3 335 900 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygsköpen brukar gå rätt obemärkt förbi, men en dedikerad cykelhammare väckte lite uppmärksamhet.
Till mitt försvar var det rabatt, den bidrog till att nå gränsen för fri frakt och dessutom saknas en lite snällare hammare rent generellt, hoppas den duger till annat än att slå på cyklar. Första testet blir kanske ändå är slå ut vevlager...
Till mitt försvar var det rabatt, den bidrog till att nå gränsen för fri frakt och dessutom saknas en lite snällare hammare rent generellt, hoppas den duger till annat än att slå på cyklar. Första testet blir kanske ändå är slå ut vevlager...
Loppisfynd 22kr för en gammal Bahco skiftnyckel. En del ytrost och sedan har baksidan använts som hammare, vilket gör att käftarna inte går ihop helt, blir nog några renoveringsinlägg i passande tråd
Någon som vet om Bahco alltid har haft högergänga på stiftet som håller rullen? Sitter nämligen som berget!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som vet om Bahco alltid har haft högergänga på stiftet som håller rullen? Sitter nämligen som berget!
Den där är rikigt tidig, runt 1900!
Också kommit till den insikten nu under kvällen när jag har Googlat, https://sv.wikipedia.org/wiki/Skiftnyckel#/media/Fil:Adjustablewrenches.jpg, mellan 1892-1910 verkar det som. RoligtFotografen skrev:
Trillade in i denna tråd lite sent, kör en Puzzi 10 sedan några år. De flesta som jobbar med dessa maskiner brukar föreslå tvättmedlet i sprayflaska och sedan rent vatten i behållaren för att skölja med.FredrikR skrev:
Har faktiskt inte blivit av använda den ännu. 🫣MathiasS skrev:
Men ska kanske börja med enbart vatten.
Kollegan var mycket tydlig med att man bör köra en tank med rent vatten genom efter avslutad rengöring med medel i tanken (och inte låna ut den). 😉
Vad ska du såga?
Ahh. Tyckte först att det såg ut som en sådan som sågar med ett ”rep”. Till för att ta ned väggar eller hela byggnader.
Rejält med 800 klinga!
Rejält med 800 klinga!
Känns som inköp även fast man gjort det för ett tag sedan. Gjorde rent i containern och hittade detta gjömt under en insats. Troligen har min son lekt med allt som ramlat och så la han det där så länge 😂 länge undrat varför jag inte hittat försänkare och alltid haft så lite bits och hållare. Det mesta har jag dessutom köpt nytt utav.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Vilken tur att det bara var Centrotech, de är ju så billiga. 😉A atomlab skrev:Känns som inköp även fast man gjort det för ett tag sedan. Gjorde rent i containern och hittade detta gjömt under en insats. Troligen har min son lekt med allt som ramlat och så la han det där så länge 😂 länge undrat varför jag inte hittat försänkare och alltid haft så lite bits och hållare. Det mesta har jag dessutom köpt nytt utav.