214 536 läst · 764 svar
215k läst
764 svar
Aldrig mera Bauhaus!
Jag handlar aldrig på Bauhaus längre. De främsta anledningarna är att det aldrig finns någon personal att fråga om hjälp. Helt öde ute bland hyllorna. Och lyckas man till slut jaga fatt på någon så får kan de inte hjälpa ändå, de kan inte visa vart en vara finns någonstans.
Handlar hellre på Jula, K-rauta, Byggmax eller Biltema.
Handlar hellre på Jula, K-rauta, Byggmax eller Biltema.
Nu är jag ingen stor konsument av Bauhaus eftersom de inte finns i min stad. Närmsta ligger sex mil bort. Men jag har inga problem med att det är lite krångel när jag väl kommer dit, för de har hänt. Man får faktiskt acceptera att service och pris/tillgänglighet går lite hand i hand. Om någon alltid pressar priser så har de antagligen även personal som är relativt unga och oerfarna eller så har de inte så mycket personal.
Jag tycker de är snarare värre hos Byggmax i så fall. Där brukar de i regel jobba två personer. En som ansvarar för kassan/drive-in och en som kör runt virke nere i brädgården. Då får man snällt vänta på hjälp. Hade jag värderat min tid högre så hade jag istället åkt till XL-bygg. Men jag anser det rimligt att vänta lite på att få hjälp och spara ett par tusenlappar än att få hjälp omedelbart.
Sedan är jag alltid påläst. Jag åker aldrig till Byggmax och frågar tjejen i kassan vilket virke som passar bäst till mitt projekt. Jag inser att bara för hon jobbar där så har hon inte någon större koll. Om jag åker till Holgers eller XL-bygg så förväntar jag mig en annan service om jag går fram till medelålders-anställde personalen. Men så är också priset något helt annat.
Jag kanske är en nagel i ögat på vissa men man får vad man betalar som oftast.
Jag tycker de är snarare värre hos Byggmax i så fall. Där brukar de i regel jobba två personer. En som ansvarar för kassan/drive-in och en som kör runt virke nere i brädgården. Då får man snällt vänta på hjälp. Hade jag värderat min tid högre så hade jag istället åkt till XL-bygg. Men jag anser det rimligt att vänta lite på att få hjälp och spara ett par tusenlappar än att få hjälp omedelbart.
Sedan är jag alltid påläst. Jag åker aldrig till Byggmax och frågar tjejen i kassan vilket virke som passar bäst till mitt projekt. Jag inser att bara för hon jobbar där så har hon inte någon större koll. Om jag åker till Holgers eller XL-bygg så förväntar jag mig en annan service om jag går fram till medelålders-anställde personalen. Men så är också priset något helt annat.
Jag kanske är en nagel i ögat på vissa men man får vad man betalar som oftast.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 153 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 153 inlägg
Klart det skiljer mellan proffsbutik och Bauhaus vad gäller kunskap och pris, men Bauhaus har samma priser som Hornbach samtidigt som Hornbach har kompetent personal och betydligt fler som hjälper kunderna. Dvs, man får vad man betalar för kan inte stämma på både Bauhaus och Hornbach.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 393 inlägg
Man får aldrig mer än vad man betalar för, men man kan betala mer för mindre.
Själv så har lagt haft fördelen att Hornbach legat närmre än Bauhaus, så jag har minimalt med underlag för att reta mig på stället.
(Mer än den gången jag skulle ha ett rullebörshjul och ville prismatcha det, tog en halv evighet för dem att fixa det medans jag väntade iklädd full MC-mundering i sommarvärmen )
Själv så har lagt haft fördelen att Hornbach legat närmre än Bauhaus, så jag har minimalt med underlag för att reta mig på stället.
(Mer än den gången jag skulle ha ett rullebörshjul och ville prismatcha det, tog en halv evighet för dem att fixa det medans jag väntade iklädd full MC-mundering i sommarvärmen )
Coop är verkligen ofta helt usla. Efter att vår lokala Hemköp renoverat och fixat en fin butik ville vår lokala Coop Konsum göra samma sak. Istället för att renovera i 6 månader stängde de i typ 7-10 dagar. Det blir bra tänkte vi... Men när de öppnade såg iaf jag ingen skillnad alls. Samma gamla hyllor och trånga gångar. Jag la märke till att de stoppat oatly havre yoghurten på en vanlig hylla, trots att det är kylvara (och det står på förpackningen). Givetvis sa jag till, men de vägrade ta bort! Efter en vecka var det fortfarande kvar så jag fotade och skickade till Oatly som rätt prompt ringde upp och bad om ursäkt å butikens vägnar. De kunde inte förstå hur Coop kunde göra så fel!Maria T skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 393 inlägg
Om det är en mindre butik är det nog inte alltför ovanligt att det är en franschise-butik.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 393 inlägg
Tänkte mest att det delvis kan förklara beteendet.
Men om man inte behöver någon att prata med är väl bristen på personal oväsentlig, eller?
Räcker om det finns personal i kassan.
Sällan jag behöver fråga någon i butiker typ Bauhaus, Hornbach, Jula, Biltema, Kjell och co, Claes Ohlson.
Däremot när jag går ut för att ta en öl kan lite vettiga rekommendationer vara trevligt.
Sällan jag behöver fråga någon i butiker typ Bauhaus, Hornbach, Jula, Biltema, Kjell och co, Claes Ohlson.
Däremot när jag går ut för att ta en öl kan lite vettiga rekommendationer vara trevligt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 930 inlägg
Trodde det bara var när man drack sprit man behövde hjälp med järn och virke på krogen.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 279 inlägg
Hade de bara inte haft 10 meter höga pallställage så...optimum skrev:Men om man inte behöver någon att prata med är väl bristen på personal oväsentlig, eller?
En liten dutt och hela alltihopat bara säckar ihop... nån har misslyckats kapitalt med riskanalysen. En lätt påkörning vill jag påstå är en "hyfsat vanligt" förekommande händelse på ett lager...