140 446 läst · 1 243 svar
140k läst
1,2k svar
Ahlsell försvarar sitt hårt kritiserade rabattsystem
Du lyckas med några få meningar beskriva vad en dåre som jag försökt förklara i 111 inlägg utan att lyckas.skoge skrev:det vore kul att göra det mot kund...
självklart ska det tas fullt betalt för timmarna man sitter och jagar priser.
då blir det nog annat ljud med specad faktura
" 2 timmar letat priser,resa till paketombud för att hämta paketet 1 timme"
nej men oj,det hade visst blivit billigare totalt med Ahlsells...
Beror väl på om man jämför med Ahlsells försäljningspris eller deras fantasilistpris....skoge skrev:det vore kul att göra det mot kund...
självklart ska det tas fullt betalt för timmarna man sitter och jagar priser.
då blir det nog annat ljud med specad faktura
" 2 timmar letat priser,resa till paketombud för att hämta paketet 1 timme"
nej men oj,det hade visst blivit billigare totalt med Ahlsells...
U Uffe A skrev:
Eller så betalar du 250kr för taxin. Sedan tillkommer 200kr för bensinen, 35kr slitage av däck, 7kr för gårdagens Aftonbladet och så en halv månadshyra för en två i Bagarmossen (ja min lägenhet kostar ju pengar även när jag inte är hemma förklarar taxichauffören, ngn måste ju betala för den!).
Och om du har beställt en taxi så kommer den i bästa fall två veckor för sent. Dessutom utan bil, så chauffören för börja med att gå till billgrossisten och köpa en ny bil - Efter att ha startat taxametern såklart.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Precis som vilken unge som helst. Säger mamma nej frågar man pappa. Går det inte på ett sätt tar man till plan B. Högst normalt, professionellt och rimligt!richardtenggren skrev:
För övrigt kan jag tycka att man nästan förtjänar att bli lurad om man luras av "fejk reor" vid internetköp av prylar. Prisjakt med flera kräver inte direkt doktorsexamen för att ge lite vägledning om prisbilden.
Fast det kan nog lätt vara värt att betala elektrikern för 2h arbetstid för att jaga lågpriser på nätet och 1h tid för att hämta ut paket, det har man igen på inköp av 1 toastol till ahlsells listpris vs faktiska priset på nätet i princip.skoge skrev:
Men i verkligheten så är det ju lätt att bara beställa all el på t.ex. elbutik.se, och all vvs på rinkabyrör.se. så krångligt är det ju inte som vissa påstår att få ett bra pris, från 1 leverantör. Det är marginellt krångligare än att åka till Ahlsell.
Jag har bara anlitat hantverkare en gång sen vi köpte hus, och det var för asfaltering av infarten, så det var inte så mycket materialkostnader där. (Han gav ett takpris på tror jag 15 000 och det hamnade på 12.)U Uffe A skrev:
Verkligen att "tillvarata kundens intressen"...
Nu har du läst dåligt. Konsumenterna får "rabatt" på Ahlsells listpris. Så där Ahlsell tar 700 behöver de bara betala 500, fast alla andra säljer grejerna för 300.Krille-72 skrev: