N norddal skrev:
Som trådskapare önskar jag vi bara pratar om ämnet i rubriken! Har man ingen fakta att komma med så avstå. Annars kommer tråden bli mycket lång
Man får inte alltid det man önskar verkar det som... 😢
 
  • Gilla
Klacken och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man får inte alltid det man önskar verkar det som... 😢
Gör det enkelt. Kontakta dem och begär att få veta vilken teknik som de använder så går det utifrån det att försöka ta reda på och sedan uppskatta vilken uteffekt det är. Är det LoRa som används så är det så svag signal så det är inte ens värt att fungera över.
 
X
Alfredo Alfredo skrev:
Man får inte alltid det man önskar verkar det som... 😢
Nu tycker jag ändå vi har hållit oss rätt väl till ämnet och konstaterat i omgångar att strålningen från elmätaren är ofarlig och inget att bry sig om.
 
R rdahlin skrev:
Gör det enkelt. Kontakta dem och begär att få veta vilken teknik som de använder så går det utifrån det att försöka ta reda på och sedan uppskatta vilken uteffekt det är. Är det LoRa som används så är det så svag signal så det är inte ens värt att fungera över.
Är det inte TS som borde göra det? Varför ska nån annan göra hans hemläxa? 😉
 
  • Gilla
Klacken och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Är det inte TS som borde göra det? Varför ska nån annan göra hans hemläxa? 😉
Korrekt. Jag missade att det inte var TS jag svarade till men det var det jag avsåg. Samtidigt gäller det de som undrar vilken teknik som respektive mätare använder dvs kontakta det företag som äger mätaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.