"Liiite långt till Hornbach" förhoppningsvis får de tummen ur och börjar bygga här ute på Överby. Får vi väl hoppas i allafall även om de inte kommit igång ännu vad jag vet. Men snart så :p och då har vi ju några affärer att välja på.
/B
 
Bono_R Bono_R skrev:
"Liiite långt till Hornbach" förhoppningsvis får de tummen ur och börjar bygga här ute på Överby. Får vi väl hoppas i allafall även om de inte kommit igång ännu vad jag vet. Men snart så :p och då har vi ju några affärer att välja på.
/B
Jag försökte vara positiv ... :crysmile:

Men jo, det ryktas ju om att de ska bygga på Överby?
 
R Ragge Segersten skrev:
Såväl Bauhaus som Hornbach är tyska bolag och de ligger efter oss i digitalisering,
Sverige är väl i och för sig världsledande (?) på digitalisering, så jag tror att vår ribba ligger hyfsat högt. Nu ska det ju till och med gå att skilja sig med BankID.
 
  • Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Sverige är väl i och för sig världsledande (?) på digitalisering, så jag tror att vår ribba ligger hyfsat högt. Nu ska det ju till och med gå att skilja sig med BankID.
Lite ot men jag tror Estland ligger före oss
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Finns det någon Estländsk byggvarufirma mån tro?
 
janwide
Har mestadels bra erfarenheter av Bauhaus i Örebro. Stundtals långa köer men annars OK.
 
Ha, var precis inne på Bauhaus och råkade ut för olika pris webb mot kassa men det löste sig
På webben 766 kr och i kassa 1159
Inget bra men de såg att priset var det låga när de gick in på webben så allt frid o fröjd igen men som sagt det gäller och ha koll
/ B
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
optimum
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu säger du ju att du varit på Bauhaus i Uddevalla, då borde du ju ha nån form av koll på Trestad ... Vart tycker du jag ska åka?
Det är ju liiite långt till Hornbach nämligen ...
Ingen aning. Jag bor inte där. På genomresa till vårt sommarställe på Västkusten så passerar vi ofta Uddevalla. Men finns nog gott om alternativ om man inte gillar Bauhaus.
 
E
Bono_R Bono_R skrev:
Ha, var precis inne på Bauhaus och råkade ut för olika pris webb mot kassa men det löste sig
På webben 766 kr och i kassa 1159
Inget bra men de såg att priset var det låga när de gick in på webben så allt frid o fröjd igen men som sagt det gäller och ha koll
/ B
Skulle man i detta fall kunna gå till kundtjänst o använda prisgaranti mot egna butiken? Då skulle man väl få 12% lägre än webbpriset?
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
Skulle man i detta fall kunna gå till kundtjänst o använda prisgaranti mot egna butiken? Då skulle man väl få 12% lägre än webbpriset?
Att jag inte tänkte på det, aja får bli nästa gång. :p
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Jisses vilka hårresande berättelser! Jag har inte upplevt dessa katastrofala prismärkningsmissar men det är ju alltid svårt att hitta personal att fråga och att ringa Bauhaus kundtjänst gör jag bara efter att ha yoga-andats en kvart i förebyggande syfte. Besöker oftast butiken i Länna, ibland den i Norsborg.

Annars är det här med prismärkningsstrulet något som kännetecknar en av Sveriges största matvarukedjor, så jag säger - aldrig mera Coop! (som dessutom varken prissänker matvaror som passerat bäst-före-datum eller plockar bort mögligt bröd från hyllorna där man påpekar detta)
 
Happy75smile Happy75smile skrev:
Jag tror det beror helt och hållet på butik till butik. Jag har handlat både i Bauhaus i Bromma och Bauhaus i upplands väsby. Det är som dag och natt! Knappast någon personal i Bromma eller kunniga dessvärre men Bauhaus i upplandsväsby är det verkligen kunniga och duktiga personal. Vi skulle byta blandare med allt rör och kunde inget av det och personalen ägnade 1 timme för hjälpa oss från grunden!
.
Bauhaus i Bromma är hopplösa! Rörigt i butiken, tomt i många hyllor, saker står på fel ställe, personalen vet ingenting. Jag är inte den som gapar och skriker när jag är missnöjd, men däremot har det hänt att jag ställt ifrån mig grejorna jag plockat och gått därifrån utan att handla.
Åker ofta till Barkarby där det är bättre, men man kanske skulle testa Upplands Väsby.
 
Det händer mig titt som tätt att jag får frågan "Jobbar du här?". Ofta på något byggvaruhus eller Biltema eller så. Svaret är Nja,
För det är nämligen så att man måste börja vara lite mera aktiv på stan.

Jag "jobbar" även som polis och brandman också kan tilläggas. Och parkeringsvakt.
Man måste både hjälpa och uppfostra människor på stan. När någon parkerar mitt framför dörren där de inte får stå. Så frågar jag om de har rätt att stå där?

När jag handlar på Jemfix så får man ofta hjälpa andra kunder med sina problem. Prismärkning är vanligt problem. Hitta personal som kan ta betalat, samt organisera bilar och släpvagnar.
Inte ovanligt att man får ta en jobbig sväng med någon som har parkerat sin bil olämpligt och nu är inne i affären och filosoferar någon timma. Jag menar, finns det andra kunder än mig?!

En rolig detalj är att jag var nyligen på Jemfix och skulle köpa några stolpar. De var slut. Så jag sa det till han i kassan och frågade om det kommer hem mera.
.
Svaret jag fick var "Jag har kollat i datorn och det finns 29st, så nej det kommer inte hem fler".
-ja men de är slut. "Nej det står här klart och tydligt att det finns 29"
- Ok tack för mig för idag.
 
  • Haha
  • Gilla
Fario och 2 till
  • Laddar…
hsd
Fråga:
Kan Du visa var de finns
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Fråga:
Kan Du visa var de finns
Svar:
Nej, jag jobbar inte på den avdelningen. :mad:
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.