394 146 läst · 1 315 svar
394k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Nu är det mesta som ska bort nere.
Dammigt, skakigt och rätt tråkigt men nu ska jag ge mig på att mura upp det lilla som saknas för att få en något rak vägg. Tur man man får öva på något som inte syns
(Det till vänster river jag inifrån klädkammaren sedan där det inte spelar lika mycket roll hur pass det dammar)
Dammigt, skakigt och rätt tråkigt men nu ska jag ge mig på att mura upp det lilla som saknas för att få en något rak vägg. Tur man man får öva på något som inte syns
(Det till vänster river jag inifrån klädkammaren sedan där det inte spelar lika mycket roll hur pass det dammar)
Redigerat:
Nu har jag prövat på att mura. Kanske inte så estetiskt men nu känns det som murstocken och teglet jämte ”står” på något.
Tomrummet som blev innanför det jag murat gjöt jag igen med grovbetong
Före:
Efter
Tomrummet som blev innanför det jag murat gjöt jag igen med grovbetong
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 609 inlägg
En ofin (men imponerad) fråga: Fixar ni att bo i byggstöket, eller är det full fart just för att det är jobbigt? Imponerande är det som sagt oavsett.
Ja vi har bott i detta kaos sen i mars. Det har väll gått helt okej men visst är det ansträngande. Att diska i badrummet är inte optimalt. Nu när det närmar sig så känns det väll extra jobbigt när man nästan kan se slutet på det. Att det är fullt ös just nu beror mest på att allt ska klaffa. Så fort beställningen ligger på köket så kommer det efter 14 dagar, sen har jag en viss tid på mig att bygga ihop köket innan de som ska montera bänkskivan kommer och mäter. Öppna spisen var ett litet sidospår men samtidigt måste rätt beslut tas nu när ytskikten görs.Nötegårdsgubben skrev:
När taket sitter hela vägen och jag fixat imkanalen på vinden så läggs beställningen på köket. Jag hoppas det är inom 2 veckor.
Jag rekommenderar inte en sån här renovering om man inte har en förstående partner
Vår kök och hall-renovering tog 18-19 månader. Ingen av oss förstod nånting.Ramnemark skrev:Ja vi har bott i detta kaos sen i mars. Det har väll gått helt okej men visst är det ansträngande. Att diska i badrummet är inte optimalt. Nu när det närmar sig så känns det väll extra jobbigt när man nästan kan se slutet på det. Att det är fullt ös just nu beror mest på att allt ska klaffa. Så fort beställningen ligger på köket så kommer det efter 14 dagar, sen har jag en viss tid på mig att bygga ihop köket innan de som ska montera bänkskivan kommer och mäter. Öppna spisen var ett litet sidospår men samtidigt måste rätt beslut tas nu när ytskikten görs.
När taket sitter hela vägen och jag fixat imkanalen på vinden så läggs beställningen på köket. Jag hoppas det är inom 2 veckor.
Jag rekommenderar inte en sån här renovering om man inte har en förstående partner