Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Jag brukar använda support@ajax.systems
Där har jag alltid fått svar inom någon timme även på helgerna. Hoppas det löser sig för dig! :)

Men det kanske hamnar på samma ställe om man använder formuläret också.
Kostar inget (?) att pröva, I guess. :cool:

• Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
nån som kör systemet utan att använda sig av någon kontrollpanel? Funderar om jag skall köpa den eller bara köra med appen och med fjärrkontrollen som backup om mobilen strular. Eller hur har ni tänkt?

Lucky2015
Klart det fungerar utan Keypad. Men jobbigt värre om du glömt telefonen och keyfoben inne. Jag använder ofta min Keypad för man orkar inte alltid hålla på att blippa på telefonen, rätt så skönt att kunna larma av/på direkt vid entrén. Men alla tycker såklart olika :D

Keypaden är ju inte så extremt stor kostnad sett till vad hela systemet kostar.

Du kan ju alltid börja utan och om du känner för att du behöver en senare är det ju bara att köpa en då. Superenkel att lägga till i befintligt system.

• Gilla
Villa1949
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Klart det fungerar utan Keypad. Men jobbigt värre om du glömt telefonen och keyfoben inne. Jag använder ofta min Keypad för man orkar inte alltid hålla på att blippa på telefonen, rätt så skönt att kunna larma av/på direkt vid entrén. Men alla tycker såklart olika :D

Keypaden är ju inte så extremt stor kostnad sett till vad hela systemet kostar.

Du kan ju alltid börja utan och om du känner för att du behöver en senare är det ju bara att köpa en då. Superenkel att lägga till i befintligt system.
Tack för svar

• Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Hade ni valt hub2 eller hub plus? Kostar lika mycket. (Hub 2 plus tycker jag blir för dyr)

V Villa1949 skrev:
Hade ni valt hub2 eller hub plus? Kostar lika mycket. (Hub 2 plus tycker jag blir för dyr)
Hub 2 plus är den enda som stödjer 4G så vill du ha en hub med fungerande mobil anslutning efter 2025 ska du nog välja den.

V Villa1949 skrev:
nån som kör systemet utan att använda sig av någon kontrollpanel? Funderar om jag skall köpa den eller bara köra med appen och med fjärrkontrollen som backup om mobilen strular. Eller hur har ni tänkt?
Har ingen kontrollpanel. Nojjade och köpte en fob. Aldrig använt. Telefonen är det man kör till 100% för det mesta.

Kör bara panel, orkar inte fippla upp telefonen.

• Gilla
Sista spiken
  • Laddar…
Har aldrig använt min panel, kör mobil och fob, men den känns bra att ha :)

Jag använder min till att kolla om garaget (separat zon) är larmat innan jag går dit. Betydligt smidigare än att ta fram telefonen, eller om man inte har den på sig. Men aldrig för att larma av/på.

B Blaxtar skrev:
Hub 2 plus är den enda som stödjer 4G så vill du ha en hub med fungerande mobil anslutning efter 2025 ska du nog välja den.
Det fick bli en hub 2 plus även om det sved lite.

köpte även keypad plus och brickor. Känns som en bra backup om inte mobilen är tillgänglig. Även smidigt om nån inte så teknisk behöver larma av

V Villa1949 skrev:
En dum fråga kanske… är det ”svensk” elkontakt på denna kamera?

[länk]

De drivs av en extern nätadapter på 12 V. Söker jag på artikelnumret IPC-G26EP så får jag träffar även på svenska sidor, så sannolikt har nätdelen en passande kontakt för produkten som levereras från Amazon.

• Gilla
Villa1949
  • Laddar…
E etompau skrev:
De drivs av en extern nätadapter på 12 V. Söker jag på artikelnumret IPC-G26EP så får jag träffar även på svenska sidor, så sannolikt har nätdelen en passande kontakt för produkten som levereras från Amazon.
Blev en imou looc från inet.se istället för 499. Otroligt billigt om den fungerar ok när den både har siren och strålkastare.

V Villa1949 skrev:
Blev en imou looc från inet.se istället för 499. Otroligt billigt om den fungerar ok när den både har siren och strålkastare.
Har använt Imou:s"bullet-kamera" under ca ett år, funkar mycket bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.