714 341 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Var och kollade efter deras Zenit olja igår men den var slutsåld. Använder Agrol ATF ihsd skrev:
pickupens aut låda och styrservo i flera bilar. Har använt deras motorolja också samt
till traktorer. Har inte hört nåt negativt om deras oljor heller.
Har köpt Liqui Moly Top Tec 4100 på Amazon till bra kurs: https://amzn.eu/d/c8JYE9A
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Det gick bra att blinka ut, 5 gånger på tändningen fungerade. Jag får ut 355, lite svårt hitta vilken kod det skulle kunna vara, men kanske den här?T Tamak skrev:
P0355 (M) Ignition Coil # 5 Primary Circuit Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time (High Impedence).
Provade det simplaste med att byta plats på tändstift och se ifall felet flyttar sig. Men icke. Verkar bara vara 1 tändspole på min motor också.
Nä du har inga såna koder på den bilen, det är på nyare. Minns jag rätt så betyder koden 55 att det läst igenom koderna klart.D Dennis K skrev:Det gick bra att blinka ut, 5 gånger på tändningen fungerade. Jag får ut 355, lite svårt hitta vilken kod det skulle kunna vara, men kanske den här?
P0355 (M) Ignition Coil # 5 Primary Circuit Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time (High Impedence).
Provade det simplaste med att byta plats på tändstift och se ifall felet flyttar sig. Men icke. Verkar bara vara 1 tändspole på min motor också.
Prova en gång till om du får en 2 siffrig kod innan koden 55 kommer.
Googlade lite hastigt så det med tändningen är samma på jeep. Så vrid tändningen enligt följande: PÅ AV PÅ AV PÅ
Ska göras inom 5 sekunder tror jag
Ja det kanske stämmer att det är kod 12 och sen 55, det skulle betyda kod "12 Battery or computer recently disconnected", och det stämmer ju iofs men säger nog inget om att den inte vill köra igång pumpen.T Tamak skrev:Nä du har inga såna koder på den bilen, det är på nyare. Minns jag rätt så betyder koden 55 att det läst igenom koderna klart.
Prova en gång till om du får en 2 siffrig kod innan koden 55 kommer.
Googlade lite hastigt så det med tändningen är samma på jeep. Så vrid tändningen enligt följande: PÅ AV PÅ AV PÅ
Ska göras inom 5 sekunder tror jag
Var iväg en sväng på lunchen, och nu är det orolig tomgång också, låter som att den missar i tändningen.
Och apropå Agrol så är det säkert bra grejer, men jag kan kraftigt avråda från att försöka köpa dessa på Granngården. De har till synes ett bra sortiment, men inget finns i butikerna, jättekrångligt att få dem att ta hem på beställning, och väl beställt så gick det månader utan att de kunde tala om när de skulle få hem det. Tröttnade till slut på att vänta och avbeställde.K Kurtivan skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Här är Lantmännen maskiner och utrustning medans granngården är trädgård och husdjur
Tidigare var granngården ägd av Lantmännen , numera tror jag det är ett Norskt bolag som äger, men det har inte påverkat inriktningen här de är kvar på samma plats i samma byggnad
Tidigare var granngården ägd av Lantmännen , numera tror jag det är ett Norskt bolag som äger, men det har inte påverkat inriktningen här de är kvar på samma plats i samma byggnad