Va rädd om den fina brytaren! Den gör sig bra mot en mymålad vägg.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Va rädd om den fina brytaren! Den gör sig bra mot en mymålad vägg.
haha, den är urkopplad från centralen och ska inte tillbaka.
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Tänkte göra detsamma.
Väsnas inte den? Är det stort rummet menar bara konvektor funktion får du ändå på element. Vad använder du till att laga väggarna?
Ja en fläktkonvektor är ju inte helt ljudlös men vill att det ska blåsa runt i källaren.
Jag har använt combimix lagningsbruk från Bauhaus till att laga upp det värsta med för att sedan lägga ett lager puts med samma sort.
Du får kolla genom tråden från början, kommer göra likadant med de här väggarna som i det tidigare rummet.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
H hedstrom skrev:
Ja en fläktkonvektor är ju inte helt ljudlös men vill att det ska blåsa runt i källaren.
Jag har använt combimix lagningsbruk från Bauhaus till att laga upp det värsta med för att sedan lägga ett lager puts med samma sort.
Du får kolla genom tråden från början, kommer göra likadant med de här väggarna som i det tidigare rummet.
Överdimensionera fläktkonvektorn om du är orolig för ljud så får du ut samma effekt på lägre varvtal...
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Finns inga genvägar egentligen. Bila upp och gjut med EPS cement det har en isolerande effekt. För att få 22 grader i rummet är ju inga problem, ett antal element. Dock blir golvet lite kallt. Skall du lägga golvvärme ja då är det bara och bila upp och isolera ordentligt. Om du inte vill värma upp nedåt.
Tack, vi har upptäckt att cementgolvet bara var 4cm och under det finns 20cm småsten!
 
Har en fråga. Jag har putsat alla väggar med Combimix lagningsbruk, nu har jag bara en liten bit kvar dock får jag inte tag på lagningsbruket då det är slut överallt. Går det lika bra att putsa med Combimix putsbruk C/CS II hand?
Lagningsbruket körde jag hela rummet jag gjorde innan och det verkar hålla väldigt bra så vill helst inte byta men inte heller åka 40 mil för att handla 4 påsar.
 
  • Renoverat rum med delvis putsade och oputsade väggar samt synliga rör i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det fungerar utmärkt. Sannolikt får du dra på i två omgångar
 
K karelin skrev:
Det fungerar utmärkt. Sannolikt får du dra på i två omgångar
Så du tror inte det går i ett lager? Lagningsbruket fungerade bra med endast en gång.
 
Detta bruket är inte lika fast som multifixen. Säkrast med två lager a 5mm
 
K karelin skrev:
Detta bruket är inte lika fast som multifixen. Säkrast med två lager a 5mm
Såg att Bauhaus hade gått över till Finja istället. Då blir det nog några påsar Finja lagningsbruk istället, borde vara ungefär samma som det jag kört med.
 
Jag köpte Finjas Lagningsbruk och körde väggen med, var ungefär liknande Combimix men det tog bra mycket längre tid innnan det torkade till så man kunde filta putsen. Behöver man vänta innan man målar? Målar väggarna med Keim Silikatfärg så den färgen är ju helt öppen. Alla andra väggar väntade jag någon månad innan jag målade, men vore skönt att få upp lite färg direkt så man kommer vidare.
 
  • Nyputsad vägg med Finjas Lagningsbruk i ett rum med synliga rör i taket och en öppen dörr till ett annat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Vänta med att måla tills väggarna ljusnat, 3-5 dagar.
 
Jag målade lite tidigt en gång och väggen slukade färg... betydligt mindre färg åtgång om väggen får torka ut först.
 
Då väntar jag till nästa helg att måla.
 
  • Gilla
leby
  • Laddar…
Nu börjar jag närma mig klinkersläggning i det här rummet med. Måste man verkligen slipa bort all gammal färg? Inte så sugen på att damma ner huset ännu en gång.
 
  • Rum inför klinkerläggning med gammal färg på golvet och en öppen trappa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.