Nej, det är ju ”marknadspriset” som dragit iväg. Hur de nu kan kalla sina hittepåpriser för marknadspris.

• Haha
  • Gilla
Lived och 3 till
  • Laddar…
G
'marknadspriset kräver väldigt höga rabatter"
Vilken tomte:surprised:

• Gilla
  • Haha
Snailman och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är ju ”marknadspriset” som dragit iväg. Hur de nu kan kalla sina hittepåpriser för marknadspris.
Har du inte sett saftpriserna på sistone? :crysmile:

• Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Har du inte sett saftpriserna på sistone? :crysmile:
Det är brist på thailändska bärplockare i pandemin och de svenska är ju så lata. Och så har dieselpriset gått upp så mycket. Och containrarna är dyra. Komponenterna är slut också. Utöver det så preppar folk och hamstrar saft. Vattnet man spär saften med måste numera vara biodynamiskt. Dunkjäveln i återvinningsbar plast. Äpplena som jordgubbarna blandas ut med för att det inte ska bli ännu dyrare kostar också mycket och då blandar vi ändå bara 50/50. Ett äpple för varje jordgubbe. Sockret sedan är ju skatt på i grannländerna. Och så tar saften plats på hyllorna för produkter i andra kategorier med ännu högre marginaler. Tung som fan är saften också så hantverkaren kan inte lasta så mycket samtidigt i den vita skåpbilen så vi säljer inte tillräckliga volymer.

Alla bortförklaringar är nog lika dåliga…

• Haha
Snailman och 2 till
  • Laddar…
S
Har bruttopriset dragit i väg? Vem sätter det priset? :seenoevil::poop:

• Haha
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Mitt listpris är över 600kr. Sen har jag lite rabatt på det men det är långt ifrån Torebrings som tar 170kr.

Fairlane
Det var väl nästan billigt för att vara Ahlsell?
Om jag kan köpa den för 175:- på MatHem borde den väl kosta runt 1000-lappen på Ahlsell?

H
"Vi har det som en service för våra kunder och vi har inget intresse av att skörta upp våra kunder på DE HÄR produkterna."

Tillskillnad från ordinarie sortiment då man skörtar så mycket som möjligt får man anta att han syftar på.

• Gilla
Hammarfall och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
H hanson#16 skrev:
"Vi har det som en service för våra kunder och vi har inget intresse av att skörta upp våra kunder på DE HÄR produkterna."

Tillskillnad från ordinarie sortiment då man skörtar så mycket som möjligt får man anta att han syftar på.
Glöm inte att Ahlsell inte har som mål att skörta upp sina kunder, utan att göra det möjligt att sköta upp sina kunders kunder.
Typ.
... eller kanske både och ...

• Gilla
Charlieoskar och 4 till
  • Laddar…
C
H Hammarfall skrev:
[länk]
Är inte det mest komiska av allt att någon som hänger på Ahlsell var och varannan dag inte reagerat över prisnivån förrän man en dag köper en dunk jordgubbssaft (!) (man får väl förmoda att saften inte köptes in för kunds räkning) :rofl:

Det stärker ju tanken om att många hantverkare inte har någon aning om vad som är en rimlig prisnivå på de prylar de säljer till kunderna varje dag.

• Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 10 till
  • Laddar…
Jag borde handla mer på Ahlsell. Mycket bättre rabatt än på ICA...

En förpackning Kexchoklad 8-pack från Cloetta visas på Ahlsells webbsida med prisdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Snailman och 6 till
  • Laddar…
Cheesen
Det hade vart intressant att se kvittot och kolla om Ahlsell har koll på matmomsen...

• Gilla
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
C
Cheesen Cheesen skrev:
Det hade vart intressant att se kvittot och kolla om Ahlsell har koll på matmomsen...
Det tror jag, de har rätt mycket "fikatillbehör" i sortimentet.

Ahlsell är bra på procent, så dom har säkert koll.

• Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.