401 427 läst · 1 346 svar
401k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Finns långt bak i trådenLuddis_1 skrev:
Ritades upp för 1,5 år sedan
Några storlekar på underskåp är ändrade men totalbredden är samma.
Självklart.Snigla skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Började med att mäta från fel håll i vaskkskåpet men det löste sig
Logga in
Skapa konto
Och som ni ser på första bilden så kom strömbrytarna väldigt nära täcksidan. Jag hade glömt räkna med passbitar och Täcksidor. Men det ska nog gå att fixa till, även om placeringen blir lite konstig.
Logga in
Skapa konto
Har även köpt bänkskivorna till Tv-möbeln, skänken på väggen och burspråket. Fick köra Halmstad-Helsingborg-Hyllinge-Löddeköpinge-Bernstorp-Halmstad i måndags efter jobbet för att få tag på alla. Men nu är det gjort
Redigerat:
Smart & snyggt att ha ett försänkt skåp till vattnet i köket! Önskar att jag hade tänkt på detRamnemark skrev:Självklart.
[bild] [bild] [bild]
Började med att mäta från fel håll i vaskkskåpet men det löste sig
[bild]
Och som ni ser på första bilden så kom strömbrytarna väldigt nära täcksidan. Jag hade glömt räkna med passbitar och Täcksidor. Men det ska nog gå att fixa till, även om placeringen blir lite konstig.
Förstår inte riktigt vitsen med skåpet i skåpet?
Var det skarvar där som inte gick att flytta/byta?
Skvallerröret går ju ut i skåpet så vid läckage blir det ju samma som om kopplingarna suttit i underskåpet?
Eller så är det jag som inte förstår
Var det skarvar där som inte gick att flytta/byta?
Skvallerröret går ju ut i skåpet så vid läckage blir det ju samma som om kopplingarna suttit i underskåpet?
Eller så är det jag som inte förstår
Det är för att jag ska slippa se alla kopplingar. Där är 2st 20 rör och 4st 16(?). Det tar plats ur skåpet. Rörläggaren föreslog att sätta det på väggen i skåpet men jag var inte så sugen att göra tätt runt 7 rör ur botten.nino skrev:
Så visst finns det en vits. Det blir snyggare och lättare att hålla rent, och lättare att få dit skyddet tätt mot botten
Vill man och kan man så ska man
Ja absolut, då fanns det en tanke bakom iafRamnemark skrev:Det är för att jag ska slippa se alla kopplingar. Där är 2st 20 rör och 4st 16(?). Det tar plats ur skåpet. Rörläggaren föreslog att sätta det på väggen i skåpet men jag var inte så sugen att göra tätt runt 7 rör ur botten.
Så visst finns det en vits. Det blir snyggare och lättare att hålla rent, och lättare att få dit skyddet tätt mot botten
Vill man och kan man så ska man
Jag önskar jag tänkt på att jag ville ha utdragbar "sopstation" under diskbänken.. när de satte golv/bjälklaget i köket.. DÅ hade det varit en piece of cake o flytta avloppsröret nån dm i efterhand.. inte lika lätt
Looking good iaf I köket Mr R.. tar sig riktigt bra.. ni har ju hunnit få upp en hel del redan! Ni kommer kunna fira påsk i nya köket
Looking good iaf I köket Mr R.. tar sig riktigt bra.. ni har ju hunnit få upp en hel del redan! Ni kommer kunna fira påsk i nya köket
Kan bli tight med påsk men det är målet. De kommer och mäter in bänkskivan nästa fredag och sedan var det 2-3 veckors leveranstid på den. Efter det kan man sätta stänkskydd och få upp spisfläkten. Men så länge det går framåt hela tiden så känns det helt okej. Medans jag väntar på bänkskivan så kan jag bygga Tv-möbelnSnigla skrev:Jag önskar jag tänkt på att jag ville ha utdragbar "sopstation" under diskbänken.. när de satte golv/bjälklaget i köket.. DÅ hade det varit en piece of cake o flytta avloppsröret nån dm i efterhand.. inte lika lätt
Spånskiva, målad påskgul(?), som bänkskiva kan kanske vara kulRamnemark skrev:Kan bli tight med påsk men det är målet. De kommer och mäter in bänkskivan nästa fredag och sedan var det 2-3 veckors leveranstid på den. Efter det kan man sätta stänkskydd och få upp spisfläkten. Men så länge det går framåt hela tiden så känns det helt okej. Medans jag väntar på bänkskivan så kan jag bygga Tv-möbeln
Spånskiva, målad påskgul(?), som bänkskiva kan kanske vara kulRamnemark skrev:Kan bli tight med påsk men det är målet. De kommer och mäter in bänkskivan nästa fredag och sedan var det 2-3 veckors leveranstid på den. Efter det kan man sätta stänkskydd och få upp spisfläkten. Men så länge det går framåt hela tiden så känns det helt okej. Medans jag väntar på bänkskivan så kan jag bygga Tv-möbeln
Lite mer framsteg i helgen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto