2 077 läst · 22 svar
2k läst
22 svar
Är rörgenomföringen till duschen godkänd?
Jag upprepar -det har i praktiken inte så stor betydelse. Klinkerväggen tar ingen skada av en droppe vatten då och då. Så blir det för stor strid mot klåparfirman, kan det vara läge att fundera på om det är värt det.
Att den är sertifierad eller ej, har ingen betydelse, för alla rörläggare skall kunna dra rör. Kan de inte det, är de inga rörläggare. Enkelt.
Att den är sertifierad eller ej, har ingen betydelse, för alla rörläggare skall kunna dra rör. Kan de inte det, är de inga rörläggare. Enkelt.
Redigerat:
Hade det inte varit för att kall- och varmvattenrören är ombytta så hade jag tenderat att hålla med dig. Men nu påverkar det valet av blandare och även att det blir synliga rör i duschen som går att undvika.Intet skrev:
Jag upprepar -det har i praktiken inte så stor betydelse. Klinkerväggen tar ingen skada av en droppe vatten då och då. Så blir det för stor strid mot klåparfirman, kan det vara läge att fundera på om det är värt det.
Det hade jag glömt. Där skall du däremot stå på dig och insistera på att de rättar till. Det är inte första gången det sker den missen. Därför skrivs det många vv och kv på rörstumpar vid renovering och nybygge. Gör om. Gör rätt. Det här är inte förhandlingsbart.M mklauser skrev:
Håller med. Det blir inte bara problem nu utan också vid ett eventuellt byte av blandare i framtiden. Det är också en pinsam miss av en hantverkare att göra.Intet skrev:
UPPDATERING!
Nu har firman varit och löst allting åt mig. De som var och tittade hos mig var väldigt frågande över varför det hade gjort som det var gjort. Allting var i princip fel och behövde göras om!
Fakturan kunde skjutas upp ytterligare en månad, så nu kan jag betala den och känna mig nöjd.
Det känns skönt att det är gjort ordentligt och att jag kan komma vidare med projektet.
Nu har firman varit och löst allting åt mig. De som var och tittade hos mig var väldigt frågande över varför det hade gjort som det var gjort. Allting var i princip fel och behövde göras om!
Fakturan kunde skjutas upp ytterligare en månad, så nu kan jag betala den och känna mig nöjd.
Det känns skönt att det är gjort ordentligt och att jag kan komma vidare med projektet.
Klicka här för att svara