Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Ser fram emot ritning på köket, så vi har något att titta på medans det byggs (y)
Finns långt bak i tråden :)
Ritades upp för 1,5 år sedan :crysmile:
Några storlekar på underskåp är ändrade men totalbredden är samma.
 
  • Skärmavbild av datorskärm som visar ett planritningsprogram med en dörr och möbleringselement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En datorskärm som visar ett 3D-designprogram med en köksinredning, gråa skåp och ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Designad köksinredning på datorskärm med mörka skåp och inbyggda vitvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av ett datorprogram som visar en 3D-modell av ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digitalt köksdesignprogram med grå skåp och trägolv på datorskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Ser fram emot färdigt resultat (y)
Lång bänkskiva, klarade ni er utan skarv ?
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Ser fram emot färdigt resultat (y)
Lång bänkskiva, klarade ni er utan skarv ?
Nej tyvärr inte. Skarvas över 40 skåpet mellan spishäll och vask. Måste förstärka skåpet för det med.
Total längd är 4650cm på skåpen.
30mm kvarts bänkskiva
 
  • Gilla
pppp123 och 1 till
  • Laddar…
Har ni börjat skruuuuuvaaaa.. :D vi väntar spänt :geek:
 
Snigla Snigla skrev:
Har ni börjat skruuuuuvaaaa.. :D vi väntar spänt :geek:
Självklart.

Montering av vita förvaringsskåp i ett rum under renovering, verktyg synliga, skyddsplast på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit bokhylla under montering, verktyg utspridda, byggplast skyddar golvet, inomhus bostadsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, köksskåp monterade, verktyg utspridda, plast på golvet, snö utanför fönstret, soligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Började med att mäta från fel håll i vaskkskåpet men det löste sig :)

Nyskapad köksinredning, verktyg, vinter utsikt genom fönstret, pågående installation eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och som ni ser på första bilden så kom strömbrytarna väldigt nära täcksidan. Jag hade glömt räkna med passbitar och Täcksidor. Men det ska nog gå att fixa till, även om placeringen blir lite konstig.

Renoveringsmaterial, marmorskivor, golvläggning, byggutrustning, kartonger, installationsinstruktioner, byggnadsarbete, inne i rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även köpt bänkskivorna till Tv-möbeln, skänken på väggen och burspråket. Fick köra Halmstad-Helsingborg-Hyllinge-Löddeköpinge-Bernstorp-Halmstad i måndags efter jobbet för att få tag på alla. Men nu är det gjort :)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
LoweW
Ramnemark Ramnemark skrev:
Självklart.

[bild] [bild] [bild]

Började med att mäta från fel håll i vaskkskåpet men det löste sig :)

[bild]

Och som ni ser på första bilden så kom strömbrytarna väldigt nära täcksidan. Jag hade glömt räkna med passbitar och Täcksidor. Men det ska nog gå att fixa till, även om placeringen blir lite konstig.
Smart & snyggt att ha ett försänkt skåp till vattnet i köket! Önskar att jag hade tänkt på det :ok:
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Förstår inte riktigt vitsen med skåpet i skåpet?
Var det skarvar där som inte gick att flytta/byta?
Skvallerröret går ju ut i skåpet så vid läckage blir det ju samma som om kopplingarna suttit i underskåpet?
Eller så är det jag som inte förstår :D
 
nino nino skrev:
Förstår inte riktigt vitsen med skåpet i skåpet?
Var det skarvar där som inte gick att flytta/byta?
Skvallerröret går ju ut i skåpet så vid läckage blir det ju samma som om kopplingarna suttit i underskåpet?
Eller så är det jag som inte förstår :D
Det är för att jag ska slippa se alla kopplingar. Där är 2st 20 rör och 4st 16(?). Det tar plats ur skåpet. Rörläggaren föreslog att sätta det på väggen i skåpet men jag var inte så sugen att göra tätt runt 7 rör ur botten.

Så visst finns det en vits. Det blir snyggare och lättare att hålla rent, och lättare att få dit skyddet tätt mot botten :)

Vill man och kan man så ska man :)
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 6 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är för att jag ska slippa se alla kopplingar. Där är 2st 20 rör och 4st 16(?). Det tar plats ur skåpet. Rörläggaren föreslog att sätta det på väggen i skåpet men jag var inte så sugen att göra tätt runt 7 rör ur botten.

Så visst finns det en vits. Det blir snyggare och lättare att hålla rent, och lättare att få dit skyddet tätt mot botten :)

Vill man och kan man så ska man :)
Ja absolut, då fanns det en tanke bakom iaf :)
 
Jag önskar jag tänkt på att jag ville ha utdragbar "sopstation" under diskbänken.. när de satte golv/bjälklaget i köket.. DÅ hade det varit en piece of cake o flytta avloppsröret nån dm i efterhand.. inte lika lätt :oops:

Looking good iaf I köket Mr R.. tar sig riktigt bra.. ni har ju hunnit få upp en hel del redan! Ni kommer kunna fira påsk i nya köket :cool::beer:
 
Snigla Snigla skrev:
Jag önskar jag tänkt på att jag ville ha utdragbar "sopstation" under diskbänken.. när de satte golv/bjälklaget i köket.. DÅ hade det varit en piece of cake o flytta avloppsröret nån dm i efterhand.. inte lika lätt :oops:

Looking good iaf I köket Mr R.. tar sig riktigt bra.. ni har ju hunnit få upp en hel del redan! Ni kommer kunna fira påsk i nya köket :cool::beer:
Kan bli tight med påsk men det är målet. De kommer och mäter in bänkskivan nästa fredag och sedan var det 2-3 veckors leveranstid på den. Efter det kan man sätta stänkskydd och få upp spisfläkten. Men så länge det går framåt hela tiden så känns det helt okej. Medans jag väntar på bänkskivan så kan jag bygga Tv-möbeln :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kan bli tight med påsk men det är målet. De kommer och mäter in bänkskivan nästa fredag och sedan var det 2-3 veckors leveranstid på den. Efter det kan man sätta stänkskydd och få upp spisfläkten. Men så länge det går framåt hela tiden så känns det helt okej. Medans jag väntar på bänkskivan så kan jag bygga Tv-möbeln :)
Spånskiva, målad påskgul(?), som bänkskiva kan kanske vara kul :D
 
  • Gilla
Njingan
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kan bli tight med påsk men det är målet. De kommer och mäter in bänkskivan nästa fredag och sedan var det 2-3 veckors leveranstid på den. Efter det kan man sätta stänkskydd och få upp spisfläkten. Men så länge det går framåt hela tiden så känns det helt okej. Medans jag väntar på bänkskivan så kan jag bygga Tv-möbeln :)
Spånskiva, målad påskgul(?), som bänkskiva kan kanske vara kul :D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Lite mer framsteg i helgen :)

Ett kök under renovering med omonterade elinstallationer och osatt skåpsdörr, synligt isoleringsmaterial och elektriska ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lång bänkskiva med inbyggda lampor och elektriska ledningar, under konstruktion eller installation i en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomma vita hyllor, oavslutad elinstallation, träreglar, en skruvmejsel, en vägguttag och osynliga handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under installation, skåpsmontering, verktyg och byggmaterial synliga, inomhusarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ihopmontering av vitt skåp med öppna hyllor, verktyg och byggmaterial på golv, inomhusbygge pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under inredning med vita hyllor, kartonger, pall, växt och antik möbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 18 till
  • Laddar…
Vad är det för smart lucka du sätter i stomme uppe för kablarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.