77 733 läst · 410 svar
78k läst
410 svar
1970-talsplåthuset från Junga
Knepigt att Aluminium rostar..
Hej
Är det någon som har dubbelgarage med förråd och har bytt garageportar? Fundera på hur bärande mellanväggen är mellan portarna? Funderar på att sätta 1 ny port istället för 2.
Tack
Pontus
Är det någon som har dubbelgarage med förråd och har bytt garageportar? Fundera på hur bärande mellanväggen är mellan portarna? Funderar på att sätta 1 ny port istället för 2.
Tack
Pontus
Vi har inte haft rostangrepp som sagt att kolla färgsläpp och måla på. Inget stort jobb. Däremot hängrännorna måste ses över de kan rosta ifall man inte håller efter med målning och rensning.A annakimi skrev:
Tjo, borde inte va värre än att du får flytta lite el och dra upp en balk. Har samma tanke och i mitt fall kastar jag upp en i balkP Pontus Gad skrev:
Hej alla Functura ägare!
Jag och min sambo har precis köpt ett Functura hus. Vi tänkte höra om
någon av er renoverat köket och hur ni gjort med ny köksfläkt. Vår köksfläkt verkar vara kopplad till
ventilationssystemet. Antar att man behöver en speciell skåpsfläkt? Eller har ni löst det på annat vis?
Tacksam för svar
någon av er renoverat köket och hur ni gjort med ny köksfläkt. Vår köksfläkt verkar vara kopplad till
ventilationssystemet. Antar att man behöver en speciell skåpsfläkt? Eller har ni löst det på annat vis?
Tacksam för svar
Vi gjorde om vårat ventilationssystem genom att koppla bort frånluftsfläkten i köket. och kör en vanlig köksfläkt rakt ut. sen har vi resten mekaniskt.A annakimi skrev:
Vi har oxå precis köpt ett functurahus! Vårat kök är renoverat och ja, du bör ha en köksfläkt som fungerar tillsammans med utflödet som oxå är kopplat till badrummen. Fläkt sitter på taket, kanske behöver den bytas ut oxå?D Didrik Svensson skrev:Hej alla Functura ägare!
Tacksam för svar
Vad har ni för uppvärmning? Kul med fler som har dessa hus.
Mvh anna