Erik_Hansson skrev:
Fy vad läskigt. Det ser ut att ha hamnat över människorna som jobbade där! Riktigt fuskbygge - det där ska inte kunna hända.
Han i trucken klarade sig nog, men han i förgrunden till höger strök nog med...

Men som sagt, skulle aldrig sätta mig i en truck på bauhaus...

optimum
Erik_Hansson skrev:
Fy vad läskigt. Det ser ut att ha hamnat över människorna som jobbade där! Riktigt fuskbygge - det där ska inte kunna hända.
Nej inget fuskbygge men påkörningsskydd i nedre del saknas vilket är ett krav i Sverige. Dock hade det inte hjälpt i detta läget.

Har själv använt detta på företaget jag arbetar på som skrämmande exempel på vad som kan hända med truckar som måste dela utrymmet vilket är livsfarligt.
Fullastade ställage som blir ett domino ras. Fruktansvärt.

Nej detta är inget för att lösa vissas problem på Bauhaus.

hsd
Jotack, har sett ett höglager där enbart automatisk truck skulle användas men någon "duktig" tyckte att det går lika bra med en vanlig och knäckte en vertikal stolpe ovanför påkörningsskyddet -turligt nog så var det inte ens halvfullt där men det är en riktig rysare när sånt sker

C
Hujedamej vilket korthus! Kommer aldrig att sätta min fot bland sådana hyllor. Föreställer mig hur det blir när samhället brakar och folkmassorna börjar plundra lager. Många som klättrar omkring och någon får igång en truck...

Men va? Nog för att jag har svårt för Bauhaus nog så mycket som min näste. Men att ge dem skit för att ett lager i nåt annat företag i USA rasar, det är väl magstarkt?

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
optimum
N nmeden skrev:
Men va? Nog för att jag har svårt för Bauhaus nog så mycket som min näste. Men att ge dem skit för att ett lager i nåt annat företag i USA rasar, det är väl magstarkt?
Det var inte det som inlägget gällde utan lite humor när Dan_Johansson skrev om problem att få ned saker från ställage.

Jag som lade in länken på ställage raset kan du se i tidigare inlägg är mycket positiv till Bauhaus.

Men lite eftertanke kan det vara för alla varuhus där folk ska plocka varor i ställage själva. IKEA, NetOnNet m.fl.

optimum
Regler med påkörningsskydd efterlevs inte på alla företag och filmen visar även på hur viktigt det är att tänka på säkerheten.

Gäller alla och på det företag jag jobbar på är sådant här ett måste.
Hur det är på Bauhaus som vi diskuterar här vet jag inte men troligen hög säkerhet. Ska kolla nästa gång när jag handlar på något av dessa butiker.

Exempel på hur påkörningsskydd ser ut
Gul påkörningsskydd monterat på stålstolpe i lagermiljö.

Ska inte dessa stallage tåla att man sänker en stolpe utan att allt kollapsar? Känns som dessa var rejält underdimensionerade eller överlastade.

När jag sommarjobbade på lager hade vi de första åren inte påkörningsskydd, och där var ingen som fick hela stallaget över sig.

Jag tycker som jag nämnt tidigare att Bauhaus i Löddeköpinge fungerar bra. Jag förväntar mig att jag behöver läsa på innan och att mina frågor mer handlar om var produkterna finns eller om det finns något alternativ. Priserna har jag aldrig haft problem med.
Däremot har mina erfarenheter av Bauhaus Uddevalla kopplingar till filmen med trucken. Där har jag två gånger behövt köpa 28x70* (har jag för mig dimensionerna var) som legat på hylla högt upp. Ganska lång tid för att få hjälp att lyfta ned och sedan har jag -som kund- fått hjälpa till med att hålla emot och även ta emot delar av hyllorna som var i vägen. En ganska liten men ändå viss risk för skador om något händer. Plus att en gång var inte materialet prismärkt så jag fick gå ur kön medan någon kunde plocka fram en uppgift. Kändes som att vänta på det där inställda tåget...

Därför mitt tidigare tips att handla virke på Beijers i Uddevalla. Enkel självplock och stort utbud på trä. I alla fall förra året.
* just det där med 28x70 (tror jag) var en intressant upplevelse. Fanns bara på Bauhaus och Beijers. Inte ens brädgårdarna hade sådant hemma. På den i Ljungskile kunde jag få nedsågat till den dimensionen mot en extra kostnad.

Fairlane
Jag skulle köpa en vara på Bauhaus för ett någon månad sen. Jag kollade innan på nätet att den fanns inne i min butik och det skulle finnas och det fanns till och med en fin beskrivning var den låg:
Du hittar själv varan i varuhuset här: Trädgård ute gång 1 fack 55
Smidigt! Ja bortsett ifrån att det inte fanns någon gång 1, fack 55 i varuhuset. Jag hittade faktiskt någon att fråga denna gång och visade i telefonen vad jag ville ha och sa att det ska finnas på gång 1, fack 55. Jag fick ett trevligt bemötande och en beskrivning var varan fanns (vilket stämde) och tjejen sa också "strunta i den där informationen på webbsidan för den stämmer inte för fem öre". Varan låg inte ens nära där det stod på webben att den skulle finnas.

Positivt: Jag hittade någon och denna dessutom kunde hjälpa mig.
Negativt: Varför ha information om var varan finns när den inte stämmer alls?

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
optimum
Tar vi en till eftersom den verkar intressant och många går i plocklager

• Wow
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
optimum
Lite mera, så undvik att vara i pallställage samtidigt som truckar.

• Wow
civilingenjören
  • Laddar…
Bauhaus har oerhört stora kvalitetsskillnader i form av service. Jag handlar framför allt i fyra av deras butiker varav en sticker ut som värdelös service och en som fantastisk service. Lustigt nog sa en ur personalen i den fantastiska att dom utbildar den värdelösa.

Bromma -
Fruktansvärd väntetid med ointresserad personal utan initiativförmåga. Dock fick dom pluspoäng då se tog tillbaka en grill på garanti efter tvåårs grillande.

Linköping +++++
Kunniga, trevliga och ställer upp. Fick nyligen en vattenskada som berodde på en toalett inköpt där. Inte ett motstånd, inte ett knussel utan dom kontaktade direkt toalettstolstillverkaren som nu, utan knussel, tar ansvaret i regress mot mitt försäkringsbolag. Oerhört snyggt och smärtfritt!

Örebro ++
Svårt att få hjälp, lång väntan. Här finns det dock en kille på VVS, Iranier eller liknande som talat Norska, och han är helt outstanding! Kunnig, trevlig och dessutom rolig!

Länna +
Suck, här somnar man i väntan på hjälp. Aldrig igen!

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Men att det får fortgå! Helt otroligt!
Jag har exakt likadana erfarenheter av ett annat företag, börjar på El och slutar på giganten. ALLTID när jag sett en produkt på rea i ett reklamblad och åker dit så står det fel i kassan och kassamänniskan säger "åhh, då har dom missat att lägga in det i systemet". Mmm no shit Sherlock!!! Hur många lyckas dom lura? Var 5'e, var 10'e kund som inte bryr sig/har dålig koll? Det borde fan vara bedrägeri! Hur f-n skulle det se ut om man går in på ICA när dom har skickat hem ett reklamblad med rea på nötfärs för 49kr/kg och man kommer fram till kassan "Oj oj vad tokigt, dom har glömt att prissänka denna i systemet". Ja eller hur, vilken miss, reklambladet har bara gått ut till 500.000 hushåll, det funkar ju inte.
Jag skulle köpa en surfplatta till ena sonen på denna kedja, i kampanjbladet stod det 2190:-, när jag kollade på nätet ena dagen kostade den 2090:- och när jag kom dit kostade den 2290:-.
Jag visade upp prisförändringen på prisjakt under kampanjen och fick till slut priset 2190 som det stod i kampanjen. Konstigt att de justerar priser även under kampanjen.

bonnier bonnier skrev:
Är ganska ofta på Bauhaus (Linköping, Norrköping) och det enda jag upplever som jobbigt är underbemanningen i kassorna. Jag kan inte komma ihåg att jag haft eller sett några av de övriga problemen som nämns.
Håller med, Norrköping och Linköping är helt ok.
Har dock haft något problem med priser där med där det skulle ingå mer batterier till en apparat än vad det faktiskt gjorde. Erbjöds dock en del rabatt (vilket jag inte tog för priset diffade för mycket ändå)
Batterier är ju rätt dyra..

optimum
Angående mina inlägg med ställage som rasar.
Jag kikade hur det såg ut igår då jag var på Bauhaus i Uddevalla. Påkörningsskydd finns i ändarna på ställagen.
Inga skydd inne i gångarna typ bilden här nedan. Ändar och inne i gångarna där stolparna sitter fast i golvet.
Kommer flytta mig fort ifrån gångarna om det kommer en truck i samma gång.
Påstår inte att dessa platser är jättefarliga men det går öka säkerheten där.

Kommer kika mer på andra ställen och se om det är lika illa
På företaget där jag arbetar på har vi en hel del ställage och samtliga har givetvis skydd både i ändar och vid alla stolpar.

Gult påkörningsskydd vid änden av röda lagerställage i ett förrådsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lånad bild från leverantör av ställage och skydd.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.