Såg dennna dåliga ursäkt från Bauhaus:
Skylt med text som informerar om att endast kontant betalning accepteras på grund av tekniska problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det något som ska gå att hantera utan tekniska hjälpmedel så är det väl riktiga pengar, alltså kontanter! (präglade kreditkort kan för all del också hanteras med slippar som reservsystem). Problemet är väl inte tekniskt utan några byråkratiska rutiner någon ekonom kokat ihop. Visst händer det att tekniker gör tabbar som i Surfside men ekonomer verkar regelbundet trixa med för små marginaler och komma undan med det.
 
Jag var och handlade på Bauhaus i helgen när den skylten satt uppe. Tolkade personalen som att deras vanliga kassasystem låg helt nere i flera dagar och enbart självutcheckningskassorna funkade. Förmodligen svårt/omöjligt att ta kontanter då.
 
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
I butiken i Hyllinge köpte jag rostfri trallskruv, (detta var dock inte fråga om rea) det fanns både packat i lådor samt lösvikt. Jag upptäckte sedermera att kilopriset för lösvikt var mycket lägre än för de förpackade. Jag påpekade detta och fick efter flera turer så småningom återbäring men undrar hur många som köpt lådor till överpris innan det justerades att stämma överens med lösviktspriset! Den tyska devisen "Ordnung muss sein" har inte nått ut överallt...
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M Maximarcus skrev:
Bauhaus är inte bara dåliga på prismärkning utan det mesta annat också. Kundservice till exempel.
Det ska ENORMT mycket till för att jag ska handla där, enbart på grund av gedigen, egen erfarenhet.
Hornbach är som en helt annan värld!
Detta gäller västra Stockholmsområdet.
Hornbach rules!!!
 
T
Villa Spinell Villa Spinell skrev:
Hornbach rules!!!
Jag är beredd att hålla med, jag fick 100% lågprisgaranti sist :)

(De krediterade hela fakturan och skickade aldrig någon ny, trots påstötning.)
 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
Efter att jag drabbades av omotiverad parkeringsbot på Hornbach så har jag (tyvärr) bestämt mig för att Hornbach ligger sist på min lista. Är det något jag inte hittar på Bauhaus, inte på nätet, inte på proffsbygghandel till någorlunda rimligt pris. Jag då får jag väl bita i det sura äpplet och gå till Hornbach.

Mitt mål är att det skall bli väldigt dyrt för hornbach med deras parkeringsböter. Även om det blir dyrare för mig.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
E
H hempularen skrev:
Efter att jag drabbades av omotiverad parkeringsbot på Hornbach så har jag (tyvärr) bestämt mig för att Hornbach ligger sist på min lista. Är det något jag inte hittar på Bauhaus, inte på nätet, inte på proffsbygghandel till någorlunda rimligt pris. Jag då får jag väl bita i det sura äpplet och gå till Hornbach.

Mitt mål är att det skall bli väldigt dyrt för hornbach med deras parkeringsböter. Även om det blir dyrare för mig.
Hur lyckas du få p-böter på Hornback, det ska väl bara inte kunna hända?
 
E El-Löken66 skrev:
Hur lyckas du få p-böter på Hornback, det ska väl bara inte kunna hända?
hänt mig med, de är på hugget direkt ofta där:sweat:
 
E
P Patzie skrev:
hänt mig med, de är på hugget direkt ofta där:sweat:
P-skiva?
 
Jag hade missat P skivan. Men en butik som på det viset ber en kund dra åt helvete...

Jag tar signalen, de vill inte ha mig som kund.

Det finns ju inte på kartan att någon skall vara parkerad vid 17.30 på deras parkering som inte är kund i butiken.
 
E
H hempularen skrev:
Jag hade missat P skivan. Men en butik som på det viset ber en kund dra åt helvete...

Jag tar signalen, de vill inte ha mig som kund.

Det finns ju inte på kartan att någon skall vara parkerad vid 17.30 på deras parkering som inte är kund i butiken.
Ja, galet.

Troligen ligger det så centralt att folk okynnesparkerar där.

För-och nackdelar.
 
hsd
Okynnesparkerar :surprised:
 
E El-Löken66 skrev:
Troligen ligger det så centralt att folk okynnesparkerar där.
Mer troligt att Hornbach inte äger marken och att fastighetsägaren gärna tjänar en hacka på glömska människor.

En automatisk p-skiva för en femhundring rekommenderas.
 
E
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Mer troligt att Hornbach inte äger marken och att fastighetsägaren gärna tjänar en hacka på glömska människor.

En automatisk p-skiva för en femhundring rekommenderas.
Länk?

Vilka finns det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.