401 485 läst · 1 346 svar
401k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Ni gjorde ju ett jäkla jobb på förra huset också! Men utmaningen nu (skillnaden) är ju familjeliv på hög nivå.. man måste ju ha tid för pysen också.. plus att han måste kunna röra sig lite och sova lite iblandRamnemark skrev:Ja vi har bott i detta kaos sen i mars. Det har väll gått helt okej men visst är det ansträngande. Att diska i badrummet är inte optimalt. Nu när det närmar sig så känns det väll extra jobbigt när man nästan kan se slutet på det. Att det är fullt ös just nu beror mest på att allt ska klaffa. Så fort beställningen ligger på köket så kommer det efter 14 dagar, sen har jag en viss tid på mig att bygga ihop köket innan de som ska montera bänkskivan kommer och mäter. Öppna spisen var ett litet sidospår men samtidigt måste rätt beslut tas nu när ytskikten görs.
När taket sitter hela vägen och jag fixat imkanalen på vinden så läggs beställningen på köket. Jag hoppas det är inom 2 veckor.
Jag rekommenderar inte en sån här renovering om man inte har en förstående partner
Heja!
Det går framåt.
Köket är nu beställt och borde komma om drygt 3 veckor.
Taket är helt färdigt och all belysning är klar (även burspråket)
Imkanalen är fixad men inte isolerad än.
Idag har jag tömt och städar inför golvläggning och burit upp drygt 600kg golv .
Även skiss till Elda-butiken skickad så de kan ge offert på en kamin.
Köket är nu beställt och borde komma om drygt 3 veckor.
Taket är helt färdigt och all belysning är klar (även burspråket)
Imkanalen är fixad men inte isolerad än.
Idag har jag tömt och städar inför golvläggning och burit upp drygt 600kg golv .
Även skiss till Elda-butiken skickad så de kan ge offert på en kamin.
Ikea var snabbare än förväntat så nu när köket är betalt fick jag leveransdstum……. På onsdag ….
Så nu får vi skynda oss och lägga det sista golvet
Hittade även klinker som verkar passa mot vårt golv till hallen och framför kaminen
Så nu får vi skynda oss och lägga det sista golvet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hittade även klinker som verkar passa mot vårt golv till hallen och framför kaminen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kul, jag & sambon körde också med Epika Almond i både badrum & hall! Men vi båda tycker att den såg mer beige ut i butiken än vad den gör hemma.Ramnemark skrev:
Ja den ser väldigt beige ut i butiken. Men det gör även min golvbit och som du ser på mina foton är golvet rätt så grått.LoweW skrev:
Vi jobbar ihop med Kakelhuset så man får passa på att titta där när man har vägarna förbi