33 731 läst · 114 svar
34k läst
114 svar
450.000 via Swedbank
Ja, precis som andra nämnt så var det i mitt fall så att min bank ville se både annonsen på ev. häst jag ville köpa, samt vid ev. köp se kvitto/avtal. Det var nästan så att jag väntade på att de också skulle be om en selfie med hästen där jag också håller upp en lapp med dagens datum....M Markarbetaren skrev:
Men jag kanske gjort något särskilt för att hamna på en lista över extra suspekta personer, vet inte vad dock då jag aldrig jobbat svart eller tvättat pengar i hela mitt liv, och swishar stora summor kanske en gång vart tionde år.
Kanske en rookie på banken som var en sill i mängden så att säga…?komakino skrev:Ja, precis som andra nämnt så var det i mitt fall så att min bank ville se både annonsen på ev. häst jag ville köpa, samt vid ev. köp se kvitto/avtal. Det var nästan så att jag väntade på att de också skulle be om en selfie med hästen där jag också håller upp en lapp med dagens datum....
Men jag kanske gjort något särskilt för att hamna på en lista över extra suspekta personer, vet inte vad dock då jag aldrig jobbat svart eller tvättat pengar i hela mitt liv, och swishar stora summor kanske en gång vart tionde år.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Påstår inte osanningen i det du skriver men jag betvivlar starkt att detta är inom ramarna för en banks kontrollprogram. Vissa här på forumet har en förmåga att framställa något som sker en på miljonen för praxis. Då måste man ifrågasätta så inte trolleriet fortskrider.komakino skrev:Ja, precis som andra nämnt så var det i mitt fall så att min bank ville se både annonsen på ev. häst jag ville köpa, samt vid ev. köp se kvitto/avtal. Det var nästan så att jag väntade på att de också skulle be om en selfie med hästen där jag också håller upp en lapp med dagens datum....
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 348 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 348 inlägg
Det är väl ingen som har påstått att det är en praxis. Däremot påstod du att det var orimligt trots att en person nyligen sagt att det hade hänt henne.M Markarbetaren skrev:
Låst artikel, men även Dagens industri kan ana ett missnöje bland Swedbanks bolånekunder. Hade jag träffat en bankman på Swedbank som jag gjorde 2003, Malin, så hade jag också lånat pengar på Swedbank.
Men bankmannen jag till sist fick kontakt med efter provocerande mycket ansträngningar ville inte ha kontakt med mig. Det var hon väldigt tydlig med.
I andra sammanhang pratar man om att "vattna sina relationer" och att "känna sina kunder". Ska man tro på rubriken i Dagens industri är det dåligt med dessa två komponenter i den verkställande delen av Swedbanks affärsverksamhet, den som vänder sig till konsumentledet.
https://www.di.se/nyheter/bolanekunder-allt-mindre-nojda-storbanker-i-botten/
Men bankmannen jag till sist fick kontakt med efter provocerande mycket ansträngningar ville inte ha kontakt med mig. Det var hon väldigt tydlig med.
I andra sammanhang pratar man om att "vattna sina relationer" och att "känna sina kunder". Ska man tro på rubriken i Dagens industri är det dåligt med dessa två komponenter i den verkställande delen av Swedbanks affärsverksamhet, den som vänder sig till konsumentledet.
https://www.di.se/nyheter/bolanekunder-allt-mindre-nojda-storbanker-i-botten/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sanningen är väl som någon sade - "Vi är bara intresserade av lönsamma kunder".C Civilpolisen skrev:
Många som tror att storbankerna smörjer företagskunderna, men det är lika j-vla illa där.
Storbanken är som Samhall, en skyddad verkstad. En storbank är inte som ditt företag eller som din arbetsgivare. När det går dåligt för storbanken kliver staten in och ser till att det går bra.Alfredo skrev:
En storbank kan aldrig gå i konkurs.
Det är bra. Så ska det vara. Men med dessa privilegier, att runda marknadens villkor, krävs ansvar för samhället i en vidare bemärkelse. Vilket ansvar för samhället tar Swedbank? Vad gör Swedbank för samhället?
Favorit i repris för alla som känner sig hemma i Swedbanks väntrum!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
https://www.finansliv.se/artikel/vinstokning-for-swedbank/
22 dagar på en arbetsmånad x 3 månader = 66 dagar på ett kvartal.
66 dagar x 8 timmar per dag = 528 timmar på kvartalet.
258 timmar x 60 minuter per timme = 31.680 minuter på kvartalet.
Vinsten 7.200.000.000 / 31.680 minuter = 227.273 kronor i minuter, i vinst under Q2 2022.
En storbank kan inte gå i konkurs, till skillnad från resten av marknaden. Därför haltar jämförelsen med storbanken och alla andra företag på den fria marknaden. Alltså, inte Samhall då... Men alla andra.
Relevant frågeställning: "Va fan får man för pengarna?"
Liknande trådar
-
Dömd för att ha sålt filmer via piratabonnemang
Artikelkommentarer -
Hur ska man konfigurera TH5000 för att ringa via GSM med Dualtech TS10
Villalarm & Hemautomation -
Aga Aqvia Exclusive - packning/tätningsring
Kök -
Se tv4 via antenn. Vad behöver jag?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Byggnadslån via Swedbank