687 652 läst · 2 879 svar
688k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Får inte "ljud vid öppning" att fungera. Aktiverat på door protect som korrekt indikerar öppning och aktiverat i homesiren. Vad gör jag för fel?
Jag missade att aktivera det på sidan med "fjärrkontrollen". Längst upp till höger på den sidan finns en liten klocka som du behöver aktivera.Stringfellow Hawke skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Har haft Säkerhetscentralen via Safeland nu, men tycker bara Safeland krånglar och det funkar aldrig att ”avbryta” larm för oss.
Har någon kopplat sitt larm till Securitas?
Vilka centraler kör ni med? Priser?
Har någon kopplat sitt larm till Securitas?
Vilka centraler kör ni med? Priser?
Undrar också hur man går tillväga för att koppla till larmtjänst om man köper ditt larm t.ex. från Spanien eller liknande och inte från Safeland. Är det intuitivt via Ajax-appen som detta sköts?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Är det någon som har CombiProtect (den med glaskoross-sensor) och kan säga något om hur det fungerar om ni har testat det? Bor så att jag har stora glaspartier och skulle helst vilja att larmet går innan någon går in i huset. Alternativet är kanske DualCurtain Outdoor.
Jag har både CombiProtect och DualCurtain Outdoor. Båda fungerar bra men jag skulle alla dagar i veckan välja DualCurtain Outdoor före en glaskrossensor. Larmet går då redan när du närmar dig fasaden istället för i ögonblicket när glaset krossas.L Lund skrev:
Tack!B Blaxtar skrev:
Ja DualCurtain Outdoor verkar riktigt grym, speciellt eftersom den kan täcka upp till 30 m. Skulle i princip kunna "stänga av" en stor del av tomten med den. Har du testat den något hur tillförlitlig den är osv?
Har testat den rigoröst då jag tidigare hade enL Lund skrev:
MotionProtect Outdoor som falsklarmade en del. DualCurtain känns som en väldigt stabil produkt, haft den i tre månader nu och inte ett enda falsklarm (förutom när sambon gått upp på uteplatsen utan att larma av först).