FredrikR FredrikR skrev:
Lagom till vintern? ;)
De kom fram i februari förra året .dvs typ när vintern var över här i Halland..

Hep Hep skrev:
Jag har just packat in och skickat iväg en "mutbräda" till en kompis som hjälper mig med lite juridiska frågor och vägrar ta betalt för det. Det ska bli spännande att se om Posten lyckas förstöra fyra kilo träklump, eller om den kommer fram hel.

[bild]
Underskatta inte vad någon vecka i en vattenpöl på ett lagergolv kan åstadkomma så packa i plast

nanowire nanowire skrev:
Underskatta inte vad någon vecka i en vattenpöl på ett lagergolv kan åstadkomma så packa i plast
Inte skrämmas nu. Fast om jag tänker efter är den där brädan nog det mest vattentåliga jag gjort, då jag glömde den över natten i ett paraffinbad. Det tog två dagar innan den slutade eftersvettas.

Hep Hep skrev:
då jag glömde den över natten i ett paraffinbad. Det tog två dagar innan den slutade eftersvettas.
Knoppen till min bastudörr fick en hel vinter i parafinolja. Den eftersvettas fortfarande några år senare. :oops:

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Skaft.
Två träskaft ligger på en kartong, ser ut som handtag eller verktygsdelar, obehandlade, lutande mot träkloss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej, det är inte klarlack. Bara återvunnen underlagskartong och linolja där överskottet snart ska torkas av.

• Gilla
Norrtull och 6 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
samt seriöst företagande
Det finns mycket som inte är seriöst med mitt företagande i modern mening. Kan inte påstå att jag är tillgänglig för vanligt folk.
I dagens vulgärkapitalistiska klimat har jag inte gjort jobb åt en enda ny privatkund på väldigt länge.

Är på samma sida som klienterna. Inte ett dugg affärsmässig i meningen få maximalt betalt för så liten ansträngning som möjligt. Därmed ingår jag inte relationer med klienter som vill ha så mycket som möjligt för så lite som möjligt.
På det sätt som folk inbillats att affärer skall göras upp så har jag inte någonsin överlappande förhandlingsområde med nya förfrågare.

För mig är moderna förhandlingar som om folk som tror att jag vill lura dem ändå försöker binda mig för att utföra arbeten... orimligt för mig.

Synd då den tid när min huvudsakliga sysselsättning var privatkunder var en trevlig tid.

Mvh Findus

Redigerat:
  • Gilla
fremax och 11 till
  • Laddar…
Cheesen
Cheesen Cheesen skrev:
Kom in efter att ha fixat gräsklipparn och tänkte ta mig en middagslur på soffan... då säger frun att det är nå konstigt med torktumlaren. "Kan den där saken vara full med damm?"
Jaja blev lite mer obduktion.. hittade felet efter typ 25 sekunder....
[bild]
[bild]
Nu var det bara att få tag på en ny trumma... väl tunn plåt att svetsa i.
Nu är det uppdatering.. det tog sin lilla tid att frakta en ny trumma från Finland där jag lokaliserade en.... Den kom i morse via tyskland och belgien... så eftermiddagen har jag ägnat åt torktumlare
Dock så hade tätningen runt fläktkåpan komprimerats ca 2 mm under dessa fem år som den vart i drift så när jag nu drog fast kåpan så tog naturligtvis fläkten i.... nåjag bättre rådlös än brödlös.
Takmonterad armatur, vit, genomskinlig plastskärm, metallkant, skruvar, ser ut som en inomhusbelysning.
Lite silicon så blir det nog bra, hade ju en fin kant att utgå från vilken höjd den skulle ha.. få fortsätta med det imorgon.

Förmiddagen har jag dock ägnat åt något tråkigare. Har tyckt att det har vart fuktigt inne i veckan och igår eftermiddag så konstaterade jag att FTX:en sköt säkringen direkt efter uppstart. Efter en timmes krypande felsökning på vinden så konstaterade jag att frånluftsfläkten är anledningen....
En gammal metallfläkt på ett trästol, dammig, möjligen för ventilation, inomhus, närbild.
Fläkten kostade som en ny torktumlare... man får då aldrig vara lycklig. (Lyckligtvis så har jag varit så lokalisera en ny fläktmotor för ungefär halva priset men det är ju surt ändå)..

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Skruvade i blå hallen idag
Lite snabb service, kedjespänning, kontroll av rem, tankade och fyllde olja.
Får nog bli en dagstur imorgon

Grön och gul snöskoter parkerad på blandat underlag av grus och snö, nattetid, lutad mot sarg.
Skapa konto

• Gilla
Mathias12 och 6 till
  • Laddar…
Byggt mig ett par olakopior som snart ska testas. Träbänkar i miniatyr, blåa och naturliga färger, hantverk, verkstadsbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Premiärkörde betongslipen som jag fyndade på auktion :love:.

Bosch slipmaskin på betonggolv, grå spackel, vit väggskiva, dammutsugningsslang, byggarbetsplats.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
LoweW
Äntligen blivit färdig med den större & mer komplicerade delen av köksön! Två 60cm stommar från Ikea med mellanrum som jag skruvat på lite extra på.

Tråkigaste delen var helt klart att såga, slipa & måla täcksidorna i MDF :thumbdown:

Bortse från flyttkaoset och stöket :oops:

• Ett köksö med hyllor och diverse föremål. Bananer, skålar och dekorationer synliga. Modernt heminredning.
    Skapa konto
  • Kök med träö, skåp, hyllor, köksredskap, dekorativa föremål, och en skål med bananer.
    Skapa konto
  • Kökshalvö med förvaringslådor och trätopp, vattenkokare, fruktskål, i ett vardagsrum med soffa.
    Skapa konto
  • Ett mysigt kök med träbänkskiva, vitvaror och gröna växter på hyllorna. Jacka på stolen framför.
    Skapa konto
  • Gilla
NickNose och 31 till
  • Laddar…
Lönnfack? (Eller är det inte mellanrum på ryggsidan, utan bara mellan låddelrna?)

richardtenggren
Vinkyl? :)

LoweW
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lönnfack? (Eller är det inte mellanrum på ryggsidan, utan bara mellan låddelrna?)
Bara mellanrum mellan skåpen.

• Utrymme mellan vita byråer med lådor; obehandlat trä, golv och hylla syns.
    Skapa konto
LoweW
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vinkyl? :)
Varken jag eller sambon dricker så kylen uteblir. Men det blir nog förvaring för några vinflaskor när gästerna törstar (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.