52 730 läst · 176 svar
53k läst
176 svar
Är det såhär det kostar för elmaterial nuförtiden?
Ja vilket skurkföretag som de som lät installera spisen anlitade.
Lika illa som den gynnaren som TS råkade ut för.
Jag blir sned, sån här skit stänker upp på alla i branschen ...
Vad gäller Hans Nyblom från eio så är han ju uppenbart kunnig om hur rabattlurendrejeriet i branschen fungerar.
Men här blir det ju jobbigt, hans främsta uppdrag är ju att hjälpa medlemmarna till organisationen, och då blev det svårt att svara på något vis som inte blir tokigt på ett eller annat vis.
Lika illa som den gynnaren som TS råkade ut för.
Jag blir sned, sån här skit stänker upp på alla i branschen ...
Vad gäller Hans Nyblom från eio så är han ju uppenbart kunnig om hur rabattlurendrejeriet i branschen fungerar.
Men här blir det ju jobbigt, hans främsta uppdrag är ju att hjälpa medlemmarna till organisationen, och då blev det svårt att svara på något vis som inte blir tokigt på ett eller annat vis.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Det är ju också komiskt att han tycker det är bra att man kan kolla om firman är med i EIO för att de arbetar ju ut hur man ska jobba mot kund.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 902 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 902 inlägg
Patetiskt att låtsas om att man inte känner till detta med listpriser.
Betala på plats... Jag misstänker att det aldrig var frågan om ROT eftersom pengarna som swishade troligen aldrig hamnade i bokföringen.
Betala på plats... Jag misstänker att det aldrig var frågan om ROT eftersom pengarna som swishade troligen aldrig hamnade i bokföringen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
För att man upplevde det som så hotfullt att man inte vill att de kommer och knackar på dörren igen?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 902 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 902 inlägg
Ja, då bör man kanske polisanmäla om det är så illa. Jag kan förstå att man tycker det är obehagligt där och då, men så illa kan det inte vara om de inte ringde till Hells Angels Elfirma AB.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 611 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 611 inlägg
Fairlane, det finns ju ett rätt nytt exempel från forumet om hotfulla elektriker, så nog förekommer det: https://www.byggahus.se/forum/threads/hjaelp-fick-besoek-efter-bestridande-av-faktura.298360/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 902 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 902 inlägg
Det finns det kanske, men frågan är om man verkligen behöver vara rädd. Jag tycker beskrivningarna var rätt olika. I det ena fallet trängde sig någon in, i det andra var någon arg på telefon.
Men jag vet som sagt inte. Tycker det är synd bara att folk är så rädda.
Men jag vet som sagt inte. Tycker det är synd bara att folk är så rädda.
Satt och googlade på gummikabel (RDOE kallades den förr) Ett exempel
H07RN-F 5G6 kostar runt 50:- metern för dom riktiga budgetvarianterna i svenska internetbutiker.
Samma kabel från Kina:
Alibaba
Pris: 0.20 USD / m (i stora grossistpartier såklart) och det är i princip vad kopparpriset ligger på.
Lite skillnad!
Sen ska man hålla sig ifrån kinesiskt gummi både i kablar och cykeldäck, men det är en annan historia.
H07RN-F 5G6 kostar runt 50:- metern för dom riktiga budgetvarianterna i svenska internetbutiker.
Samma kabel från Kina:
Alibaba
Pris: 0.20 USD / m (i stora grossistpartier såklart) och det är i princip vad kopparpriset ligger på.
Lite skillnad!
Sen ska man hålla sig ifrån kinesiskt gummi både i kablar och cykeldäck, men det är en annan historia.
Redigerat: