40 138 läst · 202 svar
40k läst
202 svar
Putsa källarväggar och lägga klinker
Hade rekommenderat att hyra en stoftavskiljare.H hedstrom skrev:
Betongdamm är jäkligt finkornigt. Filtret och eller påsens porer kommer bli igensatta snabbt.
Ja det gör det garanterat. Kom ihåg att rengöra filtret med jämna mellanrum bara. Det sätter igen snabbt och då får motorn andnöd, suger sämre och ger förmodligen upp snabbare. Man brukar få loss mycket bara genom att lossa filtret och knacka det mot insidan av en hink eller insidan av behållaren.H hedstrom skrev:
Jag har typ en sån hemma som jag använder som stoftavskiljare, använde den i första rummet jag körde men tyvärr sög dammsugaren lite för dåligt så damm samlades i slangen och stoppade suget.P Pyka skrev:
Jag provar och köper den där dammsugaren och kör med min stoftavskiljare får jag hoppas på det bästa.
Okidok. Har aldrig provat en sådan.H hedstrom skrev:
Lycka till.
Redigerat:
Kan meddela att det fungerade bra med dammsugaren, nu är väggarna slipade så snart dags att börja laga/putsa dem.
Har kört Combimix lagningsbruk på alla andra väggar i källaren förutom en då det var slut och jag fick köpa finjas lagningsbruk. Var på Bauhaus idag och skulle köpa bruk men inget av dem fanns, däremot fanns det något som heter finja lagningsmassa fin, är det något liknande jag kan använda? Tycker det fungerar väldigt bra att laga samt putsa alla andra väggar så skulle helst vilja fortsätta köra med lagningsbruk.
Ska jag ha tag i samma måste jag åka över 30mil tur/retur.
Har kört Combimix lagningsbruk på alla andra väggar i källaren förutom en då det var slut och jag fick köpa finjas lagningsbruk. Var på Bauhaus idag och skulle köpa bruk men inget av dem fanns, däremot fanns det något som heter finja lagningsmassa fin, är det något liknande jag kan använda? Tycker det fungerar väldigt bra att laga samt putsa alla andra väggar så skulle helst vilja fortsätta köra med lagningsbruk.
Ska jag ha tag i samma måste jag åka över 30mil tur/retur.
Har ett avloppsrör som går ner i tvättstugan jag håller på nu. Hur ska man kunna lyckas täta och putsa till det snyggt? Har en fundering på att spruta in fogskum som jag sedan skär till och lagar/putsar med lagningsbruk över efter det härdat? Vet inte hur man ska lyckas fylla hålet och hålla röret på plats annars?
Liknande trådar
-
Putsa källarväggar
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp att fräscha upp och putsa källarväggar (nybörjare)
Färg, Måla & Tapetsera -
Källarväggar - måla eller putsa?
Putsa eller gipsa källarväggarna?
Kalkputsa/foga fuktiga källarväggar i natursten
Byggnadsvård