401 404 läst · 1 346 svar
401k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Nej det behöver inte vara lätt att dra ut stickproppen. Det står oftast i ugnens beskrivning var uttaget ska vara. På min Electrolux så ska uttaget sitta så högt upp så möjligt i skåpet då ugnen har mest plats där. Mitt uttag kom såklart inte helt bra men tack vare att Ikea-skåpen är lite extra djupa så gick ugnen in ändå.Lexington skrev:
Det är ganska vanligt i lägenheter med sockeldosor till spis/ugn. Då ligger alltså uttaget i sockeln under, och det kan man absolut inte säga är lättåtkomligt.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 888 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 888 inlägg
Mina uttag sitter bakom både inbyggda kylen, frysen, mikron och ugnen. Men har en egen säkring till varje av de förbrukarna så det är ju lätt att bryta strömmen ifall nått skulle va problem.
Såhär i efterhand hade det dock varit skönt om man slapp försöka stoppa in kontakten till ugnen medans höll upp den i luften framför högskåpet, sladden va för kort för att kunna stoppas in när ugnen stod på backen framför.
Såhär i efterhand hade det dock varit skönt om man slapp försöka stoppa in kontakten till ugnen medans höll upp den i luften framför högskåpet, sladden va för kort för att kunna stoppas in när ugnen stod på backen framför.
Det händer inte så mycket i köket då jag väntar på bänkskivan. Den kommer om 1-2 veckor förmodligen. Idag ha jag varit listigSnigla skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hallmöbel på g med
Logga in
Skapa konto
Är det entrén/hallen som oxå har matchande luckor (sista bild)?
om ni nu inte fyllt skåpen än.. så får du öppna upp nån skåpdörr nästa gång o visa vald inredning lådor, utdragbara enheter, hyllor, om ni gjort nån egen fiffig lösning osv
Skafferilösningar is da shit nu finns fler möjligheter än ”då” (när vi gjort .. hm.. ja nått kök hehe)
Ah det var veckor, inte dagar kvar till bänken ja..jo bänk är bra och ha, men samtidigt bra att den kommer på sluttampen så man inte riskerar att märka den för livet redan i byggstadiet… (hm kanske bara är sånt som händer mig haha)
om ni nu inte fyllt skåpen än.. så får du öppna upp nån skåpdörr nästa gång o visa vald inredning lådor, utdragbara enheter, hyllor, om ni gjort nån egen fiffig lösning osv
Skafferilösningar is da shit nu finns fler möjligheter än ”då” (när vi gjort .. hm.. ja nått kök hehe)
Ah det var veckor, inte dagar kvar till bänken ja..jo bänk är bra och ha, men samtidigt bra att den kommer på sluttampen så man inte riskerar att märka den för livet redan i byggstadiet… (hm kanske bara är sånt som händer mig haha)
Alla skåp och luckor är Bodbyn från Ikea.Snigla skrev:Är det entrén/hallen som oxå har matchande luckor (sista bild)?
Inredning i skåpen är inte klar än för vi saknar lite delar och måste till Ikea igen. Dröjer någon vecka till innan vi ska dit
Idag kom bänkskivan. Snabbt monterat på typ 30 min av killarna. Imorgon kommer nog stänkskydd upp
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snabbt jobbat av proffsen. Fogning imorgon och rörläggare på torsdag. Det närmar sig snabbt nu
Det påminde mig om att vi lovat minst två st (försäkringsbolaget tror jag var den ena, men vem var den andra tro? Den som lagade vår diskmaskin sist kanske) att fästa upp vårt avloppsrör (?) till diskmaskinen under bänken..Ramnemark skrev:
Varför minns jag inte riktigt, rörelser o hål/läckage?
Nåja, nått var det - och nu när jag ser hur tjusigt ditt sitter uppe där under bänken.. så blev jag ju påmind om hur icke fint vår sitter (ligger i en snirklig hög)!
Har ni provdiskat i glädjeyran? (Antar att ni handdiskat ett tag..)
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 888 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 888 inlägg
Min bättre hälft har varit utan diskmaskin sedan augusti -21 och har diskat i badrummet i snart 1 år så hon är nöjd. Första diskmaskinen redan körd trots att den inte sitter fast eller lucka monteradSnigla skrev:Det påminde mig om att vi lovat minst två st (försäkringsbolaget tror jag var den ena, men vem var den andra tro? Den som lagade vår diskmaskin sist kanske) att fästa upp vårt avloppsrör (?) till diskmaskinen under bänken..
Varför minns jag inte riktigt, rörelser o hål/läckage?
Nåja, nått var det - och nu när jag ser hur tjusigt ditt sitter uppe där under bänken.. så blev jag ju påmind om hur icke fint vår sitter (ligger i en snirklig hög)!
Har ni provdiskat i glädjeyran? (Antar att ni handdiskat ett tag..)
Hehe, tänkte nästan det .. behövs ingen front för detRamnemark skrev:
(men det blir snyggare och snäppet tystare med en)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
Du verkar inte ha varit utan diskmaskin i alla fall…Ramnemark skrev:
Jag skulle åka på stryk av min fru om jag sa så där.