Får inte "ljud vid öppning" att fungera. Aktiverat på door protect som korrekt indikerar öppning och aktiverat i homesiren. Vad gör jag för fel?

E
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Får inte "ljud vid öppning" att fungera. Aktiverat på door protect som korrekt indikerar öppning och aktiverat i homesiren. Vad gör jag för fel?
Jag missade att aktivera det på sidan med "fjärrkontrollen". Längst upp till höger på den sidan finns en liten klocka som du behöver aktivera.

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
E Elixir skrev:
Jag missade att aktivera det på sidan med "fjärrkontrollen". Längst upp till höger på den sidan finns en liten klocka som du behöver aktivera.
Haha självklart...
Tack!

Finns det nåt skonsammare ljud?

E
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Haha självklart...
Tack!

Finns det nåt skonsammare ljud?
Inte vad jag har hittat så jag stängde av funktionen igen. Det ljudet stod jag inte ut med :thumbdown:

• Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
J
Har två ingångar på olika våningar och skulle vilja ha möjlighet att larma av vid båda. Kan man ha två manöverpaneler i samma system?

Hej
Köpte 3 ajaxrelän för ett tag sedan som dock inte kommit till användning. Om någon vill ha för en billig peng så skicka pm

• Tre oanvända Ajax-reläver för smarta hem i vit förpackning på träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Har haft Säkerhetscentralen via Safeland nu, men tycker bara Safeland krånglar och det funkar aldrig att ”avbryta” larm för oss.

Har någon kopplat sitt larm till Securitas?
Vilka centraler kör ni med? Priser? :)

• Gilla
Capablanca
  • Laddar…
Undrar också hur man går tillväga för att koppla till larmtjänst om man köper ditt larm t.ex. från Spanien eller liknande och inte från Safeland. Är det intuitivt via Ajax-appen som detta sköts?

richardtenggren
Capablanca Capablanca skrev:
Undrar också hur man går tillväga för att koppla till larmtjänst om man köper ditt larm t.ex. från Spanien eller liknande och inte från Safeland. Är det intuitivt via Ajax-appen som detta sköts?
Jag köpte mitt från olika webbsidor, inga problem :)
I appen ser det ut så här, har dock för mig att man såg priser på de olika leverantörerna förut…
Skärmdump från en app som visar en lista över säkerhetsföretag och larmcentraler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Undrar hur Ajax kommer att påverkas av Ukrainakrisen?
De har ju sin bas i Kiev om jag fattat rätt

Är det någon som har CombiProtect (den med glaskoross-sensor) och kan säga något om hur det fungerar om ni har testat det? Bor så att jag har stora glaspartier och skulle helst vilja att larmet går innan någon går in i huset. Alternativet är kanske DualCurtain Outdoor.

ClasseClas
E Elixir skrev:
Tack för tipset, fick det inte funka heller med motsvarande Stringfellows aktiveringar.

L Lund skrev:
Är det någon som har CombiProtect (den med glaskoross-sensor) och kan säga något om hur det fungerar om ni har testat det? Bor så att jag har stora glaspartier och skulle helst vilja att larmet går innan någon går in i huset. Alternativet är kanske DualCurtain Outdoor.
Jag har både CombiProtect och DualCurtain Outdoor. Båda fungerar bra men jag skulle alla dagar i veckan välja DualCurtain Outdoor före en glaskrossensor. Larmet går då redan när du närmar dig fasaden istället för i ögonblicket när glaset krossas.

B Blaxtar skrev:
Jag har både CombiProtect och DualCurtain Outdoor. Båda fungerar bra men jag skulle alla dagar i veckan välja DualCurtain Outdoor före en glaskrossensor. Larmet går då redan när du närmar dig fasaden istället för i ögonblicket när glaset krossas.
Tack!
Ja DualCurtain Outdoor verkar riktigt grym, speciellt eftersom den kan täcka upp till 30 m. Skulle i princip kunna "stänga av" en stor del av tomten med den. Har du testat den något hur tillförlitlig den är osv?

L Lund skrev:
Tack!
Ja DualCurtain Outdoor verkar riktigt grym, speciellt eftersom den kan täcka upp till 30 m. Skulle i princip kunna "stänga av" en stor del av tomten med den. Har du testat den något hur tillförlitlig den är osv?
Har testat den rigoröst då jag tidigare hade en
MotionProtect Outdoor som falsklarmade en del. DualCurtain känns som en väldigt stabil produkt, haft den i tre månader nu och inte ett enda falsklarm (förutom när sambon gått upp på uteplatsen utan att larma av först).

• Gilla
Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.