V Vårtimer skrev:
Efer lite googling verkar Poe kännas bättre. Men det verkar inte finnas på min router (telias kassa modell med dålig räckvidd) . Vad behöver jag ? Enklast vore väl att köpa en nvr ? Då får jag ju poe portar till kamerorna. För nvr går väl på vanlig 12v adapter. Dahuas vita modell (lite) ser ju ganska liten och stilren ut. Och verkar vilja ha en intern sata disk.
...men en nvr med inbyggd PoE är helt klart ett bra alternativ då du löser lagringen på ett smidigt sätt också

• Gilla
Huspappan
  • Laddar…
Även jag är på jakt efter kamera. Jag ska montera den i min hall och rikta den emot köket så jag täcker upp hela entréplan hyfsat bra.
Min önskelista:
* så diskret som möjligt (Vill slippa förklara för alla vad det är för något som kommer på besök)
* PoE (inget batteri)
* 1080P minst, gärna högre som exempelvis 2K eller 4K.
* Pris behöver inte vara lågt. Viktigare med funktion.
* har tänkt att stänga av den med Ajax Wallplugg när vi är hemma. Har en olustig känsla över ha en aktiv kamera igång inomhus när vi är där. :)
* Bra om den har stöd för Synology Surveillance Station.

Vad skulle ni rekommendera? Behöver som sagt inte vara billigt. Bara de är bra grejer.

• Gilla
romerome och 1 till
  • Laddar…
P
Någon mer som har blivit väckt av appen mitt i natten, två korta pip ?
Kan dock inte se några händelser så jag misstänker att den startat om eller nåt.
Gäller Android.

• Gilla
hdad
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Någon mer som har blivit väckt av appen mitt i natten, två korta pip ?
Kan dock inte se några händelser så jag misstänker att den startat om eller nåt.
Gäller Android.
Ja, jag har faktiskt varit med om samma sak. Det avhjälptes genom att stänga av "Keep-alive service" under app settings. Ren spekulation är att det händer när telefonen tycker att appen inte ska få vara aktiv i bakgrunden och aktiverar någon batterisparfunktion eller liknande. Då kanske appen startar om sig och mobilen plingar till.

Märker inga problem med pushnotiser även efter jag stängde av detta.

• Gilla
hdad och 1 till
  • Laddar…
P
Ok har också funderat på att göra det men tänkte att den kanske inte fungerar då. Ska testa.

• Gilla
hdad
  • Laddar…
Har börjat få problem med att min ute siren tappar kontakten 1-1,5 timme då och då. Sker oftast på ungefär samma tid en gång per dag (morgonen). Men inte varje dag, flyttade nyligen min hub för att se om det var problem med signalstyrkan. Har fungerat ok ett par dagar, men idag så fick vi samma problem med att den tappat kontakten och att den återställd igen cirka 1 timme efter.

Det som är annorlunda denna gången är att jag också fick ett meddelande som sa "Synkroniseringsfel, Siren Ute i Utomhus". Detta kommer en minut efter den sagt kontakten är återställd. Tittar man på enheten verkar den ok. Ytterligare 10min senare, nu när jag sitter och skriver detta så fick jag ett till meddelande om synkroniseringsfel.
Är det någon som haft samma problem?

Fått hem och installerat mitt larm idag, tyvär får jag inte igång en av rörelsedetektorerna :/ . Värt att felsöka på nåt sätt eller bara skicka tillbaka ?

Nån annan som fått deffekta sensorer ?

Redigerat:
Trådlösa rörelsedeckare kan vara otroligt okänsliga.
Dessutom sover de ofta väldigt djupt när larmet är inaktivt och vaknar några Minuter efter man larmat.
Testa att larma och sedan vänta i 5 minuter.

I tisdags så tappade min vattenvarnare i tvättstugan kontakten med Ajax hubben. Den kom och gick under hela dagen. På kvällen på tisdagen startade jag om den och sedan dess har den fungerat bra. På onsdagsmorgonen så började magnetkontakten i torkrummet att göra samma sak. Tappa kontakten och återfå kontakten under hela onsdagen. På torsdagskvällen tröttnade jag och startade om den också. Sedan dess har den också nu skött sig.

Detta är andra gången som dessa enheter har tappat kontakten. Det finns inga av de övriga som har uppvisat samma beteende än så länge. Min Jeweler är på standardinställningen. Jag har alltså aldrig ändrat den.

Lite tråkigt att de ska göra så här ibland och en omstart är enda fixen som de verkar.

RilleRock
Kendobendo Kendobendo skrev:
I tisdags så tappade min vattenvarnare i tvättstugan kontakten med Ajax hubben. Den kom och gick under hela dagen. På kvällen på tisdagen startade jag om den och sedan dess har den fungerat bra. På onsdagsmorgonen så började magnetkontakten i torkrummet att göra samma sak. Tappa kontakten och återfå kontakten under hela onsdagen. På torsdagskvällen tröttnade jag och startade om den också. Sedan dess har den också nu skött sig.

Detta är andra gången som dessa enheter har tappat kontakten. Det finns inga av de övriga som har uppvisat samma beteende än så länge. Min Jeweler är på standardinställningen. Jag har alltså aldrig ändrat den.

Lite tråkigt att de ska göra så här ibland och en omstart är enda fixen som de verkar.
Har man inte förståelse för att sånt kan ske med jämna mellanrum så skall man inte ha trådlöst.

E eikido skrev:
Trådlösa rörelsedeckare kan vara otroligt okänsliga.
Dessutom sover de ofta väldigt djupt när larmet är inaktivt och vaknar några Minuter efter man larmat.
Testa att larma och sedan vänta i 5 minuter.

Jag fick inte ens igång den, så kan ej koppla den till hubben . Har ansökt om reklamation.

Verkar vara lite känsligt, Undra om visonic powermaster är lika känsligt?
Är dock osäker på om det anses lika säkert som Ajax system...

Köpt detta nu Dahua NVR4108-P-4KS2 och 3 st Dahua IPC-HDW4433C-A. Jag kan inget om kameror och sånt, nån som vet om de e ok grejer ?

Tänkte försöka hitta ett par små batteridrivna wifikameror att sätta i fågelholkar me

• Gilla
Sundlof81
  • Laddar…
Nu har torkrummet börjat igen med att tappa anslutning, jätte konstigt. Någon som vet vilka jeweler inställningar man kan prova?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
V Vårtimer skrev:
Köpt detta nu Dahua NVR4108-P-4KS2 och 3 st Dahua IPC-HDW4433C-A. Jag kan inget om kameror och sånt, nån som vet om de e ok grejer ?

Tänkte försöka hitta ett par små batteridrivna wifikameror att sätta i fågelholkar me
Jättebra grejer. Inga problem att få in i Ajax. Har ställt in så kamerorna spelar in i 1080p 12 fps, för att spara lite bandbredd. Håller på att justera "motion detection" just nu (spela bara in när något rör sig), svårt med massor av skuggor och barnens uppblåsbara måltavla...

Kan ta upp kamerorna på tv:n också, har en Philips med Android TV och använder appen TinyCam. Lite kul gren så där...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.