215 277 läst · 764 svar
215k läst
764 svar
Aldrig mera Bauhaus!
Precis. Varje justering eller åtgärd tenderar att kräva dubbelbemanning och en rad manuella årgärder.M MasMats skrev:En sådan upplevelse var jag med om. Hade lastat bil och släp med kakel o klinker. I kassan stämmer inte priset med skylt på hyllan. Efter jag överbevisat med foto på hyllkanten. Och personal gått bort o dubbelkollat. Då tar parodin nästa vända. Istället för att korrigera slutsaldo, så måste personalen gå in i systemet och korrigera varje scannad artikel för sig. Ett ansenligt antal kollin jag packat.
Att inte växande kön efter mig i drive in gjorde myteri är ett under. Hade det inte varit för att bil o släp var packad, hade jag lämnat butiken direkt.
Intressant upplevelse.
Jädra oflyt att det hänt så många gånger. Jag delar inte din syn om bauhaus då jag inte haft så dålig upplevelse där, men klart att du tycker det är kass om du råkar ut för fel pris och okunnig personal hela tiden.
Egen erfarenhet: När en butik/kedja kör en kampanj centralt så är det ibland så att de som sköter ex. kampanj och marknadsmaterial ingår i en grupp och de som sitter med ex. affärssystem/saldo/prissättning ingår i en annan grupp, inte så smidigt alltid. Och då kan det bli glapp däremellan. Och det kan bli rörigt på alla möjliga sätt.
De gånger jag har handlat (dock inte hänt på bauhaus) och upptäcker fel pris så har det gått att lösa smidigt och då har anställda fått dubbelkolla priset ( vilket ju är förståerligt?) för att sedan ge mig rätt pris.
Jag tror dock inte att företag skitar ner sig för att tjäna pengar på feljusterade priser...det låter som ett enkelt "go to" svar för att man kanske har svårt att se andra vinklar på problemet. Att man inte jobbat i handel själv exempelvis.
Och som många andra säger här, Hornbach är kanon.
Edit: att den anställde behöver hämta någon kontrollant för att lösa problemet känns ju inte optimalt..
Egen erfarenhet: När en butik/kedja kör en kampanj centralt så är det ibland så att de som sköter ex. kampanj och marknadsmaterial ingår i en grupp och de som sitter med ex. affärssystem/saldo/prissättning ingår i en annan grupp, inte så smidigt alltid. Och då kan det bli glapp däremellan. Och det kan bli rörigt på alla möjliga sätt.
De gånger jag har handlat (dock inte hänt på bauhaus) och upptäcker fel pris så har det gått att lösa smidigt och då har anställda fått dubbelkolla priset ( vilket ju är förståerligt?) för att sedan ge mig rätt pris.
Jag tror dock inte att företag skitar ner sig för att tjäna pengar på feljusterade priser...det låter som ett enkelt "go to" svar för att man kanske har svårt att se andra vinklar på problemet. Att man inte jobbat i handel själv exempelvis.
Edit: att den anställde behöver hämta någon kontrollant för att lösa problemet känns ju inte optimalt..
Var inne på Bauhaus igår. Ärendet var bara semiviktigt och det såg med tanke på parkeringen ut som om det skulle vara lugnt inne. Tyvärr märkte jag att det som vanligt var EN kassa öppet och fullt kaos kring den så jag bestämde mig för att gå igen.
Döm om min förvåning när det inte finns något sätt att gå ut från butiken utan att gå GENOM kaoset i kassan. Jag frågade faktiskt en förbipasserande personal om det fanns en väg ut utan att bryta mot reglerna att hålla avstånd. Det gjorde det inte utan jag var tvungen att tränga mig mellan betalande kunder om jag ville gå ut.
Skamligt.
Döm om min förvåning när det inte finns något sätt att gå ut från butiken utan att gå GENOM kaoset i kassan. Jag frågade faktiskt en förbipasserande personal om det fanns en väg ut utan att bryta mot reglerna att hålla avstånd. Det gjorde det inte utan jag var tvungen att tränga mig mellan betalande kunder om jag ville gå ut.
Skamligt.
Okunnig personal. Extremt dålig service. Kan få vänta i 20 minuter för att få hjälp. Skulle köpa en kap och gersåg på bauhaus. Kommer dit och går runt och kikar lite, frågar om jag kan få hjälp. Efter 10 minuter så kommer det en kille och frågar vad jag vill. Jag säger att jag hade tänkt köpa en kap och gersåg som inte är alltför dyr.( hade sett en på hemsidan som kostade 1300 kr ca) svaret jag fick " då har du kommit till fel ställe " Gick därifrån och beställde sågen på deras hemsida. Hade tyvärr fått ett presentkort där som jag skulle nyttja. Inget mer bauhaus för mig
Ja, skamligt. Liknande hände mig hela två gånger på Bauhaus väster om Stockholm. Bauhaus har hyrt in Peter Stormare som tjatar i högtalarna om att man ska hålla avstånd. Men väl i kassan när jag har betalat mina varor så har de vid två olika tillfällen ropat fram nästa kund så den står tätt intill innan jag hunnit packa ned mina varor. När jag då protesterade fick jag både expedit och kund emot mig, att det inte är någon fara, expediten skrattade och sa att det är ingen fara och kunden sa att den inte var sjuk, så det spelade ingen roll. Sjukt oprofessionellt. Expediter i andra butiker ser till att kunden är färdig innan nästa kund får komma fram.R RoAd skrev:Var inne på Bauhaus igår. Ärendet var bara semiviktigt och det såg med tanke på parkeringen ut som om det skulle vara lugnt inne. Tyvärr märkte jag att det som vanligt var EN kassa öppet och fullt kaos kring den så jag bestämde mig för att gå igen.
Skamligt.
Har de inte rullband där? Helsingborg är det ju rullband som i vilken ica butik som helst.H Husbuset skrev:Ja, skamligt. Liknande hände mig hela två gånger på Bauhaus väster om Stockholm. Bauhaus har hyrt in Peter Stormare som tjatar i högtalarna om att man ska hålla avstånd. Men väl i kassan när jag har betalat mina varor så har de vid två olika tillfällen ropat fram nästa kund så den står tätt intill innan jag hunnit packa ned mina varor. När jag då protesterade fick jag både expedit och kund emot mig, att det inte är någon fara, expediten skrattade och sa att det är ingen fara och kunden sa att den inte var sjuk, så det spelade ingen roll. Sjukt oprofessionellt. Expediter i andra butiker ser till att kunden är färdig innan nästa kund får komma fram.
Bauhaus i uddevalla är helt perfektoptimum skrev:Jag ger mig katten på att vissa här kommer gnälla om följande inträffar.
Kl 14:00 (då truckar ska stå still.)
Kund säger
-Kan du inte lyfta ned den där pallen till mig som står på tredje våningen
Anställd svarar
-Nej vi får inte köra truck i butiken efter kl 10:00, så är våra regler för säkerheten. Om du kan komma tillbaka imorgon så ser jag till att pallen finns nedlyft.
Då går kunden hem och loggar in på Byggahus och vräker ur sig sin frustration.
"Bauhaus är ett skitställe som inte lyssnar på kunderna"
Jag själv gillar Bauhaus mycket och ser bara ett fel, att det är för långt till närmsta varuhus och skulle bli överlycklig om de öppnade i vårt område också. Bra sortiment och bra priser och aldrig blivit fel bemött.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 721 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 721 inlägg
Bauhaus är väl över lag sådär.
Jag köpte mina Yale Doorman där, MEN jag köpte även låste till min altandörr på samma ställe.
Tråkigt nog lyssnade jag på en "säljare" som sa att nycklarna till altandörrens lås skulle lämnas ut på låsavdelningen.
När jag väl väntat på låsavdeklingen i 25min så säger denna att nycklarna lämnas ut i informationsdisken.....
WHAT?
Suck!
Jag köpte mina Yale Doorman där, MEN jag köpte även låste till min altandörr på samma ställe.
Tråkigt nog lyssnade jag på en "säljare" som sa att nycklarna till altandörrens lås skulle lämnas ut på låsavdelningen.
När jag väl väntat på låsavdeklingen i 25min så säger denna att nycklarna lämnas ut i informationsdisken.....
WHAT?
Suck!
Jag har samma problem med personal i kassan i Örebro, de som har minst koll på vad varor kostar. Bara o ta foto på pris , streckkod o ev artnr så ordnar det sig. De hänvisar ibland till Kundtjänst för o slippa ta ansvar.P pennybridge skrev:
Åker bara dit för o köpa sådant jag inte kan köpa på Beijer hemma hos mig på mindre ort.
Och har då på kort tid fått bra koll på vilka försäljare på Bauhaus Örebro som har koll eller vet hur de skall kolla upp,
Bra med råd, pris efter rabatt samt träffa samma försäljare gör jag på Beijer, det mesta köper jag där. Förutom VVS som en annan lokal firma är extremt duktiga o välsorterade på.
Bodde jag däremot i Örebro hade jag nog valt XL Bygg i Kumla eller Lillån, möjligen K-Rauta, ja även Byggmax Kumla före , och mest ta Bauhaus för sådant som jag inte kan få tag i andra butiker.
Men Ryobi, Wofi o ett o annat elektriskt är Bauhaus bästa stället för. Bara man bepansrar sig med tålamod , tar foto och har överseende med deras goda förbättringspotential i kassan.
Däremot inte ens tänkt tanken o åka in dit med släp , så mycket tålamod har jag inte.
Redigerat:
Hur resonerar ni kring prisbild gentemot service? Ni stör er på okunnig personal, dåliga logistik och kommunikationssystem.
Vad har ni för förväntningar när ni går in i dessa varuhus?
Vet inte om detta är en sägnen men ska ha funnits en byggfirma som kört med stripade bilar med följande budskap:
Vi utför tre typer av jobb;
1. Bra
2. Snabba
3. Billiga
Tyvärr kan man bara välja två av dessa när ni anlitar oss.
Tycker vi konsumenter ibland förväntar allt och hävdar vår rätt till allt bara för att.
Det ska vara, 1. billigt, 2. stort välsorterad utbud, 3. kunnig personal, 4. hög bemanning och 5. god service.
2-5 avgör påslaget på varan, så enkelt är det.
Vet inte om detta är en sägnen men ska ha funnits en byggfirma som kört med stripade bilar med följande budskap:
1. Bra
2. Snabba
3. Billiga
Tycker vi konsumenter ibland förväntar allt och hävdar vår rätt till allt bara för att.
Det ska vara, 1. billigt, 2. stort välsorterad utbud, 3. kunnig personal, 4. hög bemanning och 5. god service.
Är ett gammal engelsk uttryck jag hört för evigheter sedan, att du bara kan välja två av de tre sakerna, i mitt fall hört ifrån försäljning datorer på 80-talet.E EI30-SaC skrev:Hur resonerar ni kring prisbild gentemot service? Ni stör er på okunnig personal, dåliga logistik och kommunikationssystem.
1. Bra
2. Snabba
3. Billiga
Personalen behöver inte vara superkunnig, men bör ha koll på priser, vilka saker man tar in ifrån en leverantör (och så man vet vilka de INTE tar in, t.ex hos HideAlite), ha koll vart i varuhuset saker finns, samt ha rätt pris i kassan, som andra påpekat, kan jemofix, byggmax osv så kan bauhaus med.
Och just det att ha koll vart man prylarna finns har fått mig o besöka bauhas i några ärenden och få gå hem, några Ryobi o någon elsak som fanns inne, enligt butikens eget lagersaldo, men inte ens ansvarige visste vart. Vid andra besöket hittade man. Hänt mig tre gånger under fem års tid, skönt nog blivit§ bättre senare åren.
(Ljusavdelningen i Bauhaus Örebro var här exceptionell, man hade länge så inga lampor kunde testas pga el inte dragen överallt där, svårt o hitta produkterna osv. Nu har man förbättrat det, samt rejält fixat så man kan hitta vart man kan plocka ned de lampor man ser i utställningen.)
Kan bara tala för mig själv, men den enda service jag förväntar mig är hjälp att hitta det jag skall ha och att man kan betala för sina prylar utan att vänta en kvart. Tyvärr går Bauhaus butiksstruktur inte ihop med min hjärna så jag tvingas utnyttja den servicen i princip varje gång jag är inne på Bauhaus. Kanske iofs beror på att jag sällan handlar där? Eller så är det därför jag handlar där så sällan? Whatever...E EI30-SaC skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Ett tips är att även när du är i butiken söka upp varan på Bauhaus.se och där se hyllplatsen för ditt varuhus. Sparar mycket tid då allt inte alltid ligger så logiskt placerat..
Redigerat:
Alltså, vad är det för spånhuven som organiserar en arbetsplats på det sättet?U Utdelning skrev:Jädra oflyt att det hänt så många gånger. Jag delar inte din syn om bauhaus då jag inte haft så dålig upplevelse där, men klart att du tycker det är kass om du råkar ut för fel pris och okunnig personal hela tiden.
Är det omöjligt för de som skyltar om och lämnar info till reklamen om kampanjpris, utförsäljning mm , att själv mata in det nya priset i kassasystemet?
Dessa individer bör väl ha lite högre kvalifikationer än folket i kassalinjen och borde väl lätt kunna klara av en sådan sak.
Om folk sprang omkring och ändrade artikelnummer eller liknande i hyllorna ute på Volvo utan att samtidigt uppdatera relevanta datasystem så skulle ju konkursen vara ett faktum inom 2 veckor...