S
Jag brukar såga tegel utomhus.
 
S sinuslinus skrev:
Jag brukar såga tegel utomhus.
Skulle han bära ut murstocken först menar du? :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 9 till
  • Laddar…
S
J john.h skrev:
Skulle han bära ut murstocken först menar du? :thinking:
Kanske är bättre för äktenskapet?
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Nu är det mesta som ska bort nere.
Dammigt, skakigt och rätt tråkigt men nu ska jag ge mig på att mura upp det lilla som saknas för att få en något rak vägg. Tur man man får öva på något som inte syns :)

(Det till vänster river jag inifrån klädkammaren sedan där det inte spelar lika mycket roll hur pass det dammar)
 
  • Renovering pågår, oskyddad tegelmur, byggplast, hink med grus, ojämnt murverk, rör synliga, byggmaterial, arbetsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Nu har jag prövat på att mura. Kanske inte så estetiskt men nu känns det som murstocken och teglet jämte ”står” på något.
Tomrummet som blev innanför det jag murat gjöt jag igen med grovbetong :crysmile:

Före:
Byggnadsarbetsplats, tegelvägg under reparation, verktyg och byggmaterial synliga, dammigt, plastskydd, rörig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, tegelvägg, plastskydd, bygghink, oavslutat arbete, ruffig arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter

Renovering av tegelvägg; rörigt med murbruk, verktyg, hink, plastskydd, ofullständigt murat parti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödbruna tegelstenar med ojämn vit kalk eller färg, murbruk synligt, orenoverad väggtextur, fragmentariskt täckt yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plasttäckt renoveringsområde med tegelvägg, vattenlod, damm och byggmaterial synligt. Ombyggnadsarbete pågår sannolikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael.S och 12 till
  • Laddar…
Det kommer bli luftigt och lyxigt.
Kanske inte maximal användning av kvadratmetrar, men när rummen ligger som de gör så blir det mer öppen yta.

Imorse:
Renovering inomhus, träskåp, oavslutade väggar, byggdammsugare, utspridda verktyg, öppen planlösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och nu:
 
  • Renoveringsarbete inomhus, oavslutat tak, byggmaterial, städdammsugare, bostadsutrymme, kaos.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, oskyddad isolering i taket, byggmaterial och verktyg synliga, halvfärdiga väggar, inredningsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt inomhus, verktyg och byggmaterial utspridda, arbetsbänk, stege, synlig tegelvägg, pågående konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Område under renovering med synliga tegelväggar, isolering, gipsplattor och en röd Hilti verktygsväska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 19 till
  • Laddar…
Kommer bli kanonbra! (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
En ofin (men imponerad) fråga: Fixar ni att bo i byggstöket, eller är det full fart just för att det är jobbigt? Imponerande är det som sagt oavsett. (y)
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
En ofin (men imponerad) fråga: Fixar ni att bo i byggstöket, eller är det full fart just för att det är jobbigt? Imponerande är det som sagt oavsett. (y)
Ja vi har bott i detta kaos sen i mars. Det har väll gått helt okej men visst är det ansträngande. Att diska i badrummet är inte optimalt. Nu när det närmar sig så känns det väll extra jobbigt när man nästan kan se slutet på det. Att det är fullt ös just nu beror mest på att allt ska klaffa. Så fort beställningen ligger på köket så kommer det efter 14 dagar, sen har jag en viss tid på mig att bygga ihop köket innan de som ska montera bänkskivan kommer och mäter. Öppna spisen var ett litet sidospår men samtidigt måste rätt beslut tas nu när ytskikten görs.

När taket sitter hela vägen och jag fixat imkanalen på vinden så läggs beställningen på köket. Jag hoppas det är inom 2 veckor.

Jag rekommenderar inte en sån här renovering om man inte har en förstående partner
 
  • Gilla
Luddis_1 och 10 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja vi har bott i detta kaos sen i mars. Det har väll gått helt okej men visst är det ansträngande. Att diska i badrummet är inte optimalt. Nu när det närmar sig så känns det väll extra jobbigt när man nästan kan se slutet på det. Att det är fullt ös just nu beror mest på att allt ska klaffa. Så fort beställningen ligger på köket så kommer det efter 14 dagar, sen har jag en viss tid på mig att bygga ihop köket innan de som ska montera bänkskivan kommer och mäter. Öppna spisen var ett litet sidospår men samtidigt måste rätt beslut tas nu när ytskikten görs.

När taket sitter hela vägen och jag fixat imkanalen på vinden så läggs beställningen på köket. Jag hoppas det är inom 2 veckor.

Jag rekommenderar inte en sån här renovering om man inte har en förstående partner
Vår kök och hall-renovering tog 18-19 månader. Ingen av oss förstod nånting.
 
  • Haha
  • Gilla
Jeryr och 4 till
  • Laddar…
Det tar tid, men går framåt
 
  • Ett rum under renovering med oskyddat golv, verktyg, stege och oavslutade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt rum med dörrar, jackor, halvfärdig väggrenovering. Dimmigt ljus, hemmiljö, skor intill entrén.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusbyggarbetsplats vid natt; verktyg, byggmaterial, oavslutat tak, dunkelt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 17 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det kommer bli luftigt och lyxigt.
Kanske inte maximal användning av kvadratmetrar, men när rummen ligger som de gör så blir det mer öppen yta.

Imorse:
[bild]

Och nu:
Snyggt innertak, vilket är det ?
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Snyggt innertak, vilket är det ?
Huntonit Symfoni.
Enkelt att montera och inte jättedyrt.
Skönt med färdigt ytskikt direkt
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Verkar som en långsam renovering. Har lusten börjat tryta?
 
raveper raveper skrev:
Verkar som en långsam renovering. Har lusten börjat tryta?
Nej, det tar bara längre tid än vad man tror. Kör nog runt 25 timmar i veckan på huset.
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.