,5cm,
alla kommodpaket har en kant på sig som är mellan 0.5-0.75 cm djup. "
Svaret är tydligt.. De har inge koll alls, borde inte ett byggvaruhus ha kunniga medarbetare, skicka tillbaka personalen till LIDEL där kan de göra nytta att sälja korv.
Är fortfarande så j-a upprörd att jag kommer aldrig besöka ett Bauhaus butik mer.
Till och med Byggmax är outstanding
Har du en nisch eller väggar på var sida kommoden, där tvättstället ska sitta, med exakt 90 cm utrymme?
 
Redigerat:
H hempularen skrev:
Jag hade missat P skivan. Men en butik som på det viset ber en kund dra åt helvete...

Jag tar signalen, de vill inte ha mig som kund.

Det finns ju inte på kartan att någon skall vara parkerad vid 17.30 på deras parkering som inte är kund i butiken.
Bara för att du missar en p- skiva så kan du inte klandra affären.
 
Jag har EXAKT samma upplevelse av Bauhaus i Kalmar. Fotar därför alltid alla prisskyltar och dubbelkollar alltid kvittot efteråt, för det blir alltid fel. Att det sen ska behöva ta ungefär 20-30 minuter att stå i kö för att få betala är ju helt befängt…
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
S Sp1ken skrev:
Jag har EXAKT samma upplevelse av Bauhaus i Kalmar. Fotar därför alltid alla prisskyltar och dubbelkollar alltid kvittot efteråt, för det blir alltid fel. Att det sen ska behöva ta ungefär 20-30 minuter att stå i kö för att få betala är ju helt befängt…
Hej! gnällputte , har aldrig vart i 20 minuters kö på Bauhaus, bevisa !! Om inga Bevis håll tyst !!


//Goerana
 
Staffans2000
G goerana skrev:
Hej! gnällputte , har aldrig vart i 20 minuters kö på Bauhaus, bevisa !! Om inga Bevis håll tyst !!


//Goerana
Inte jag heller. Snarare ett minimums väntetid på en halvtimme. Minst!

Staffans
 
  • Gilla
  • Haha
BiFuel och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Inte jag heller. Snarare ett minimums väntetid på en halvtimme. Minst!

Staffans
Bullshit ! Bevis ??
 
  • Haha
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
G goerana skrev:
Bullshit ! Bevis ??
Bevis! E du go, eller?

Staffans
 
  • Gilla
Sp1ken
  • Laddar…
Jag brukar alltid ta Bauhaus och Hornbach råd och lagersaldon med en nypa salt. Byggmax personal frågar jag aldrig om något.
Har råkat ut på nitar från alla tre bolag men skulle inte bojkotta någon.
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Bevis! E du go, eller?

Staffans
Hej ! nwej
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Bevis! E du go, eller?

Staffans
Hej! nej bevisa annars är det bara massa skitsnack från din sida, bullshit helt enkelt, det skrivs massa saker på forumet, men bevis saknas bara massa Påstående,,,påstående är skitsnack, gör enkelt att filma med mobil exempelvis!
!// Goerana
 
  • Haha
Sp1ken och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
G goerana skrev:
Hej ! nwej

Hej! nej bevisa annars är det bara massa skitsnack från din sida, bullshit helt enkelt, det skrivs massa saker på forumet, men bevis saknas bara massa Påstående,,,påstående är skitsn
ack!!// Goerana
Alltså. Hur har du tänkt att den bevisningen skulle se ut? Eller tänkte du inte på det INNAN du började purgera ut bokstäver?

Staffans
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
G goerana skrev:
Hej ! nwej

Hej! nej bevisa annars är det bara massa skitsnack från din sida, bullshit helt enkelt, det skrivs massa saker på forumet, men bevis saknas bara massa Påstående,,,påstående är skitsnack, gör enkelt att filma med mobil exempelvis!
!// Goerana
Kassan i Bauhaus Örebro kan ibland fungera som i Kalmar, med väntetider på 20 min, och att pris inte stämmer, eller mer vanligt inte ens hittas trots streckkod eller produktnamn, har hänt mig flera gånger. Och för att du skall vara övertygad måste man alltså varje gång filma och sedan vid krångel lägga upp det på byggahus?

Tror du bör tänka äver lite vad du begär. Eller har du någon anknytning till Bauhaus?

Enklast för mig är att allt som jag kan få tag i från lokala byggfirman köper jag, ofta med bra support o service, och det som bara finns hos Bauhaus kollar jag före o köper.
Måste det troligen tas ned med truck, försöker jag ta det tidigt på morgonen, är det en ny produkt, avvaktar jag gärna, som värst fick jag gå tre gånger innan man på lokala Bauhaus hittade en ny sak ifrån Ryobi, som fanns i butik enligt deras egna lagersaldo, man hade även sett det , men man visste inte vart. (inkl "ansvarig" för den avdelning där den skulle finnas)

Men efter att sett Hornbach o saldo i Trollhättan, så skulle jag gärna ha en Hornbach i Örebro eller Karlstad, gärna fullstor, som sätter lite press på Bauhaus o sköta sig bättre.
(Vet om att Bauhaus är på g.. till Karlstad, troligen, men gärna även Hornbach)
 
Mikael_L
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Och 90cm har bara en värdesiffra så allt mellan 85-94,9 är formellt sett korrekt.
Formellt sett fick du det fel.
Om kommoden var angiven till 0,9 meter stämmer det, dvs allt mellan 85,1-94,9 är formellt sett korrekt.

Är kommoden angiven till 90 cm så blir toleransen 89,5-90,5 cm ..
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Kommoden i sig var 90 cm bred. Och det måttet stämde, om jag förstod det rätt. Det var väl handfatet, som var 15 millimeter bredare, som ställde till problem? Fast det framgår ju av produktbilderna, att handfatet är lite bredare än kommoden.
 
G goerana skrev:
Hej! nej bevisa annars är det bara massa skitsnack från din sida, bullshit helt enkelt, det skrivs massa saker på forumet, men bevis saknas bara massa Påstående,,,påstående är skitsnack, gör enkelt att filma med mobil exempelvis!
!// Goerana
Har du bevisa, med film t.ex, att det vid alla besökstillfällen är en väntetid på mindre än 15-20 minuter i kassan på Bauhaus? Annars kan det ju vara svårt att hävda att alla andra snackar skit eller ljuger.

Själv har jag råkat ut för någon kvarts väntetid i kassan på Bauhaus. Inte vid varje besök men ett par gånger. Mycket folk som handlat mycket grejer i kombination med underbemannade kassor kan ställa till det.
 
Redigerat:
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.