3 384 037 läst · 18 228 svar
3384k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 536 inlägg
Underskatta inte vad någon vecka i en vattenpöl på ett lagergolv kan åstadkomma så packa i plastHep skrev:
Inte skrämmas nu. Fast om jag tänker efter är den där brädan nog det mest vattentåliga jag gjort, då jag glömde den över natten i ett paraffinbad. Det tog två dagar innan den slutade eftersvettas.nanowire skrev:
Det finns mycket som inte är seriöst med mitt företagande i modern mening. Kan inte påstå att jag är tillgänglig för vanligt folk.Noramasen skrev:
I dagens vulgärkapitalistiska klimat har jag inte gjort jobb åt en enda ny privatkund på väldigt länge.
Är på samma sida som klienterna. Inte ett dugg affärsmässig i meningen få maximalt betalt för så liten ansträngning som möjligt. Därmed ingår jag inte relationer med klienter som vill ha så mycket som möjligt för så lite som möjligt.
På det sätt som folk inbillats att affärer skall göras upp så har jag inte någonsin överlappande förhandlingsområde med nya förfrågare.
För mig är moderna förhandlingar som om folk som tror att jag vill lura dem ändå försöker binda mig för att utföra arbeten... orimligt för mig.
Synd då den tid när min huvudsakliga sysselsättning var privatkunder var en trevlig tid.
Mvh Findus
Redigerat:
Nu är det uppdatering.. det tog sin lilla tid att frakta en ny trumma från Finland där jag lokaliserade en.... Den kom i morse via tyskland och belgien... så eftermiddagen har jag ägnat åt torktumlareCheesen skrev:Kom in efter att ha fixat gräsklipparn och tänkte ta mig en middagslur på soffan... då säger frun att det är nå konstigt med torktumlaren. "Kan den där saken vara full med damm?"
Jaja blev lite mer obduktion.. hittade felet efter typ 25 sekunder....
[bild]
[bild]
Nu var det bara att få tag på en ny trumma... väl tunn plåt att svetsa i.
Dock så hade tätningen runt fläktkåpan komprimerats ca 2 mm under dessa fem år som den vart i drift så när jag nu drog fast kåpan så tog naturligtvis fläkten i.... nåjag bättre rådlös än brödlös.
Lite silicon så blir det nog bra, hade ju en fin kant att utgå från vilken höjd den skulle ha.. få fortsätta med det imorgon.
Förmiddagen har jag dock ägnat åt något tråkigare. Har tyckt att det har vart fuktigt inne i veckan och igår eftermiddag så konstaterade jag att FTX:en sköt säkringen direkt efter uppstart. Efter en timmes krypande felsökning på vinden så konstaterade jag att frånluftsfläkten är anledningen....
Fläkten kostade som en ny torktumlare... man får då aldrig vara lycklig. (Lyckligtvis så har jag varit så lokalisera en ny fläktmotor för ungefär halva priset men det är ju surt ändå)..
Äntligen blivit färdig med den större & mer komplicerade delen av köksön! Två 60cm stommar från Ikea med mellanrum som jag skruvat på lite extra på.
Tråkigaste delen var helt klart att såga, slipa & måla täcksidorna i MDF
Bortse från flyttkaoset och stöket
Tråkigaste delen var helt klart att såga, slipa & måla täcksidorna i MDF
Bortse från flyttkaoset och stöket
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 585 inlägg
Lönnfack? (Eller är det inte mellanrum på ryggsidan, utan bara mellan låddelrna?)