Chaly
Snyggt!
Gillar också lilla svarta Androiden som hjälper till att hålla vakt!
 
Chaly Chaly skrev:
Snyggt!
Gillar också lilla svarta Androiden som hjälper till att hålla vakt!
Han är extra viktig :)
 
Kendobendo Kendobendo skrev:
Då ska jag sätta igång och konfigurera prylarna.
Törs man fråga vad det där ”paketet” går loss på?
Har börjat snegla emot Ajax efter denna tråd då många verkar nöjda med systemet.
 
G Gud_ skrev:
Törs man fråga vad det där ”paketet” går loss på?
Har börjat snegla emot Ajax efter denna tråd då många verkar nöjda med systemet.
Det ligger på 25 lax ordinarie. Kontakta butiken du ska köpa av och be om en offert. Det finns utrymme för rabatter när du köper så mycket .
 
Kendobendo Kendobendo skrev:
Inte riktigt vad du vill ha men alla magnetkontakter har stöd för extern input också. Om du exempelvis har en gammal kanelslinga för dina fönster men du har inget för din dörr, då kan du sätta en doorprotect plus på dörren och koppla kabeln till magnetkontakten också, och allt är så skyddat.
Funkar båda kanalerna parallellt?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Funkar båda kanalerna parallellt?
Absolut. Primär och sekundär står det i appen.
 
  • Skärmdump av app med status för altandörr, visar temperatur och olika sensorinställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kendobendo Kendobendo skrev:
Det ligger på 25 lax ordinarie. Kontakta butiken du ska köpa av och be om en offert. Det finns utrymme för rabatter när du köper så mycket .
Det är så pass saftigt ändå.
Tack för svaret iaf!
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
G Gud_ skrev:
Det är så pass saftigt ändå.
Tack för svaret iaf!
Jo de blir en slant..Men du kan säkert få 20% rabatt. De blir förvisso mycket pengar ändå..Men mitt paket är med både 3st brandvarnare och 3st vattenvarnare. Sånt brukar folk inte köpa till ett hemlarm.
 
Fick mitt första falsklarm idag då en IR-sensor gav utslag. Misstänker också att sirenen inte gick igång då grannen som satt precis utanför (öppet fönster) inte hört något samt att min övervakningskamera som triggas på höga ljud (sirenen) intereagerade denna gång.

Kan denna extrema värme orsaka falsklarm för IR-sensorn?
 
L Lund skrev:
Fick mitt första falsklarm idag då en IR-sensor gav utslag. Misstänker också att sirenen inte gick igång då grannen som satt precis utanför (öppet fönster) inte hört något samt att min övervakningskamera som triggas på höga ljud (sirenen) intereagerade denna gång.

Kan denna extrema värme orsaka falsklarm för IR-sensorn?
En PIR-detektor ska inte reagera på bara värme så som att det är varmt i rummet. Det måste generaliserat sagt till någon ytterligare faktor tex vinddrag

För sirénen tycker jag du borde testa att göra ett provlarm för att höra att den ljuder som den ska.

Vill inte inte vara en besserwisser :D, men du är säker på att du fick meddelandet "Rörelse" så att det inte är någon annan typ av larm-/felmeddelande från detektorn?
Att jag frågar beror på att felmeddelande inte löser ut sirenen.
 
Min brandvarnare hakade upp sig och skickade felmeddelanden om att batterilocket tagits bort en gång i halvtimmen. Det löste sig när jag tog bort det och satte dit det igen.
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
En PIR-detektor ska inte reagera på bara värme så som att det är varmt i rummet. Det måste generaliserat sagt till någon ytterligare faktor tex vinddrag

För sirénen tycker jag du borde testa att göra ett provlarm för att höra att den ljuder som den ska.

Vill inte inte vara en besserwisser :D, men du är säker på att du fick meddelandet "Rörelse" så att det inte är någon annan typ av larm-/felmeddelande från detektorn?
Att jag frågar beror på att felmeddelande inte löser ut sirenen.
Enligt SMS och push så var det just rörelse. Kan det påverka att det hängde en ballong några decimeter framför? Den har iofs hängt där i en dryg vecka utan problem. Inga fönster öppna så inget vinddrag.
 
L Lund skrev:
Enligt SMS och push så var det just rörelse. Kan det påverka att det hängde en ballong några decimeter framför? Den har iofs hängt där i en dryg vecka utan problem. Inga fönster öppna så inget vinddrag.
Ballongen kan med stor sannolikhet vara orsaken speciellt om den sitter så pass nära. Kan räcka med att värmen i rummet ändras för att ballongen ska röra/vrida lite på sig. Är då ena sidan varmare än den andra kan detektorn reagera.
 
  • Gilla
Lund
  • Laddar…
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Ballongen kan med stor sannolikhet vara orsaken speciellt om den sitter så pass nära. Kan räcka med att värmen i rummet ändras för att ballongen ska röra/vrida lite på sig. Är då ena sidan varmare än den andra kan detektorn reagera.
Okej, intressant! Tack för din input! Trodde inte det påverkade eftersom husdjur på 20 kg inte är ett problem.

Det finns ingen logg i systemet för att se om sirenen gick igång eller inte?
 
L Lund skrev:
Okej, intressant! Tack för din input! Trodde inte det påverkade eftersom husdjur på 20 kg inte är ett problem.

Det finns ingen logg i systemet för att se om sirenen gick igång eller inte?
Du kan maila systemloggen till Ajax support. De bör kunna se om sirenen gick igång. Går att göra via app'en.
Skulle rekommendera ett eget provlarm i alla fall för att testa funktionen "skarpt"

Husdjursimuniteten handlar mest om att ignorera objekt längs med golvet samt mindre objekt. Hade din ballong suttit 2-3m bort hade den med största sannolikhet inte löst ut larmet.

Som du skrev så hade ballongen suttit ett tag innan det blev larm. Så det var väl på gränsen.

Även om det är husdjursdetektorer så kan de larma på djur. De har svårt för rörelser upp/ned speciellt om det är nära. Därför man rekommenderar att etc inte rikta drtektorn mot saker som tex katter hoppar upp/med på.
 
  • Gilla
Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.