F Fornander skrev:
Hej.
Ny med Ajax och köpte även ett par IMOU kameror då jag förstod att de skulle fungera.

Vad jag inte blir klok på är om jag kan eller inte kan stänga av dessa i samband med larmet.

Aktiverat larm: alla kameror på
Skallarm: utomhuskameror
Avaktiverat: alla kameror av.

Om det inte går, hur har ni andra gjort?
Orkar ju inte stänga av / slå på två olika system.

Testade med Geofence, men går vad jag förstår bara med en person vilket inte går i en familj. Hade behövt att kamerorna gick på/av utifrån ”först hem”/”sist iväg”.
Vilka kameror köpte du? Jag har köpt imou looc men tänkte komplettera med några till men vill gärna ha lång sladd. Looc var bara 3 meter. Hur lång sladd var det till dina?

Nån som testat imou cell tillsammans med Ajax?

Hej!

Har precis köpt mig ett Ajax kitt och fått upp lite idag. Jag funderar på att komplettera med en kamera.
Såg att det skrevs om IMOU Looc, och att den har siren. Så den börjar tjuta om Ajax larmet går?

Sen har jag en annan fråga, notifikationerna från events, som t.ex socket. Kan man stänga av dom? Kan inte hitta det.. vill inte ha 8 notifikationer om dagen från dessa.
Verkar också som att en av mina sockets inte mäter strömmen, vanligt fel eller?

• Gilla
macdiver
  • Laddar…
Hur är det med panikmöjligheter i Ajax? Min fru är hemma rätt mycket och jag pendlar så kommer att bli många timmar då famlijen är ensam. Går det att utlösa paniklarm med fasta knappar eller keyfob och då aktivera kameror till larmcentral, helst både ljud och bild?

Jag tänker typ ett scenario där du låst dörrar och har skalskydd aktiverat men ser ett hot närma sig och bedömer att de kan bryta sig in.

Sedan undrar jag hur ni gör med porttelefon. Finns det kameror vill man ju kunna se dessa på bildskärmar och även vid varje dörr. Kör ni iPad?

A Anders_Nilsson skrev:
Hur är det med panikmöjligheter i Ajax? Min fru är hemma rätt mycket och jag pendlar så kommer att bli många timmar då famlijen är ensam. Går det att utlösa paniklarm med fasta knappar eller keyfob och då aktivera kameror till larmcentral, helst både ljud och bild?

Jag tänker typ ett scenario där du låst dörrar och har skalskydd aktiverat men ser ett hot närma sig och bedömer att de kan bryta sig in.

Sedan undrar jag hur ni gör med porttelefon. Finns det kameror vill man ju kunna se dessa på bildskärmar och även vid varje dörr. Kör ni iPad?
Ja, finns trådlösa panik-knappar att köpa!

A Anders_Nilsson skrev:
A Anders_Nilsson skrev:

https://www.safe.land/se/butik/grundenheter/spacecontrol-ajax-systems/

N
Nu har jag inte läst hela tråden, men hur larmar man av om larmet inte kan komma åt internet och man har inte införskaffat KeyPad?

N
S Sista spiken skrev:
[länk]
Men då behöver har den med sig överallt och alla som ska kunna komma in behöver ha en sådan?

N
Är det någon som vet om systemet måste vara uppkopplat till Ajax "moln" för att fungera?

N Noun skrev:
Är det någon som vet om systemet måste vara uppkopplat till Ajax "moln" för att fungera?
Nej men du behöver en publik IP-adress. Sen kan du öppna portar i routern och ställa in extern adress i appen.

• Gilla
Noun
  • Laddar…
N
A agne987 skrev:
Nej men du behöver en publik IP-adress. Sen kan du öppna portar i routern och ställa in extern adress i appen.
Tack för att du tar dig tid och svarar!

T
Utvärderat Ajax larmen i ett par fastigheter några år nu och mycket nöjd. Köpte nyligen ytterligare enheter. Har kamerarörelsedeckare, vanliga inomhusdeckare, magnetkontakter, Keypad+ (samt den äldre och billigare icke "+" och den är väl det som inte är så kul) branddeckare, vattenlarm. Allt funkar klockrent!

• Gilla
guggen
  • Laddar…
E
A agne987 skrev:
Har du fått det att fungera? På produktsidan står följande:
"Connecting to Ajax Cloud is necessary for configuring and managing the system through Ajax apps, transmitting notifications about alarms and events, as well as for updating OS Malevich."

https://support.ajax.systems/en/manuals/hub-2-plus/

E Elixir skrev:
Har du fått det att fungera? På produktsidan står följande:
"Connecting to Ajax Cloud is necessary for configuring and managing the system through Ajax apps, transmitting notifications about alarms and events, as well as for updating OS Malevich."

[länk]
Jag har ingen aktiv prenumeration på Ajax Cloud men får uppdateringar och appen visar events vid larm osv. Den nya funktionen med notifikationer har jag inte testat.

Det kan vara så att de menar att du måste vara uppkopplad mot Ajax Cloud men inte nödvändigtvis ha en prenumeration.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.