skoge skoge skrev:
det vore kul att göra det mot kund...
självklart ska det tas fullt betalt för timmarna man sitter och jagar priser.
då blir det nog annat ljud med specad faktura

" 2 timmar letat priser,resa till paketombud för att hämta paketet 1 timme"

nej men oj,det hade visst blivit billigare totalt med Ahlsells...
Du lyckas med några få meningar beskriva vad en dåre som jag försökt förklara i 111 inlägg utan att lyckas. :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du lyckas med några få meningar beskriva vad en dåre som jag försökt förklara i 111 inlägg utan att lyckas. :rofl:
det gäller att tänka logiskt :):)
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
B
skoge skoge skrev:
det vore kul att göra det mot kund...
självklart ska det tas fullt betalt för timmarna man sitter och jagar priser.
då blir det nog annat ljud med specad faktura

" 2 timmar letat priser,resa till paketombud för att hämta paketet 1 timme"

nej men oj,det hade visst blivit billigare totalt med Ahlsells...
Beror väl på om man jämför med Ahlsells försäljningspris eller deras fantasilistpris....
 
  • Gilla
Mnbvcxz
  • Laddar…
H
U Uffe A skrev:
Eller så åker du med och när du är framme så betalar du 30 kr
Protesterar chauffören så säg bara:
Men det är ju vad en bussbiljett kostar ;)

Eller så betalar du 250kr för taxin. Sedan tillkommer 200kr för bensinen, 35kr slitage av däck, 7kr för gårdagens Aftonbladet och så en halv månadshyra för en två i Bagarmossen (ja min lägenhet kostar ju pengar även när jag inte är hemma förklarar taxichauffören, ngn måste ju betala för den!).
 
  • Haha
Pin
  • Laddar…
Och om du har beställt en taxi så kommer den i bästa fall två veckor för sent. Dessutom utan bil, så chauffören för börja med att gå till billgrossisten och köpa en ny bil - Efter att ha startat taxametern såklart.
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är dom redan: [länk]
Där lyckas dom ha 'normala' priser av någon anledning...



[länk]
[länk]
Proffsmagasinet har ju alltid kört med fejk reor, där kan man ju verkligen snacka om en affär som lurar kunder.
 
T twoody skrev:
Proffsmagasinet har ju alltid kört med fejk reor, där kan man ju verkligen snacka om en affär som lurar kunder.
Jag visste inte att Ahlsells ägde dem. Men it all makes sense...
 
Ja, allt billigare än Ahlsells listpris är rea.
 
B BSOD skrev:
Beror väl på om man jämför med Ahlsells försäljningspris eller deras fantasilistpris....
det har ju egentligen ingen betydelse...det är totalbeloppet längst ner som är intressant,dvs det du som lejer hantverkaren ska betala
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
richardtenggren
T twoody skrev:
Proffsmagasinet har ju alltid kört med fejk reor, där kan man ju verkligen snacka om en affär som lurar kunder.
Ahlsell-koncernen jobbar i flera plan för att blåsa oss konsumenter ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ahlsell-koncernen jobbar i flera plan för att blåsa oss konsumenter ;)
Precis som vilken unge som helst. Säger mamma nej frågar man pappa. Går det inte på ett sätt tar man till plan B. Högst normalt, professionellt och rimligt! :cool:

För övrigt kan jag tycka att man nästan förtjänar att bli lurad om man luras av "fejk reor" vid internetköp av prylar. Prisjakt med flera kräver inte direkt doktorsexamen för att ge lite vägledning om prisbilden. ;)
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
B
skoge skoge skrev:
det har ju egentligen ingen betydelse...det är totalbeloppet längst ner som är intressant,dvs det du som lejer hantverkaren ska betala
Fast det kan nog lätt vara värt att betala elektrikern för 2h arbetstid för att jaga lågpriser på nätet och 1h tid för att hämta ut paket, det har man igen på inköp av 1 toastol till ahlsells listpris vs faktiska priset på nätet i princip.

Men i verkligheten så är det ju lätt att bara beställa all el på t.ex. elbutik.se, och all vvs på rinkabyrör.se. så krångligt är det ju inte som vissa påstår att få ett bra pris, från 1 leverantör. Det är marginellt krångligare än att åka till Ahlsell.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Har du själv erfarenhet av det?
Jag har bara anlitat hantverkare en gång sen vi köpte hus, och det var för asfaltering av infarten, så det var inte så mycket materialkostnader där. (Han gav ett takpris på tror jag 15 000 och det hamnade på 12.)

Jag handlar hos mina grossister, sen får kunden acceptera mitt pris på materielen eller så får denne leta upp en annan firma
Verkligen att "tillvarata kundens intressen"...
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Jag diskuterar i denna tråd utifrån Ahlsells hittepå prislista som vissa konsumenter tragiskt nog tvingas betala fullpris på.
Nu har du läst dåligt. Konsumenterna får "rabatt" på Ahlsells listpris. Så där Ahlsell tar 700 behöver de bara betala 500, fast alla andra säljer grejerna för 300.
 
U Uffe A skrev:
Det är slutpriset till kunden som är det viktiga
Precis vad jag skrivit kanske 10 gånger i den här tråden.

Problemet uppstår när kunden får uppfattningen att hantverkaren erbjuder ett bra pris, och sen efteråt upptäcker att hantverkaren är dubbelt så dyr som alla byggvaruhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.