713 454 läst · 11 036 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 783 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 783 inlägg
Jag undrar hur många av alla dessa som kör i de rödkryssade körfälten som inser att det kan ge indraget körkort.Isakare skrev:Lite karma igår kväll.
Essingeleden avstängd, skyltar, pilar och röd kryssade körfält långt innan, bara höger öppet.
Trots detta kommer en Golf i full fart mot TMA bilarna, jag ser att den siktar på luckan framför mig, jag gasar på och stannar, golfen blir stående bakom en TMA bil och bredvid mig, inlåst 😆
Väntar några sekunder tills långtradare bakom mig är riktigt nära och glider iväg sakta.
Tradaren är med på noterna och släpper inte in Golfen, inte tradaren bakom den heller heller 👍👍👍👍
De bilar som har "Inbyggt" kit med punkagucka har det som substitut för reservhjulet, skulle jag tro.T TommyC skrev:
Har ingen som helst helhetsbild över hur det ser ut i branschen, men det är det de brukar kalla mobilitetsgaranti eller vägassistans. Sen varierar säkert villkoren och innehållet i tjänsten mellan olika märken.
Är det däckverkstäder som har monterat nya ventiler som spricker? Jag har monterat ventiler från Biltema när jag bytte däck på MC för ett år sedan. Nu undrar jag om det var ett misstag eller inte. Kvalitén på prylar från Biltema är ju mycket varierande, både mellan olika varor och hos samma vara köpt vid olika tillfällen. Det blir att införa som serviceåtgärd att inspektera ventiler noga i fortsättningen samtidigt som lufttrycket kontrolleras.
Åt mig var det så iafT TommyC skrev:Är det däckverkstäder som har monterat nya ventiler som spricker? Jag har monterat ventiler från Biltema när jag bytte däck på MC för ett år sedan. Nu undrar jag om det var ett misstag eller inte. Kvalitén på prylar från Biltema är ju mycket varierande, både mellan olika varor och hos samma vara köpt vid olika tillfällen. Det blir att införa som serviceåtgärd att inspektera ventiler noga i fortsättningen samtidigt som lufttrycket kontrolleras.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 738 inlägg
Håller dom så håller dom, annars brukar dom paja rätt snabbt tycker jagT TommyC skrev:Är det däckverkstäder som har monterat nya ventiler som spricker? Jag har monterat ventiler från Biltema när jag bytte däck på MC för ett år sedan. Nu undrar jag om det var ett misstag eller inte. Kvalitén på prylar från Biltema är ju mycket varierande, både mellan olika varor och hos samma vara köpt vid olika tillfällen. Det blir att införa som serviceåtgärd att inspektera ventiler noga i fortsättningen samtidigt som lufttrycket kontrolleras.
Dragkrokslåset är monterat men besiktningsgubben var inte nöjd. Han påstod att det svarta plastlåsvredet skulle visa grönt fält. Mitt lås kan vridas lite, trots sitt kroken sitter som berget.Intet skrev:
Har han rätt?
Nu är det så att jag fått fel i huvu och tittar på 9-5 Saabar. Billiga sådana med höga miltal. De råkar va automater dessutom. Kollar affärer endast så jag ska få byta in mazdan och slippa se den...
1999 Aero 2.3 Automat, 31,000 mil, ser rostfri ut.
2005 9-5 Combi 2.3 Auto, 33,000 mil, rost på baklucka. Har ESP, adaptive cruise control (påstås det), autospeglar osv. Men rost.
Den andra är mycket billigare än den första, även om båda är relativt billiga. Aeron skulle va trevlig, combin låter som den är bra utrustad, fina skinnsäten också. 2005 är efter sludge problemen som just 1999an kan va drabbad av, men om den hade sådana problem tänker jag den inte skulle nåt 33000 mil.
1999 Aero 2.3 Automat, 31,000 mil, ser rostfri ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2005 9-5 Combi 2.3 Auto, 33,000 mil, rost på baklucka. Har ESP, adaptive cruise control (påstås det), autospeglar osv. Men rost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den andra är mycket billigare än den första, även om båda är relativt billiga. Aeron skulle va trevlig, combin låter som den är bra utrustad, fina skinnsäten också. 2005 är efter sludge problemen som just 1999an kan va drabbad av, men om den hade sådana problem tänker jag den inte skulle nåt 33000 mil.
Hur är Saab diesel? Om man är runt 2000 och framåt?
Och automatlådorna
Letar bil runt 20-50', gärna diesel och automat och nåt som är skapligt lätt skruvat
Kia Ceed diesel 06-12 ska tydligen var pålitliga ?
Och automatlådorna
Letar bil runt 20-50', gärna diesel och automat och nåt som är skapligt lätt skruvat
Kia Ceed diesel 06-12 ska tydligen var pålitliga ?