24 841 läst · 152 svar
25k läst
152 svar
Svårt att sälja husvagn
Jag kan inget om husvagnar men det låter rimligt. Vad kostar vinterförvaring? Kanske kan du dra ner priset med motsvarande summa, så att det blir "gratis" för en köpare att fatta beslut nu istället för till våren?M m@nge skrev:
Låter som lika god ekonomi i husvagnar som cyklar... om än med en nolla mindre för cyklar.
Vinterförvaring är ju egentligen från 0kr, en husvagn är byggt för att stå utomhus. Men priset för att inhysas hos ngn bonde med lada ligger runt 2-3000kr.Pär Sköld skrev:Jag kan inget om husvagnar men det låter rimligt. Vad kostar vinterförvaring? Kanske kan du dra ner priset med motsvarande summa, så att det blir "gratis" för en köpare att fatta beslut nu istället för till våren?
Låter som lika god ekonomi i husvagnar som cyklar... om än med en nolla mindre för cyklar.
Ålder och när du tog körkort har ingenting med saken att göra när det gäller B-kort. Du har gällande regler här: https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/korkort/har-korkort/fordon-du-far-kora/K Kane skrev:
Jo, det har det (ålder indirekt och när kortet togs direkt). Läs de övergångsregler som finns.RoTe skrev:
Nu var frågan till @Thomas_Blekinge som skrev att man får dra mer med "gamla" B-kort.
Kan du berätta vad dessa övergångsregler innebär, för jag hittar dom inte. Känns lite som ni "gammgubbar" har hittat på ett eget regelverk... 😂K Kane skrev:
Ingenting. Det enda den där övergångsregeln gäller är totalvikten på personbilen. Så ska du köra en tung husbil slipper du ta c1 eller c ifall du har gammalt kort.RoTe skrev:
Ska du köra med släp är det fortfarande totalvikt på max 3500kg som gäller utan b96 eller e.
Sorry, jag ställde inte en öppen fråga. Jag har BE CE DE och mer därtill så jag har lite kollJ JeLö skrev: