Men för en butik borde det vara mer lönsamt att sälja varor till mig, än att låta ett parkeringsbolag bötfälla mig. De tappade direkt en försäljning på ca 2500 kr. Och jag har 3 större byggprojekt i villan och fritidshuset de närmaste två åren. Som de nu slipper sälja till.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Men för en butik borde det vara mer lönsamt att sälja varor till mig, än att låta ett parkeringsbolag bötfälla mig. De tappade direkt en försäljning på ca 2500 kr. Och jag har 3 större byggprojekt i villan och fritidshuset de närmaste två åren. Som de nu slipper sälja till.
Det Skiter dom i folk kommer tillbaka en då bara kolla den här tråden folk fortsätter handla fast dom var missnöjda gången inann
 
För många år sen fick jag en bot på Barkarby outlet trots korrekt p-skiva. Jag försökte lugnt prata med den som stod och utfärdade p-böter om att han skulle kolla sitt foto (om han hade det) men det vägrade han och kallade mig samtidigt rasist (varför vet jag inte, jag skiter i vem som skriver boten, är den fel är den fel). Jag var inte ensam om att fått en felaktig bot (det var nå pvakter som gick bananas där för typ 1/3 hade fått böter). Jag mailade firman som meddelade att jag var välkommen att överklaga i tingsrätten. Då jag vet hur mycket ett parkeringsärende kostar oss skattebetalare så tycker jag det är en usel väg framåt. Jag mailade då samtliga chefer jag lätt kunde hitta på affärerna i handelsplatsen och skrev min historia plus att jag var säker på att jag hade en skiva (den var sådan som var fasttejpad på rutan så den sitter där den sitter) och att de hade kort men vägrade kolla det. Jag skrev att jag skulle meddela alla mina vänner och på sociala medier hur de hanterar sina kunder och avråda alla från att handla där. Nån dag senare kom ett meddelande från en chef på p-bolaget med en bilaga på fotot från min bil där man såg min p-skiva och att den var korrekt inställd och att de rev boten.

P-bolagen är ett skit som kostar oss skattebetalare massor av pengar för de använder tingsrätten som hot för alla som fått felaktig bot. Givetvis ska du klaga till några chefer på Hornbach för inte vill de tappa kunder pga detta. De får läxa upp sitt P-bolag! Oftast kan de be bolaget riva boten. Du kan alltid testa att hävda att du stod och väntade i kundtjänst för att be att få en p-skiva att gå ut och lägga i bilen.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
För många år sen fick jag en bot på Barkarby outlet trots korrekt p-skiva. Jag försökte lugnt prata med den som stod och utfärdade p-böter om att han skulle kolla sitt foto (om han hade det) men det vägrade han och kallade mig samtidigt rasist (varför vet jag inte, jag skiter i vem som skriver boten, är den fel är den fel). Jag var inte ensam om att fått en felaktig bot (det var nå pvakter som gick bananas där för typ 1/3 hade fått böter). Jag mailade firman som meddelade att jag var välkommen att överklaga i tingsrätten. Då jag vet hur mycket ett parkeringsärende kostar oss skattebetalare så tycker jag det är en usel väg framåt. Jag mailade då samtliga chefer jag lätt kunde hitta på affärerna i handelsplatsen och skrev min historia plus att jag var säker på att jag hade en skiva (den var sådan som var fasttejpad på rutan så den sitter där den sitter) och att de hade kort men vägrade kolla det. Jag skrev att jag skulle meddela alla mina vänner och på sociala medier hur de hanterar sina kunder och avråda alla från att handla där. Nån dag senare kom ett meddelande från en chef på p-bolaget med en bilaga på fotot från min bil där man såg min p-skiva och att den var korrekt inställd och att de rev boten.

P-bolagen är ett skit som kostar oss skattebetalare massor av pengar för de använder tingsrätten som hot för alla som fått felaktig bot. Givetvis ska du klaga till några chefer på Hornbach för inte vill de tappa kunder pga detta. De får läxa upp sitt P-bolag! Oftast kan de be bolaget riva boten. Du kan alltid testa att hävda att du stod och väntade i kundtjänst för att be att få en p-skiva att gå ut och lägga i bilen.
Fast dom drar in miljoner åt sinna kunder dom största kunderna är ju Komuner och landsting
 
M maria01 skrev:
Fast dom drar in miljoner åt sinna kunder dom största kunderna är ju Komuner och landsting
Folk kommer handla mer och mer på nätet, kanske inte på bygghandeln men mycket annat. Skärper de sig inte så dör de butikerna. Detta är ju inte innerstaden utan parkeringar "in the hoods".
 
J JohanLun skrev:
Folk kommer handla mer och mer på nätet, kanske inte på bygghandeln men mycket annat. Skärper de sig inte så dör de butikerna. Detta är ju inte innerstaden utan parkeringar "in the hoods".
Folk gillar fortfarande att klämma inann köp
 
M maria01 skrev:
Folk gillar fortfarande att klämma inann köp
Jodå, jag kommer absolut att gå och klämma på prylar på Hornbach, men jag kommer att handla prylarna på nätet om det är möjligt.
 
M maria01 skrev:
Folk gillar fortfarande att klämma inann köp
Sportgrejor till barnen har jag köpt länge på nätet. Mycket annat köper man "på känn" också. Tapeter kan man få prover hemskickat istf att gå i affärer. Många beställer virke mm hemkört. Mat har de flesta lärt sig köpa nu i coronatider.
Vårt kök beställde jag på nätet utan att ha sett det innan. Fler och fler jag känner "beställer" bilar utan att kört dem innan. Jag har gjort det på de senaste bilarna jag beställt (då det är leasingbilar jag har ca 1.5-2 år). Så saker för flera hundra tusen köper många utan att klämma på det innan.

Jag hade aldrig kunnat göra så för 15 år sen. Men nu finns så många sajter som skriver betyg på butiker och bedömer produkter.

Men, jag köper nog aldrig nåt mer från Byggahemma, ver en sjukt lång leveranstid och det jag köpte var fraktskadat.
 
Nä, bygghemma är den andra (av två) butiker i byggsektorn som är på min svarta lista.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Bygghemma har jag bara goda erfarenheter av.
 
  • Haha
tanaris
  • Laddar…
Nu skall vi inte låta detta bli alltför Off Topic. Trådens titel är ”aldrig mera Bauhaus” jag skrev om hornbach mest för att säga jag hädanefter kommer att bli stamkund på Bauhaus.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Bygghemma har jag handlat en gång av, ett badkar.. När det kom var det halvtaskigt packat och fronten var knäckt ..

Kundservicen reagerade snabbt och skickade en ny.. Den kom inslagen i svart sträckfilm, inget mer ... En glasfiberdetalj på 50x150 cm.. Den såg ju fördjävlig ut, repig och med en större spricka... Nytt telefonsamtal, ny front skickad. Lika kass förpackning, och nu var den faktisk repfri, men med en spricka på ett ställe som inte skulle synas, så vi kom överens om en prisreduktion på ett par tusenlappar istället.. Hyfsat hanterat, men man undrar ju vad de som packar höll på med...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
B
M maria01 skrev:
Fast dom drar in miljoner åt sinna kunder dom största kunderna är ju Komuner och landsting
Tror det inte är helt ovanligt med avtal där p-bolagen sköter bevakningen "gratis" mot att de behåller alla pengar från lappade bilar.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
M maria01 skrev:
folk fortsätter handla fast dom var missnöjda gången inann
Även "bra" leverantörer klantar till sig ibland och ska man bojkotta alla som någon gång gjort mindre bra ifrån sig tar antalet möjliga leverantörer snart slut...

Pratar vi om Bauhaus tycker jag på det stora hela att man får valuta för pengarna. Går man dit för kvalificerad hjälp är det lite lotteri. Jag har stött på de som uppenbarligen inte har en aning om vad de pratar om men ändå glatt ger "råd", rent ut sagt otrevliga anställda men faktiskt även en hel del som varit hjälpsamma, kunniga och gett mycket god och som jag uppfattade det kompetent service.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Klassikt Bauhaus
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.