140 317 läst · 1 243 svar
140k läst
1,2k svar
Ahlsell försvarar sitt hårt kritiserade rabattsystem
Nej, det är ju ”marknadspriset” som dragit iväg. Hur de nu kan kalla sina hittepåpriser för marknadspris.
Det är brist på thailändska bärplockare i pandemin och de svenska är ju så lata. Och så har dieselpriset gått upp så mycket. Och containrarna är dyra. Komponenterna är slut också. Utöver det så preppar folk och hamstrar saft. Vattnet man spär saften med måste numera vara biodynamiskt. Dunkjäveln i återvinningsbar plast. Äpplena som jordgubbarna blandas ut med för att det inte ska bli ännu dyrare kostar också mycket och då blandar vi ändå bara 50/50. Ett äpple för varje jordgubbe. Sockret sedan är ju skatt på i grannländerna. Och så tar saften plats på hyllorna för produkter i andra kategorier med ännu högre marginaler. Tung som fan är saften också så hantverkaren kan inte lasta så mycket samtidigt i den vita skåpbilen så vi säljer inte tillräckliga volymer.Nyfniken skrev:
Alla bortförklaringar är nog lika dåliga…
"Vi har det som en service för våra kunder och vi har inget intresse av att skörta upp våra kunder på DE HÄR produkterna."
Tillskillnad från ordinarie sortiment då man skörtar så mycket som möjligt får man anta att han syftar på.
Tillskillnad från ordinarie sortiment då man skörtar så mycket som möjligt får man anta att han syftar på.
Glöm inte att Ahlsell inte har som mål att skörta upp sina kunder, utan att göra det möjligt att sköta upp sina kunders kunder.H hanson#16 skrev:
Typ.
... eller kanske både och ...
Är inte det mest komiska av allt att någon som hänger på Ahlsell var och varannan dag inte reagerat över prisnivån förrän man en dag köper en dunk jordgubbssaft (!) (man får väl förmoda att saften inte köptes in för kunds räkning)H Hammarfall skrev:
Det stärker ju tanken om att många hantverkare inte har någon aning om vad som är en rimlig prisnivå på de prylar de säljer till kunderna varje dag.