688 949 läst · 2 879 svar
689k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Du kan inte ställa in crossing line?Stringfellow Hawke skrev:Jättebra grejer. Inga problem att få in i Ajax. Har ställt in så kamerorna spelar in i 1080p 12 fps, för att spara lite bandbredd. Håller på att justera "motion detection" just nu (spela bara in när något rör sig), svårt med massor av skuggor och barnens uppblåsbara måltavla...
Kan ta upp kamerorna på tv:n också, har en Philips med Android TV och använder appen TinyCam. Lite kul gren så där...
[media]
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Wow vilken bild. Vilken kameramodell använder du ?Stringfellow Hawke skrev:Jättebra grejer. Inga problem att få in i Ajax. Har ställt in så kamerorna spelar in i 1080p 12 fps, för att spara lite bandbredd. Håller på att justera "motion detection" just nu (spela bara in när något rör sig), svårt med massor av skuggor och barnens uppblåsbara måltavla...
Kan ta upp kamerorna på tv:n också, har en Philips med Android TV och använder appen TinyCam. Lite kul gren så där...
[media]
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Nån mer som handlat på alarmshoppen ? Min ena rörelsedetektor va trasig, skickade returförfrågan direkt men det var ju i onsdas förra veckan och har inte hänt något ännu. Står att varan måste returneras inom 14 dagar från beställning, men samtidigt att man måste vänta på att returen ska godkännas. Verkar lite mysko, inget svar från dem heller
J
Jambalaya
Medlem
· Jambalayaville
· 119 inlägg
Jambalaya
Medlem
- Jambalayaville
- 119 inlägg
Har haft en detektor som falsklarmade konstant som jag fick utbytt ett par dagar efter att jag mailade dom, 14 dagar har du ångerrätt efter att du mottagit varan och då är det att man ska meddelat säljaren inom de 14 dagarna enligt konsumentköplagen och garanti på Ajax har jag för mig är 2år så du behöver nog inte oroa dig, har för mig att det var info(a)alarmshopen jag mailade på så prova där om du inte hör något.
Jag fick ny detektor skickad till mig och en retursedel att skicka tillbaka den gamla med så det var inget som skulle godkännas, inte så att det du läst gäller retur på ångerrätt?
I övrigt så är jag hur nöjd som helst med mitt Ajax
Jag fick ny detektor skickad till mig och en retursedel att skicka tillbaka den gamla med så det var inget som skulle godkännas, inte så att det du läst gäller retur på ångerrätt?
Redigerat:
J Jambalaya skrev:Har haft en detektor som falsklarmade konstant som jag fick utbytt ett par dagar efter att jag mailade dom, 14 dagar har du ångerrätt efter att du mottagit varan och då är det att man ska meddelat säljaren inom de 14 dagarna enligt konsumentköplagen och garanti på Ajax har jag för mig är 2år så du behöver nog inte oroa dig, har för mig att det var info(a)alarmshopen jag mailade på så prova där om du inte hör något.
Jag mailade istället. Hade valt retur på hemsidan innan va kanske därför. Dom va snabba att svara och skickar detektor samt retur för den trasiga . Samma här jättenöjd än så länge. Har bara en inomhussiren än, funderar på att komplettera med utomhussiren senare
Bra kvalité och bra pris! Kostar en tredjedel av min Arlo Q. Men var sparas materialet?Stringfellow Hawke skrev:
Om någon vet en prisvärd kamera som kan spara senaste dagen (tex) på en molntjänst liknande Google Drive, OneDrive osv (utan att gå via Kinesiska siter) får ni gärna tipsa. Vill inte ha materialet lokalt och inte heller på en server i Kina någonstans där jag inte känner mig trygg med leverantören. RTSP är ett plus.
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Arlo är ju förpackat och marknadsfört på ett helt annat sätt, tror tyvärr det är det du betalar för. Dahua-kamerorna kostar 2-2500 kr här i Sverige.L Lund skrev:Bra kvalité och bra pris! Kostar en tredjedel av min Arlo Q. Men var sparas materialet?
Om någon vet en prisvärd kamera som kan spara senaste dagen (tex) på en molntjänst liknande Google Drive, OneDrive osv (utan att gå via Kinesiska siter) får ni gärna tipsa. Vill inte ha materialet lokalt och inte heller på en server i Kina någonstans där jag inte känner mig trygg med leverantören. RTSP är ett plus.
Jag kör event trigger på kamerorna, dom sparar på en Qnap Nas och den skickar vidare jpeg snapshots till molnet omgående.
L Lund skrev:Bra kvalité och bra pris! Kostar en tredjedel av min Arlo Q. Men var sparas materialet?
Jag beställde en NVR som det ska lagras på, tänkte ha den inlåst i ett skåp, vet inte alls hur lång filmtid/tb man får snålade och valde bara till 1 tb. Får väl uppgradera sen om det skulle behövas.
Har kopplat in en wifi kamera och fått in dess bild i ajax samt push/bilder via email. Men får ingen bild i ajax via 4g i mobilen dvs kameran kan jag bara se om jav befiner mig i nätverket. Hur ändrar jag rtsp länken för att fixs det ?