K karlmb skrev:
Alltså, vad är det för spånhuven som organiserar en arbetsplats på det sättet?
Är det omöjligt för de som skyltar om och lämnar info till reklamen om kampanjpris, utförsäljning mm , att själv mata in det nya priset i kassasystemet?
Dessa individer bör väl ha lite högre kvalifikationer än folket i kassalinjen och borde väl lätt kunna klara av en sådan sak.
Om folk sprang omkring och ändrade artikelnummer eller liknande i hyllorna ute på Volvo utan att samtidigt uppdatera relevanta datasystem så skulle ju konkursen vara ett faktum inom 2 veckor...
Ja du..

• Gilla
dmmsc
  • Laddar…
Fairlane
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ett tips är att även när du är i butiken söka upp varan på Bauhaus.se och där se hyllplatsen för ditt varuhus. Sparar mycket tid då allt inte alltid ligger så logiskt placerat..
Ja så gör jag också och för det mesta stämmer det, men ett antal gånger finns inte varan där det står att den ska finnas. I något fall hittade jag inte ens gången med det numret så jag frågade en i personalen som sa att, nej de platser man får via hemsidan stämmer inte alltid. Sen frågade hon vad jag skulle ha och visade mig rätt till ett ställe som hade en helt annan numrering.

Min närmsta Bauhaus fungerar ok för vissa saker, gärna småsaker, men virke har jag gett upp att köpa där. Saker ligger inte på rätt plats, lagersaldot är inte ens nära sanningen (man kan ju förledas att tro att något ska finnas inne om det är ett lagersaldo på 100+).
Byggmax i närheten har ett mycket mindre utbud i butiken, men har överraskat positivt på virkessidan. Allt ligger prydligt på sin plats.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
K Kjol skrev:
Bauhaus i uddevalla är helt perfekt
Har du varit där någon gång? Jag känner igen alla saker som nämns i den här tråden från Bauhaus U-A. Ointresserad, okunnig personal och system som absolut inte stödjer ett kundcentrerat arbete. Rotar du lite i den här tråden så hittar du en av mina, nästan surrealistiska, upplevelser där.

• Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Jag har också tvivelaktig erfarenhet av Bauhaus.
Första gången när min skruvdragare lagt av efter någon månad. Jag skulle skruva fast ca 50 gipsskivor. Bauhaus lät mig veta att skruvdragaren skulle på reparation och jag fick inte låna en så länge.. Så jag stod utan skruvdragare i ca tre veckor. Fick låna skruvdragare av en släkting.

Andra gången var när vi renoverade badrum och beställde isolering och klinkers. Väl vid utlämningen i Svågertorp/Malmö hade de bara packat isolering och klinker fanns inte på pallen. Detta ledde att vi fick köra till Bauhaus i Löddeköpinge (det Bauhaus är bra) och köpa det snyggaste det hade, men inte det vi ville ha.

Tredje gången skulle vi beställa en bänkskiva i ek på 4m, försökte på två olika Bauhaus, fick veta att de inte var i bra skick och kunde därför inte säljas till oss. Blev Hornbach till sist där de sågade de mått vi ville ha

A Ahleee skrev:
Jag har också tvivelaktig erfarenhet av Bauhaus.
Första gången när min skruvdragare lagt av efter någon månad. Jag skulle skruva fast ca 50 gipsskivor. Bauhaus lät mig veta att skruvdragaren skulle på reparation och jag fick inte låna en så länge.. Så jag stod utan skruvdragare i ca tre veckor. Fick låna skruvdragare av en släkting.

Andra gången var när vi renoverade badrum och beställde isolering och klinkers. Väl vid utlämningen i Svågertorp/Malmö hade de bara packat isolering och klinker fanns inte på pallen. Detta ledde att vi fick köra till Bauhaus i Löddeköpinge (det Bauhaus är bra) och köpa det snyggaste det hade, men inte det vi ville ha.

Tredje gången skulle vi beställa en bänkskiva i ek på 4m, försökte på två olika Bauhaus, fick veta att de inte var i bra skick och kunde därför inte säljas till oss. Blev Hornbach till sist där de sågade de mått vi ville ha

varför fortsätter du handla där om du var missnöjd första gången

• Gilla
Lindgrenski och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Hur ska man veta om de bättrat sig?

• Gilla
Kvisthberg och 2 till
  • Laddar…
K
M maria01 skrev:
För att man tänker att det kanske va oturen gången eller dålig medarbetare så man ger det en chans till. Tror de flest ger det nån chans till om det inte är katastrof första gången

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Handlat många år på Bauhaus i Länna, inga problem fast jag är kunnig i det jag köper och kräver inte att personalen ska fungera som en dadda för mig, de få gånger jag har varit osäker på ett inköp så har jag läst på, kräver inte att personalen på Ica ska ha universitetsutbildning inom nutritionlära.

• Gilla
ådal och 4 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
HeineA HeineA skrev:
Handlat många år på Bauhaus i Länna, inga problem fast jag är kunnig i det jag köper och kräver inte att personalen ska fungera som en dadda för mig, de få gånger jag har varit osäker på ett inköp så har jag läst på, kräver inte att personalen på Ica ska ha universitetsutbildning inom nutritionlära.
Så är man inte kunnig så ska man undvika Bauhaus - eller vad är det du vill ha sagt?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Så är man inte kunnig så ska man undvika Bauhaus - eller vad är det du vill ha sagt?
Det stämmer.

Nu var det inte jag som svarade det stämmer , men vet man med sig att sin egen okunskap är begränsad så bör man vara ödmjuk och inte gå in med en nedsättande attityd mot personalen för att boosta sitt eget ego, ett fenomen som jag tyvärr oftast har sett oss manliga köpare medans frun försöker dra sig undan, är det inte bättre att vi inser våra begränsningar istället för att racka ner mot ett enskilt varuhus , jag fortsätter liknelsen med Ica jag kan köpa de bästa råvaror men är jag värdelös som kock så kommer jag att misslyckas.

• Gilla
Eilenna och 2 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
HeineA HeineA skrev:
Nu var det inte jag som svarade det stämmer , men vet man med sig att sin egen okunskap är begränsad så bör man vara ödmjuk och inte gå in med en nedsättande attityd mot personalen för att boosta sitt eget ego, ett fenomen som jag tyvärr oftast har sett oss manliga köpare medans frun försöker dra sig undan, är det inte bättre att vi inser våra begränsningar istället för att racka ner mot ett enskilt varuhus , jag fortsätter liknelsen med Ica jag kan köpa de bästa råvaror men är jag värdelös som kock så kommer jag att misslyckas.
Ja du, ödmjukhet istället för en nedsättande attityd, var kanske inte det som präglade ditt förra inlägg. Du idiotförklarade i princip alla som inte har den höga kunskapsnivå du själv anser dig inneha. Därmed inte sagt att jag tycker du har fel i sak.

• Gilla
Harald Boye och 3 till
  • Laddar…
Ja du, ödmjukhet istället för en nedsättande attityd, var kanske inte det som präglade ditt förra inlägg. Du idiotförklarade i princip alla som inte har den höga kunskapsnivå du själv anser dig inneha. Därmed inte sagt att jag tycker du har fel i sak.
nu har du totalt tolkat mig fel men jag förstår att jag angriper ”alfahannar” som förstår sig bättre.

Nu beskriver du två olika moment, att vara ödmjuk inför ett nytt bygge är inte likadana att som kund

jag gav svar på två olika seminarium

Man ska inte dra alka

tyvärr har jag sett både allttivartiden

• Wow
RoAd
  • Laddar…
L
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har du varit där någon gång? Jag känner igen alla saker som nämns i den här tråden från Bauhaus U-A. Ointresserad, okunnig personal och system som absolut inte stödjer ett kundcentrerat arbete. Rotar du lite i den här tråden så hittar du en av mina, nästan surrealistiska, upplevelser där.
Bauhuas uddevalla är toppen.
Kanske du behöver träna på din ödmjukhet?

• Gilla
Kjol
  • Laddar…
Bauhaus affärsmodell bygger inte på kunskap och service. Bara är så. De har bra utbud till ganska bra priser. Vill man ha kunskap och service får man vända sig någon annanstans. Tragiskt men sant. Jag har slutat bli arg på Bauhaus och hornbach. Bara förlika sig med det.

• Gilla
mg765 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.