Mnbvcxz Mnbvcxz skrev:
Servicen fungerar perfekt
Är inte "en prisnivå som gör att din kund slipper bli förbannad på dig" en service du skulle vara intresserad av?

kashieda kashieda skrev:
Är inte "en prisnivå som gör att din kund slipper bli förbannad på dig" en service du skulle vara intresserad av?
I mitt fall är det inte hos kunder som Ahlsells prylar hamnar. Jag jobbar inom industrin och köper verktyg mm. från Ahlsell. Det är vi själva som ska använda grejerna. Alltså är det jag själv som är den förbannade kunden. :rofl:

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Mnbvcxz Mnbvcxz skrev:
I mitt fall är det inte hos kunder som Ahlsells prylar hamnar. Jag jobbar inom industrin och köper verktyg mm. från Ahlsell. Det är vi själva som ska använda grejerna. Alltså är det jag själv som är den förbannade kunden. :rofl:
Så Ahlsell servicen är framförallt värt det när någon annan betalar? Jag börjar se en röd tråd :p

• Gilla
Mnbvcxz och 1 till
  • Laddar…
Kan undra vad det blir för priser nu när Ahlsell tagit över Verktygsboden.

• Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Karlsson2o2 och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Va?! Nej!
Jag som hade lite prylar jag tänkt handla därifrån

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Tyvärr. Det är inget aprilskämt.

• Ledsen
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Tyvärr. Det är inget aprilskämt.
Darth_Vader_Noooo_Banner.jpg

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Det är tragiskt

raveper raveper skrev:
Blir det någon skillnad? Ahlsell har väl ganska ok priser?
Det som är problemet är ju deras fantasiprislista, men ingen av Ahlsells kunder betalar dom priserna.

Den som lever får se.

Ahlsell äger även proffsmagasinet.se och dom har ganska humana priser iallafall.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Blir det någon skillnad? Ahlsell har väl ganska ok priser?
Det som är problemet är ju deras fantasiprislista, men ingen av Ahlsells kunder betalar dom priserna.
nja… LRF Samköp, som ändå är rätt stor kund, har 50% dyrare på Vatette än Rinkabyrör tex….ja, 50%, inte 5%…

C
B Boan skrev:
50% dyrare på Vatette än Rinkabyrör tex….
Då måste de ha århundradets sämsta avtal. Jag får betala ungefär samma pris på Ahlsell som på Rinkaby, trots att jag garanterat hör till deras allra sämsta kunder. Vissa artiklar lite mer, vissa lite mindre, i snitt kanske 10% dyrare på Ahlsell om man skall ge sig på en gissning.

Vilket även stämmer väl överens med vad vi tidigare konstaterat för prisskillnader på elmateriel i otaliga trådar.
Sen kan man förvisso hitta gott om exempel på riktiga rövarpriser på vissa grejor.

Men det är inte heller rättvist att jämföra med en webbutik. Rinkaby har inte lika stort sortiment och har inte > 100 fysiska butiker över hela landet där du omgående kan handla en stor del av sortimentet över disk.

Men 10% över Rinkabys priser borde räcka som marginal för en fysisk butik.

B Boan skrev:
nja… LRF Samköp, som ändå är rätt stor kund, har 50% dyrare på Vatette än Rinkabyrör tex….ja, 50%, inte 5%…
Jag har konto på Ahlsell, men har inte handlat där på 10+ år. Mina priser är inte i nivå med Rinkaby, Elbutik, etc, men helt normala priser om man jämför med andra fysiska butiker - Betydligt bättre än hos den lokala rörfirman.
Så att LRF, som borde vara en stor kund, har så dåliga priser säger mer om dom än om Ahlsell.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.