E
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Exempelvis de här hos Kjell och co.
[länk]
Åhå.

Men vill ha fast ström samt startar mätningen då tändningen bryts?

Och detta är godkänt?
 
E El-Löken66 skrev:
Åhå.

Men vill ha fast ström samt startar mätningen då tändningen bryts?

Och detta är godkänt?
Nej, de går på batteri och har en rörelsesensor tror jag, så den låser tidsangivelsen när bilen stannar. Och ja, de är tillåtna och säljs av ”alla” butiker med hemelektronik.
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
E
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, de går på batteri och har en rörelsesensor tror jag, så den låser tidsangivelsen när bilen stannar. Och ja, de är tillåtna och säljs av ”alla” butiker med hemelektronik.
Trist om batteriet tar slut då.

Men såg att det finns solcellsladdade också.
 
T
E El-Löken66 skrev:
Åhå.

Men vill ha fast ström samt startar mätningen då tändningen bryts?

Och detta är godkänt?
Jag har haft olika varianter av den där sedan den första lanserades. Har fungerat klockrent. Batteriet räcker i flera år, och den talar om när det behöver bytas.
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Även deras hantering av lagersaldo tillhör absoluta botten.

Stod att de hade flertalet av en postlåda på lager.

Så kör de 35 min till butiken och tänker springa in och plocka upp brevlådan och snabbt ut igen.

Finns ingen brevlåda av den typen där den bör ligga, ställer mig i kö till kundservice, cirka 10 min, trevlig personal, de hittar heller ingen men instämmer med mig att den bör finnas på lager.

Så de springer ut och kollar men hittar inget.

Väntar i 10 min till sen kommer en gaffeltruck som letar bland hyllorna, fortfarande inget.

Sen får jag beskedet att brevlådorna finns ”någonstans” och de har blivit registrerade i saldot men samtidigt är de inte tillgängliga för någon att ta dem, något slags limbo i lagret.

Ingen personal har gjort något misstag, bara en stor brist/systemfel i Bauhaus lagerhantering.
 
Svärföräldrarna skulle ner på besök så de skulle inom Bauhaus o plocka upp lite golv. Saldot på nätet sa ca 40pkt.
När de kommer dit ligger de 2pkt på plockhyllan och de får inte köra truck efter kl 10.
Om de nu står 40pkt i TILLGÄNGLIGT SALDO så ska man ju inte behöva ringa o fråga om de ligger upphissat eller på plockplatsen. Då får de ju ha 2 saldon, 1 för de som ligger på plockplatsen och 1 för de som är upphissat.
Kanske blir golv från deras konkurrent ist.
 
Bauhaus hade sist jag var där fortfarande problem med sina IT-system efter IT-attacken de utsattes för den 18 Juni och sen dess inte kunnat uppdatera lagersaldon direkt via kassa systemen (utan varit tvungna till manuellt lagersaldouppdatering om jag förstått det rätt)

Så att gnälla på lagersalobiten efter den 18:e ... nja det ger jag personligen inte mycket för.
Att däremot tycka att de borde kunnat både haft högre IT-säkerhet från början ) och fixat till kassa->lagersaldo biten på den månad som gått ... jo det är helt rätt.
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Snailman
Skulle köpa klinker och även handla på Ikea, så åkte till Bauhaus Uddevalla, kommer till hyllan där finns en reklamskärm med klinker, men på den variant jag ska ha så står inget namn eller pris och ser inga paket så frågar personalen. Då visar det sig att på just detta varuhus så har de inte den varianten i lager, men de kan ta hem.. Det är ju ingen hjälp för mig som behöver dem nu, och irriterande att det på nätet står tillfälligt slut, trots att de tydligen inte för den varianten alls i Uddevalla. Åker till Ikea och därifrån till Göteborg och Bauhaus och får köpt mitt klinker.

Var dumt av mig att inte kolla saldot innan jag åkte åtta mil :rolleyes:


Har tidigare mest handlat på Bauhaus i Norrköping och sedan Linköping efter de öppnat varuhus där också.

Men nu har de öppnat Hornbach i Trollhättan så lär bli en del besök där, skönt slippa åka till Göteborg (varit där två gånger)

Hornbach var billigare än Rinkaby rör på prylen jag fick i förrgår och frakten bara 50 kronor.
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
G
Snailman Snailman skrev:
Skulle köpa klinker och även handla på Ikea, så åkte till Bauhaus Uddevalla, kommer till hyllan där finns en reklamskärm med klinker, men på den variant jag ska ha så står inget namn eller pris och ser inga paket så frågar personalen. Då visar det sig att på just detta varuhus så har de inte den varianten i lager, men de kan ta hem.. Det är ju ingen hjälp för mig som behöver dem nu, och irriterande att det på nätet står tillfälligt slut, trots att de tydligen inte för den varianten alls i Uddevalla. Åker till Ikea och därifrån till Göteborg och Bauhaus och får köpt mitt klinker.

Var dumt av mig att inte kolla saldot innan jag åkte åtta mil :rolleyes:


Har tidigare mest handlat på Bauhaus i Norrköping och sedan Linköping efter de öppnat varuhus där också.

Men nu har de öppnat Hornbach i Trollhättan så lär bli en del besök där, skönt slippa åka till Göteborg (varit där två gånger)

Hornbach var billigare än Rinkaby rör på prylen jag fick i förrgår och frakten bara 50 kronor.
Bytte bergvärmepumpen själv förra året och behövde en hel del vvs delar. Jämförde då Rinkabyrör med Hornbach och många vvs artiklar va faktiskt billigare på Hornbach och de har Vatette. Hornbach hade även lödartiklar och det verkar inte Bauhaus ha. Köpte massa extra delar då det är svårt att planera exakt, inga problem att returnera på Hornbach när jag va klar. Köper ändå en hel del annat på Bauhaus då de ligget mycket närmre, kan cykla till Bauhaus på 15 minuter men till Hornbach är det väl ca 25km.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Skulle köpa klinker och även handla på Ikea, så åkte till Bauhaus Uddevalla, kommer till hyllan där finns en reklamskärm med klinker, men på den variant jag ska ha så står inget namn eller pris och ser inga paket så frågar personalen. Då visar det sig att på just detta varuhus så har de inte den varianten i lager, men de kan ta hem.. Det är ju ingen hjälp för mig som behöver dem nu, och irriterande att det på nätet står tillfälligt slut, trots att de tydligen inte för den varianten alls i Uddevalla. Åker till Ikea och därifrån till Göteborg och Bauhaus och får köpt mitt klinker.

Var dumt av mig att inte kolla saldot innan jag åkte åtta mil :rolleyes:


Har tidigare mest handlat på Bauhaus i Norrköping och sedan Linköping efter de öppnat varuhus där också.

Men nu har de öppnat Hornbach i Trollhättan så lär bli en del besök där, skönt slippa åka till Göteborg (varit där två gånger)

Hornbach var billigare än Rinkaby rör på prylen jag fick i förrgår och frakten bara 50 kronor.
Tror dock att det hornbachet räknas som ett konceptstore (eller vad dem nu kallar det). Kan ha mycket mindre sortiment än stora hornbach varuhusen.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
S slerker skrev:
Bauhaus ja, suck..

Det som har irriterat mig mest genom åren är deras helt irrelevanta lagersaldo på nätet. Jag kan åka iväg med släp och köpa virke som det ska finnas typ 200 av i lager, och lik förbannat är det slut när man kommer dit. ”Nej, det är inte alltid uppdaterat på nätet” får man höra när man frågar. Har säkert hänt tio gånger de senaste fem åren, tröttsamt är bara förnamnet.

Varför ens ha ett saldo på nätet om det är så opålitligt?

Förra veckan var de osedvanligt usla - jag behövde en stålregel för snedtak. Fanns bara på ett Bauhaus drygt 10mil bort enligt nätet, gick inte att skicka mellan varuhus. Bokade på inrådan av deras chatt för upphämtning, då skulle det plockas och läggas undan och jag får sms när jag kan hämta. Får sms, kör tolv mil, 40 min av administration senare kör en truck ut raka stålreglar i fel längd, det var det de hade lagt undan. Reglarna jag skulle ha fanns förstås inte, lagersaldot på nätet till trots. Fick till slut 500:- i presentkort som kompensation efter att ha förklarat att det var PRECIS att köra 24 mil i onödan som jag ville undvika. Men det var likväl en förlorad dag, både för byggprojektet och humöret..
Orkar inte skriva ner alla negativa erfarenheter med Bauhaus (Norsborg, Länna) för då tror jag inte jag energin räcker till att genomleva dagen.

Förra året skulle jag byta hängrännor. Började med märket Icopal och svårt att byta så var lite fast med Bauhaus... 10-12 besök för att göra klart då lagersaldot inte stämde i någon butik. En dag blev det Norsborg, Länna och Bromma utan att få med mig delarna som jag behövde och som fanns i 40-tal enligt deras ”system”. Dom erkände själva att det var kaos. Det här upprepats vid fler tillfällen. Idag inser jag precis att ”paketet” sänksåg och skena som jag fick ”hjälp” med är fel. Den går inte helt ner i spåret och klingan hamnar då inte i 90 grader. Det kanske är en grad fel. Har tidigare bara kapat tunnare skivor och då inte märkt detta. Idag ska jag kapa en 90mm limträ balk. Och behöver kapa på båda sidor. Men 1 grad gör ju att dom inte möts och..... Det var över två år sedan jag köpte den ser jag på kvittot så det är väl bara att tugga i sig. MEN slutsatsen är som för många andra att dom som jobbar där mest är statister. Dåligt betalda och liten kompetens. Shame on me for asking... eller var det Fool me once shame on you, fool me twice shame on me!
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M
Jag åkte dit, högst motvilligt, för en timme sedan. Panikgrej, några getingfällor och spray. 15-20% dyrare än Jula, men dom hade inte allt jag skulle ha och jag orkade inte åka till olika ställen. Jag tänkte 4 produkter, lätt att bara släppa i kassan och gå, räknade i huvudet på förhand, och döm om min förvåning när summan stämde..
 
  • Gilla
Lindgrenski
  • Laddar…
M
FredrikT75 FredrikT75 skrev:
Orkar inte skriva ner alla negativa erfarenheter med Bauhaus (Norsborg, Länna) för då tror jag inte jag energin räcker till att genomleva dagen.

Förra året skulle jag byta hängrännor. Började med märket Icopal och svårt att byta så var lite fast med Bauhaus... 10-12 besök för att göra klart då lagersaldot inte stämde i någon butik. En dag blev det Norsborg, Länna och Bromma utan att få med mig delarna som jag behövde och som fanns i 40-tal enligt deras ”system”. Dom erkände själva att det var kaos. Det här upprepats vid fler tillfällen. Idag inser jag precis att ”paketet” sänksåg och skena som jag fick ”hjälp” med är fel. Den går inte helt ner i spåret och klingan hamnar då inte i 90 grader. Det kanske är en grad fel. Har tidigare bara kapat tunnare skivor och då inte märkt detta. Idag ska jag kapa en 90mm limträ balk. Och behöver kapa på båda sidor. Men 1 grad gör ju att dom inte möts och..... Det var över två år sedan jag köpte den ser jag på kvittot så det är väl bara att tugga i sig. MEN slutsatsen är som för många andra att dom som jobbar där mest är statister. Dåligt betalda och liten kompetens. Shame on me for asking... eller var det Fool me once shame on you, fool me twice shame on me!
bauhaus säger att de har 5år garanti på alla maskiner med motor så åk dit och reklamera sågen!
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Bauhaus suger
Köpte ett kommod med tvättställ Camden 90, satte ihop underskåpet, kopplade vatten och avlopp med diverse extra utrustning för extra pengar. Som final skulle jag placera tvättstället ovanpå underskåpet, men det gick inte, tvättstället var inte 90 cm, det var 91,5 centimeter brett. Kollade igen specifikationerna på nätet, kollade den bifogade dokumentationen, överallt står det 90 cm. Men förbannat så är tvättstället fortfarande 15 mm för stort. Får bygga om badrummet eller gå till ett företag som är pålitligt.
Jag skrev till kundtjänst och klagade som lämnade över till någon tjomme på Bauhaus i Bromma, fick svar:
"Tyvärr så är det så att det inte är något fel på tvättstället utan det är 91,5cm,
alla kommodpaket har en kant på sig som är mellan 0.5-0.75 cm djup. "
Svaret är tydligt.. De har inge koll alls, borde inte ett byggvaruhus ha kunniga medarbetare, skicka tillbaka personalen till LIDEL där kan de göra nytta att sälja korv.
Är fortfarande så j-a upprörd att jag kommer aldrig besöka ett Bauhaus butik mer.
Till och med Byggmax är outstanding
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
När man läser trådar om byggvaruhus så har alla tillkortakommanden och blir hårt kritiserade i enskilda fall. Verkar som ingen går fri och ingen håller en speciellt hög standard. Det är nog bara slumpen som avgör om man råkar illa ut. Därför spelar det ingen roll var man gör sina inköp.
 
  • Gilla
  • Älska
Roffe_riff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.