138 095 läst · 1 243 svar
138k läst
1,2k svar
Ahlsell försvarar sitt hårt kritiserade rabattsystem
I mitt fall är det inte hos kunder som Ahlsells prylar hamnar. Jag jobbar inom industrin och köper verktyg mm. från Ahlsell. Det är vi själva som ska använda grejerna. Alltså är det jag själv som är den förbannade kunden.kashieda skrev:
Så Ahlsell servicen är framförallt värt det när någon annan betalar? Jag börjar se en röd trådMnbvcxz skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 108 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 108 inlägg
B
Boan
Medlem
· Västra Götaland
· 2 454 inlägg
Boan
Medlem
- Västra Götaland
- 2 454 inlägg
Då måste de ha århundradets sämsta avtal. Jag får betala ungefär samma pris på Ahlsell som på Rinkaby, trots att jag garanterat hör till deras allra sämsta kunder. Vissa artiklar lite mer, vissa lite mindre, i snitt kanske 10% dyrare på Ahlsell om man skall ge sig på en gissning.B Boan skrev:
Vilket även stämmer väl överens med vad vi tidigare konstaterat för prisskillnader på elmateriel i otaliga trådar.
Sen kan man förvisso hitta gott om exempel på riktiga rövarpriser på vissa grejor.
Men det är inte heller rättvist att jämföra med en webbutik. Rinkaby har inte lika stort sortiment och har inte > 100 fysiska butiker över hela landet där du omgående kan handla en stor del av sortimentet över disk.
Jag har konto på Ahlsell, men har inte handlat där på 10+ år. Mina priser är inte i nivå med Rinkaby, Elbutik, etc, men helt normala priser om man jämför med andra fysiska butiker - Betydligt bättre än hos den lokala rörfirman.B Boan skrev:
Så att LRF, som borde vara en stor kund, har så dåliga priser säger mer om dom än om Ahlsell.