Nu var flytspacklet på plats :) nu får det torka några dagar, sen är det dags att börja med tätskiktet :)

• Flytspacklat golv i ett rum under renovering med väggar klädda i gipsskivor, färdigställt innan applicering av tätskikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Hej igen :)

Det här har nog varit den mest utdragna och långsamma renoveringen jag gjort 😂

Det här året har jag haft helt slut på energi och har helt enkelt inte orkat ta tag i allt som
behövts göras i rimlig tid, men nu börjar jag komma igång igen :)

Idag nåddes ytterligare en milstolpe då väggarna påbörjades 🤩

Jag sa till frugan att badrummet borde ta ca 6-8 veckor att göra vid start och jag började riva på nyårsdagen så hittills är vi endast 30 veckor efter i planeringen 😅men så blir det när livet kommer i mellan ibland…

Nu börjar jag dock bli riktigt taggad på att få detta klart så vi slipper gå ner i källaren för att duscha :)

Badrum under renovering med kaklade väggar och orange kakelkryss. Dörrområdet är täckt med plast och byggmaterial ligger utspridda på golvet.
Skapa konto

Badrumsrenovering pågår med halva väggen täckt av kakelplattor, märkta med orangea distanser. Verktyg och material syns på golvet. Öppen dörr till uterum i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 23 till
  • Laddar…
Sakta, men säkert börjar det ta sig :)

Längtar verkligen till en invigningsdusch 🚿

• Badrum med grå kakelplattor under installation, en dörr i bakgrunden väntar på invigning.
    Skapa konto
  • Renovering i badrum med grå kakelplattor och monteringsverktyg i orange på vägg och golv, dörr täckt i plast.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Äntligen färdigkaklat! 😍

Nu återstår fogning, silikon, foder och rörmokare, sen är det dags att börja inreda 😀

Duschvägg är också beställd och bör komma inom en vecka :)
Nyrenoverat badrum med färdigkaklade väggar och golv, verktyg och material insida. Stort frostat fönster i fonden.
Skapa konto

• Gilla
H_kan@88 och 23 till
  • Laddar…
Mycket fint

• Älska
Andjul
  • Laddar…
Imponerande och inspirerande! Gör du hela badrummet själv förutom VVS installationer? Funderar på om man ska våga sig på att göra iaf vissa delar av våran badrumsrenovering själv. Några tips på vad man ska tänka på? Hur svårt är det att flytspackla bra fall om man aldrig gjort det innan ex. vis?

• Älska
Andjul
  • Laddar…
GregerRil GregerRil skrev:
Gör du hela badrummet själv förutom VVS installationer?
Jag hart ingen aning om hur @Andjul gör men varför skulle han inte även kunna göra dessa själv?

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag hart ingen aning om hur @Andjul gör men varför skulle han inte även kunna göra dessa själv?
Inte alls menat som något typ av påhopp. Mest bara intresserad av hur svårt det är jämfört med andra typer av renoveringsarbeten. Jag har gjort mycket annat, men är lite osäker om man ska våga sig på ett badrum själv också :O.

Vilken jäkla tråd.
Hatten av och trumpet-fanfarer!
Du är ju som gjord för att starta ett allservice-bolag. Sjukt bra jobbat och vilken pärla ni har renoverat fram!

• Älska
  • Gilla
Andjul och 1 till
  • Laddar…
GregerRil GregerRil skrev:
Inte alls menat som något typ av påhopp.
Nej och jag tolkade det absolut inte på det sättet heller. Blev bara nyfiken på varför du verkar anta att han inte gör VVS installationerna själv. Utifrån nivån på övrigt arbete är min gissning att TS även gör dessa själv för att bli säker på att det görs korrekt. 😀👍

P
Andjul Andjul skrev:
Nu återstår fogning, silikon, foder och rörmokare, sen är det dags att börja inreda 😀
Alfredo Alfredo skrev:
Nej och jag tolkade det absolut inte på det sättet heller. Blev bara nyfiken på varför du verkar anta att han inte gör VVS installationerna själv. Utifrån nivån på övrigt arbete är min gissning att TS även gör dessa själv för att bli säker på att det görs korrekt. 😀👍
Det som Andjul skrev (se ovan) kan tolkas som att han inte gör VVS-installationerna själv, men jag är inte tvärsäker på den tolkningen.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det som Andjul skrev (se ovan) kan tolkas som att han inte gör VVS-installationerna själv, men jag är inte tvärsäker på den tolkningen.
Ah jag var stensäker på att jag läste att han väntade på rörmokaren någonstans i tråden, men kanske bara inbillade mig!

P
Ja, han väntar ju in en rörmokare. Det står i det jag citerade (i inlägget före ditt).

• Gilla
Kluring
  • Laddar…
Stämmer bra det som tolkats :) jag gör det mesta själv, men vissa saker tar jag hjälp med av antingen okunskap eller rent av för att jag är för feg 😂

Avloppet har jag fixat med själv, men rörmokare har fått fixa med allt vatten. Koppar har jag inget större bekymmer med, men pex är en annan femma. Rörmokeriet har så otroligt mycket olika prylar så där tar jag in hjälp, framförallt på övervåningen då en vattenskada där skulle orsaka så otroligt mycket större problem än tex ett utanpåliggande rör i garaget eller tvättstugan…

Gällande resten av badrummet så är det gjutningarna jag fått hjälp med av min bäste vän. Han har synts tidigare i tråden och han hjälper mig med vissa saker som kräver viss expertis för att göra det bra.

Han har den här gången hjälp mig med flytspackling, kakling och fogning. Det är något jag aldrig gjort och då är han med och visar så att jag kan göra det själv vid nästa tillfälle :) sen får jag givetvis prova på under projektets gång så att jag lär mig :)

Jag lägger otroligt mycket tid på planering innan jag drar igång ett projekt. Skulle nog vilja påstå att innan projektstart har jag minst sex månader av planering och efterforskningar för att saker ska bli rätt och riktigt.

• Gilla
Luc Reiner och 5 till
  • Laddar…
P
Jag förstår dig. Jag har inga större problem med enklare elarbeten, men vattengrejer gör mig väldig nervös. 😉

Planering är A & O. Där brister nog en del andra. Åtminstone jag. Det är väl planeringen som har gjort att det har gått så bra, och blivit snyggt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.